OMF
Æresmedlem
Jeg ville vel valgt noe som var noe helt annet enn det du har hovedoppsettet. Enten i en softere retning - type Qued ESL, eller i en litt mer rocka retning type JBL/Klipsch.Hva ville du valgt i et så lite rom?
Jeg ville vel valgt noe som var noe helt annet enn det du har hovedoppsettet. Enten i en softere retning - type Qued ESL, eller i en litt mer rocka retning type JBL/Klipsch.Hva ville du valgt i et så lite rom?
Du får høre med Petter som er på små høyttaler bølgen om dagenDet skal nye høyttalere i TV-stua. Forsterkeriet? Accuphase A-30, Cayin 265ai, eller noe annet morsomt uten rør.
Så langt har nok beste match i rommet vært Tannoy Sandringham (de er solgt, bildet er gammelt).
Hva ville du valgt i et så lite rom?
Vis vedlegget 680106
Jeg har ikke lineær-TV lenger. Bruker Apple-TV. Den gamle gikk på treningsrommet og om jeg ikke husker feil så har den nye bare hdmi-ut. Kjører derfor signalet via TV-en og tar det digitalt ut fra TV og til Bel Canto dac 1.5. Per i dag står det en Cayin 265ai der nede. Men jeg har også mulighet for å sette Accuphase A-30 der. Den har inngangsvelger for balansert/ubalansert slik at jeg strengt tatt kunne kjøre dac med volumkontroll rett i A-30 og Hovland på ubalansert (i tilfelle ønske om platespiller). Men jeg ser egentlig for meg at det blir digitale kilder her, streaming, strømming og DVD/blueray.Hvordan tar du tv-lyden ut forresten?
Den var veldig bra. Stan the Man, altså.
Det nlykke roter med nå er veldig puslete, jeg forstår ikke helt hvor han er på vei. He, he ...Du får høre med Petter som er på små høyttaler bølgen om dagen
Støtter gjerne Cheviot, men om størrelse på høytaler ønskes redusert er kanskje ProAc Response D2 interessant? Eller en av stativvariantene fra Fyne?Tannoy cheviot any day!
Men det er litt fascinerende med små bokser som spiller utover hva som forventes av den fysiske størrelse.Det nlykke roter med nå er veldig puslete, jeg forstår ikke helt hvor han er på vei. He, he ...
Ja, si det. Harbethene var for store. Nå er det ikke gitt at jeg skal ha noe lite, men jeg skal ha noe som er litt mindre. Nå kommer vel Accuphase A-30 snart, uten at jeg har besluttet hvor den skal stå. Vi får se, det er litt moro å undersøke litt også. Det ble uansett ikke aktuelt å bytte på Harbeth 40.2 og Tannoy i hovedanlegget - Tannoyene er for store til å flytte rundt på.
Fosse, disse blir nok litt i største laget kanskje, men du har så kul bolig at et eller annet sted så hadde disse, -i riktig farge for deg, kanskje passet inn? Skriver ikke dette fordi jeg har lyst på dem selv..Det skal nye høyttalere i TV-stua. Forsterkeriet? Accuphase A-30, Cayin 265ai, eller noe annet morsomt uten rør.
Så langt har nok beste match i rommet vært Tannoy Sandringham (de er solgt, bildet er gammelt).
Vis vedlegget 680106
Airplay er kjekt å ha når du bruker AppleTV. Har du også iPhone/iPad så kan du sende bilde til AppleTV som igjen sender lyden til forsterker/steamer på media som ikke er støttet direkte på AppleTV. Bilde og lyd er i synk.Jeg har ikke lineær-TV lenger. Bruker Apple-TV. Den gamle gikk på treningsrommet og om jeg ikke husker feil så har den nye bare hdmi-ut. Kjører derfor signalet via TV-en og tar det digitalt ut fra TV og til Bel Canto dac 1.5. Per i dag står det en Cayin 265ai der nede. Men jeg har også mulighet for å sette Accuphase A-30 der. Den har inngangsvelger for balansert/ubalansert slik at jeg strengt tatt kunne kjøre dac med volumkontroll rett i A-30 og Hovland på ubalansert (i tilfelle ønske om platespiller). Men jeg ser egentlig for meg at det blir digitale kilder her, streaming, strømming og DVD/blueray.
