På besøk hos André - Formannen
I dag åpnet Fosse dørene for meg, og det bød på både ny spennende musikk, masse god vinyl, lek og forsøk med vinylspillere, RIAA, god kaffe og god hifiprat. Det er så utrolig moro å komme hjem til folk og føle at deres anlegg er som designet til dine egne preferanser. Her var alt jeg liker; rasp i vokal\blåsere, eksplosivitet i hele registeret, trykk, åpenhet, ærlighet og musikk, musikk, musikk! Dette kombinert med noen opplevelser rundt vinylriggene som satte både griller og tanker i hodet på meg.
Fantastisk å høre forskjellen på disse riggene og finne plater som låt merkant bedre på den ene eller andre. Avid'en imponerte STORT på audiofile pressinger, jeg skvatt skikkelig til på Ben Webster at the Renaissance der trommisen drar til selv om jeg sporadisk hører denne hjemme! På en av mine medbrakte, litt slankere skiver låt SME overbevisende med litt mer laidback presantasjon, mer fokus på nedre mellomtone og bass, samtidig som jeg følte den satte lydbildet litt lengre bak høyttalerne. Dette kledde Eldkvarn-skiva mi utrolig godt.
Selv om vinylriggene kan sies å være veldig forskjellige var lyden totalt sett med fokus på tempo, åpenhet, nerve. Slik jeg kjenner Graaf\OTL og Merlin fra før. Takker for meg!