Jeg har ikke tilsvarende justeringsmuligher på Einstein som på Avid Pulsare. Eller, det er ikke helt korrekt, for om man har motstandsplugger i mangfold så har man uendelig med muligheter, men motstandspluggene som følger med som standard er noe lave i verdi for Jan Allaerts. Derfor er jeg ikke helt sikker på hva som avhenger av impedanse og hva som er absolutte egenskaper ved trinnet, men Einstein virker ha en noe mer klassisk "rørklang" enn Avid Pulsare (sammen med J.A). Den er mer mellomtonefokusert mens Pulsare retter fokus mer oppover og nedover. Mulig Pulsare er mer gjennomsiktig, men det skal jeg ikke uttale meg om uten mulighet for å justere impedansen ytterligere, for om jeg dro ned impedansen på Pulsare gikk den mer i retning av Einstein på dette området. Har likevel stor sans for den glatte, "liquide" karakteren til Einstein og skulle gjerne hørt den med de optimale 845 ohm.ssm skrev:Hei , det er det nok ikke da Andre....hva syntes du om denne riaaen til Einstein ? Mange somliker denne har jeg fått med meg , bla a Deko bruker denne.
sist jeg snakket med han , var det en xx-2 som gjorde jobben.
Det låt visst formidabelt.....Mvh Espen
Har du købt dig en hovedtelefon forstærker?Fosse skrev:
Ventebilde.
Smuk....Fosse skrev:Er nok riaa dette Brian7500.
Hodetelefoner hører jeg svært sjeldent på , og om jeg skal så må jeg nok opp i vintage-anlegget: Luxman L55A og audio-technica ATH-711.
Suplerer med et bilde av J.Allaerts MC 2 Finish Gold som blir stående i system i lang tid fremover.
akk så lekkert ,. og spiller som rakkern gjør det også.Fosse skrev:Er nok riaa dette Brian7500.
Hodetelefoner hører jeg svært sjeldent på , og om jeg skal så må jeg nok opp i vintage-anlegget: Luxman L55A og audio-technica ATH-711.
Suplerer med et bilde av J.Allaerts MC 2 Finish Gold som blir stående i system i lang tid fremover.
Fosse skrev:Ingenting er dømt ute, jeg skal bruke høsten til å lete etter riaa-trinn.
Du går et spændende efterår i mødeFosse skrev:Ingenting er dømt ute, jeg skal bruke høsten til å lete etter riaa-trinn. Med innkjøp av to platespillere og pickup bare siden påske kjenner jeg at tiden jeg har til disposisjon foran anlegget ønskes brukt til å bli kjent med utstyret jeg har anskaffet nylig samt lytte til plater. Jeg bruker litt tid på å få nytt utstyr under huden, og er redd for å konkludere, særlig hva gjelder platespillerrelatert utstyr siden det er så mange avhengigheter. Det kommer et riaa-trinn i hus nå bare for å ha to komplette oppsett, men tanken er altså at jeg til høsten skal jakte videre på riaa, og at jeg vel må anskaffe digitalavspiller.
Jeg vet ikke, det må noen klokere hoder svare på. Det eneste som jeg kan tenke meg er 100% er hvis det er kondis på inngangen som sperrer for DC, eller at man bruker step-up trafo.Fosse skrev:Jeg har sett dette beskrevet tidligere så det er klart man skal være varsom ved valg av riaa. Er det forresten noen typer konstruksjoner som er mer usikre her?