Jeg forstår ut fra respons jeg får i tråden, spørsmål på telefon og PM at folk ikke helt forstår hva jeg sier, eller i hvert fall ikke hva jeg mener eller forsøker å fortelle. Det er mulig jeg kommuniserer krøkkete. Jeg snakker nå generelt, ikke til noen spesielt.
Jeg skal forsøke meg på en liten presisering:
Jeg har aldri har sagt at modifisert Allnic låter dårlig, eller at den støyer per se. Jeg har forsøkt å være ærlig på at jeg har hatt en forsterker (Audio Valve) som har knelt, et anlegg snudd på hodet, ny komponent (riaa) inn, og en operasjon som har gjort det vanskelig å jobbe tungt med anlegget. Videre har jeg hatt lyst til å drive med annet en periode, så stereo har vært nedprioritert. Mine betraktninger over de seneste sidene er en beskrivelse av prosessen med å få anlegget opp å gå igjen. Det er en statusrapport fra et arbeid i oppstartsfase. Jeg vet jeg ikke er i mål, men jeg står ikke fast, jeg har knapt begynt.
Ja, det er ingen tvil om at den modifiserte Allnicen låter åpent, hull igjennom og stramt. Absolutt, den er rågod på dette, trolig helt i tet. Det er videre mulig at jeg kommer til å konkludere med at den låter bedre enn de andre riaaene i mitt oppsett, og det er mulig jeg konkluderer motsatt, det er for tidlig å si. Men mitt oppsett har da også en litt slank karakter, og det låter noe hardt, så det vil sikkert være snakk om matching. Men, mest av alt er jeg opptatt av å få det beste ut av ting, ikke å konkludere med to streker om hva som er best, jeg opplever ofte at jeg foretrekker ulikt utstyr avhengig av hva det kombineres med.
Og Zikra Audio har uoppfordret tatt kontakt for å hjelpe meg, så jeg er sikker på at dette løser seg, men som sagt, det er ikke sikkert det er et egentlig problem.
@RasmusEgelund , det skulle vært moro å høre oppsettet ditt. Og kommer jeg ikke i mål mht støy så vil det jo være en idé å teste min riaa i ditt oppsett? Da får man jo umiddelbart bekreftet hvor utfordringen ligger. Og takk for gode innspill og hjelp, det var interessant.