Ja, det har vært mye fokus på hagearbeid, jobb og senere ferie med godvær. Derfor mer bakgrunnsmusikk eller ingen musikk enn nilytting i sweetspot.
Det er ingen tvil, Air Tight og Hovland HP-100 er supergod match. Faktisk har jeg aldri hørt Hovland prestere så godt noen gang. Og, jeg er vel usikker på om jeg total sett har hatt så god lyd i stua noen gang. Det gjenstår og se om det er enda mer å hente på DIY-forsterkeren med Air Tight, men enn så lenge så koser jeg meg gløgg med denne kombinasjonen. To chassis og to strømkabler mot fem chassis og seks strømkabler.
Hovland HP-100/Air Tight ATM-2: Det er mer kjøtt på beinet, det er kraftigere og større lyd. Det virker mer kontrollert som i mer dempet. Det er roligere, mer balansert, men med minst like god tredimensjonalitet. Anlegget låter større.
Jeg har troen på av og til å sette seg utenfor sweetspot, senke skuldrene og ikke finlytte. Ha musikken i bakgrunnen og så gjøre seg opp en mening mot slutten av kvelden. Hvordan er det store bildet? Finlytting kan av og til gjøre det vanskelig å se skogen for bare trær. Man henger seg så opp i enkelte aspekter at man mister klangbalansen av syne. Det er det som har skjedd, det er mer nedover i frekvensene.
Uansett, Air Tight har satt spor og kommer ikke til å dra herifra igjen. Den er også for god til å stå i reserveoppsettet. Kan hende blir Joule Electra parkert, kan hende blir begge forsterkerkombinasjoner stående i anlegget slik at det enkelt kan kobles om etter smak og behag.
Dette var uventet, og det var morsomt.