Likeverdige trioar er same, store problem som to eller fleire komponistar på same LP. Det er mogleg å sortera etter andre nøklar som gjev ein unik identifikasjon (tittel, dirigent), men spørsmålet er om det eigentleg hjelper på anna enn OCD-en.
|
Jeg har en rega Carbon pickup du kan få hvis jeg finner denDet er idiotisk med platespiller i garasjen, jeg vet. Men nå har jeg en Rega Planar 3 jeg har forsøkt å gi bort, uten hell, en Project Tubebox ingen vil betale vekslepenger for, og en haug med dubletter. Kunne det ikke da være en artig gimmick å invitere syklende OVK-ere på platesnurring og kaffe?
Stereofil har en del enkle MM-pickuper. Jeg skal bruke minst mulig penger. Hva velger man da til RB-300?
Har i dag tømt loftet for gamle bildeler: Eksosdeler, luftfilterboks til 911-en, diverse til e-typen. Blir godt med plass til hifi-emballasje på loftet hjemme.
Vis vedlegget 912460
J.D Classics - Dra dit neste gang du er i Mayfair. Ramlet inn døren ved heldig uhell et par dager etter at de gjorde det godt på Goodwood. Så mye lekkert.
Vis vedlegget 912463
Gammel Planar 3 uten pickup.
Noen gamle kalendere må opp på sikt. Og lampa må på veggen.
Vis vedlegget 912461
Vel hjemme spiller jeg meg igjennom Midnight Choirs katalog.
Vis vedlegget 912472
Glem ei heller å spille av Edgar Broughton Band - Wasa Wasa, og ikke minst skiva til venstre The Tronosonic Experience II: The Big Blow.Apropos sortering: Jeg roter rundt i rock/pop, tidlig i alfabetet. Først ut er Buchanan, deretter trioen under. Er det nødvendigvis under B denne LP-en skal stå?
Vis vedlegget 912274
Det spilles tross alt annet enn jazz i huset.
Støv og lukt er ikke noe problem, ikke fukt heller, om folk oppfører seg. Standard Paroc på betonggulv, om man skal spyle så får man gå utendørs, hvor det er asfalt med fall til kum. Det er flere ting jeg gjerne skulle hatt annerledes, men det er det lite å få gjort noe med, og kan hende er det godt nok som det er. Kjører uansett luftavfukter og varme på om vinteren så dette holder i massevis til det jeg skal bruke det til.Strøkent! Ser ut til å være praktiske verksted/lagerrom dette. Regner med det er noen form for tetting i overgangen vegg-tak mellom hvert "lokale"? Ville vært kjedelig om naboens aktiviteter fører til støv/skitt/lukt i nærliggende portrom.
Jeg bruker denne til dekk, som funker fint når man ikke kan montere noe på veggene.Vis vedlegget 916359
Det er stas dette!
Nei, skal man lukte bensin før lunch er det bare å henge i. Må få et bedre lagringssystem til dekk (er på saken, Hellan montasje)
God helg!
Fascinerende og veldig kule luksusproblemer du harVis vedlegget 916359
Det er stas dette!
Nei, skal man lukte bensin før lunch er det bare å henge i. Må få et bedre lagringssystem til dekk (er på saken, Hellan montasje)
God helg!
Denne godt voksne herremannen som i sin tid restaurerte bilen, og som har hjulpet meg underveis, og nå jobber med saken, foretrekker å gjøre en del ting selv, alene. Han har overhalt forgasserne. Østlandske Motorverksted på Hamar har begge toppene til overhaling. De bruker litt tid på å få ut fingeren, men det kommer sikkert til å skje. Alternativt plukker jeg opp alt sammen og kjører til Sylinderservice i Trondheim. Jeg har kjøpt nye ventiler, lagrene er byttet. Jeg har bedt Østlandske måle ut så vi kan bytte styringer, og ja, i det hele tatt. Ny toppakning er bestilt. Det er en del elektrisk som må ordnes siden gutta fra Fredrikstad selvsagt begynte å rote i ledningsnettet da de skulle justere ett eller annet som antakeligvis skyldes noe helt annet.Bilnerding digger vi! En stund siden vi fikk en oppdatering på E’n
Nydelig bil - gratulerer!Sikkert mange som synes dette er kjedelig, men av og til må man være fornuftig (og så tøyer jeg muligens det begrepet litt, jeg vet). Jeg landet på 911, 997.2 Carrera 4S Cab med manuelt gir, de er det ikke så mange av, så det var egentlig bare å slå til.
Vis vedlegget 918241 Vis vedlegget 918242 Vis vedlegget 918243
Dette har vært en veldig fin dag!
Generasjon 2 av 997 har en oppgradert motor med direkte innsprøytning. IMS-lagerne på disse har ikke problemet som 996 og første generasjon 997 har. Jeg kommer uansett til å ha motor- og girforsikring innledningsvis, til jeg har forsikret meg om at alt er i orden. (Et tips: Som medlem av LMK så kan man, dersom man har veteranbil, og daglig bruksbil, få forsikret biler eldre enn 15 år som «fremtidig klassiker». Da kan man ikke ha motor-girforsikring, men prisen er en brøkdel, motor-girforsikring holdt utenfor så blir forsikringspermiene 1/6-del. Min er ikke der ennå, men når den tid kommer.)Fantastisk bil. En av de virkelig lekre 911 Porschene. Betyr det at 997.2 ikke lenger har det problemet med sylinder boltene som strekker seg og knekker?
Nemlig! Kjøreglede kalles det.Sugemotor, skal du ha sprut så er det turtall som gjelder. Men det er nesten like moro å bremse ned fra høy hastighet som å aksellerer. Kan ikke si jeg har opplevd den samme kontrollen hos noen andre biler, det er noe med hvordan bilen nærmest later til å suge seg ned mot underlaget ved bremsing.
Et helt legitimt argument i en fartskontroll det. -Nei, betjent. Jeg liker ikke å kjøre fort… jeg liker å bremse fort ned fra høye hastigheter så denne farten du målte meg i er ikke representativ for min kjørestil i det hele tatt… du må måle meg når jeg bremser!Sugemotor, skal du ha sprut så er det turtall som gjelder. Men det er nesten like moro å bremse ned fra høy hastighet som å aksellerer. Kan ikke si jeg har opplevd den samme kontrollen hos noen andre biler, det er noe med hvordan bilen nærmest later til å suge seg ned mot underlaget ved bremsing.
Takk!Min erfaring med Porsche begrenser seg til noen år som barnevakt for en 2.4 T fra ‘72, det festet seg, form og funksjon. Og tradisjon.
Gratulerer med lekker bil @Fosse, du slår meg som en tradisjonalist, hvorfor Cab og ikke Targa?