Jeg har hatt Harbeth 40.2, C7ES3, Epos ES-14, Tannoy Sandringham, Living Voice OBX i rommet. Mye tid imellom og bytte av annet i mellomtiden, men Tannoy og Living Voice var positive overraskelser. Harbett C7 burde jeg nok gitt bedre betingelser (høydeplassering).
Godt å se A-30 vel hjemme. Drikker også Solberg og Hansen, synes Juleespressoen treffer bra, selv om den er hakket mørkere enn andre favoritter!Ny eier av Harbeth 40.2 er fornøyd. Slikt gleder.
Fruen er fornøyd med ny skittentøysbenk. Slikt gleder.
Accuphase forsterker kom vel frem ved hjelp av Posten. Slikt gleder.
Man fikk låne en SPU, har allerede benken full. Slikt gleder.
Ellers drikkes det mest Solberg Hansen om dagen. Gud det dufter godt på morgenen.
Accuphase skal selvsagt testes her og der i huset. Foreløpig står den til klimatisering.
SPU er satt i Schick. Først ut en LP med Kenny Burell, men det var et album jeg kjente for dårlig, vanskelig å si noe om lyden. Da tar vi klassikeren Tusk med Fleetwood Mac. Vi bruker Accuphase riaaen, samme som SPU Royal som den avløser. Det var forskjell ja! Dette er mer fløte i sausen for å si det slik. Den bærer ikke navnet gull uten grunn, den har definitivt et gyllent skjær.
Er det pickupenes svar på denne lille saken?
Jeg har også optisk ut av SmartTV som eneste mulighet, og det er ikke populært hos resten av familien så lenge jeg ikke har pre med fjernkontroll.Jeg har ikke lineær-TV lenger. Bruker Apple-TV. Den gamle gikk på treningsrommet og om jeg ikke husker feil så har den nye bare hdmi-ut. Kjører derfor signalet via TV-en og tar det digitalt ut fra TV og til Bel Canto dac 1.5. Per i dag står det en Cayin 265ai der nede. Men jeg har også mulighet for å sette Accuphase A-30 der. Den har inngangsvelger for balansert/ubalansert slik at jeg strengt tatt kunne kjøre dac med volumkontroll rett i A-30 og Hovland på ubalansert (i tilfelle ønske om platespiller). Men jeg ser egentlig for meg at det blir digitale kilder her, streaming, strømming og DVD/blueray.
Får fint plass til et par Westminster der, Fosse Eller alternativt, hva med å utforske den teknologien som har skjedd på høyttalerfronten siden 50-tallet, dvs aktive høyttalere med innebygde forsterkere, DSP delefilter og Dac for hvert element, digitale inputs eller tilogmed innebygd streaming og romkorreksjon? For eksempel et par Kii Audio Three? Eller Grimm LS1? Har ikke hørt dem selv, men er stor fan av mine egne aktive Adams på kinoloftet og det er bare starten... Spesielt Kii maksimerer den retningen så langt man kan dra det i 2020 tror jeg nok.Det skal nye høyttalere i TV-stua. Forsterkeriet? Accuphase A-30, Cayin 265ai, eller noe annet morsomt uten rør.
Vis vedlegget 680106
Det skal nye høyttalere i TV-stua. Forsterkeriet? Accuphase A-30, Cayin 265ai, eller noe annet morsomt uten rør.
Å komme med slike "anbefalinger" synes jeg er veldig vanskelig, men i den grad en mindre stativhøyttaler vurderes bør du ha med Krix Equinox MkIII på listen over potensielle kandidater.Det skal nye høyttalere i TV-stua. Forsterkeriet? Accuphase A-30, Cayin 265ai, eller noe annet morsomt uten rør.
Ja det er neppe et dårlig valg Jeg tror, med mindre du skal rote med flerkanal-oppsett så er vel Tannoy noe av det nærmeste man kan komme en "virtuell" senterkanal for TV/film med stemmer dønn stødig plassert og langt ut i rommet, selv om man ikke sitter helt i senter selv.Så det er vel et par småhøyttalere i Prestige-serien jeg skal ha?