Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    3.092
    Det er jo bare en måte. Testplate.
    T.eks. Ortofons arm og picuptest. Den gamle går fra 30 til 80µ med 10µ spring.
    Den nye fra (visst nokk) 50µ til 100µ med 10µ spring.
    Start med lavest, og når den et punkt hvor forvrening begynner..... Begynner det samtidigt i begge
    kanaler, da er allt på stell. Om det begynner i en kanal først, stilles AS så det begynner i begge kanaler
    samtidigt. Da er det tatt høyde for armens geometri samt skatingkraft som resultat av modulasjon i rillen.
    Allltttt annet er og bli´r........... gjetteverk.
    Slike testplater sier vel også noe om hvorvidt azimuth er riktig innstilt (mer forvrengning i den ene kanalen), eller tar jeg helt feil?
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.114
    Antall liker
    20.461
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Slike testplater sier vel også noe om hvorvidt azimuth er riktig innstilt (mer forvrengning i den ene kanalen), eller tar jeg helt feil?
    Nei, tror ikke det, men min erfaring sier meg, at vreng pga. feil AS oppfører seg likt,
    uansett om azimut er litt feil eller ikke. Og AS har det fordelen, at med en testplate kan du
    snillt høre, når den er korrekt. Azimut er litt mere vanskeligt, og klares nemmere med
    måleutstyr som Fozgometer eller slikt, eller veldig bra øyne, speil, godt lys og bra lupe.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Jeg kan alt dette, og jeg bruker tekstplatet slik det nevnes, i tillegg til at jeg skuler til andre metoder. Men dere misser poenget. Poenget er ikke at jeg stiller antiskatingen feil (etter mine målinger), snarere at jeg heller runder ned enn opp kår jeg er i tvil. Derfor stusser jeg på resultatet.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.071
    Antall liker
    2.536
    Jeg kan alt dette, og jeg bruker tekstplatet slik det nevnes, i tillegg til at jeg skuler til andre metoder. Men dere misser poenget. Poenget er ikke at jeg stiller antiskatingen feil (etter mine målinger), snarere at jeg heller runder ned enn opp kår jeg er i tvil. Derfor stusser jeg på resultatet.
    Kan da svaret være å justere til 0 slik enkelte postere på ulike forum opp gjennom årene proklamerer? Nå er det vel heller ikke slik at du har kjørt disse i et og samme oppsett, men fordelt slitasjen over flere armer slik jeg forstår?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.801
    Antall liker
    355
    Torget vurderinger
    3
    Har de mikroskop med kobling til PC så de får ut bilder av diamanten?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    28.126
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kom helt til Rakkestad, og hadde et raskt "pitstop" før det bar videre mot Rudskogen Motorsportsenter. Da så jeg en laaaaaaaaaang rød lysorm på sletta foran meg og opp bakken mot bilbanen. Det ante meg raskt hva som hadde skjedd, så det var bare å snu ved først anledning, og kjøre tilbake til Rakkestad for deretter kjøre om via Degernes. Etter nevnte tettsted var jeg så heldig å havne bak en brøytebil som i løpet av 12 km ikke gjorde mine til å slippe forbi oss 4 som lå bak ham i 40-50 km/t :rolleyes:På nyhetene var bilbergingen i bakken opp mot Rudskogen ferdig kl:22. Realt trailer velt.
    Det var det kaoset korets pianist havnet opp i, på vei fra Rakkestad til Sarpsborg. Han kjørte hjemmefra litt før kl 18, kom seg aldri til Særp, men var hjemme
    igjen halv ett på natta...
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    I går var jeg en tur hos @jorwed_ , handlet noen klassiske skiver og hørte på oppsettet han presenterte i samarbeid med @Endpoint Audio mfl.

    For de som vurderer høyttalerne som er til salgs: De spiller flott i butikken, men de kan enda mer når rommet er med.

    Takk for hyggelig lørdag. Mye vakkert. Nesten så jeg fikk lyst på CD-spiller når jeg betjente det Accuphase-settet som står i butikken.

    63344AA9-22B3-494C-BA00-7B57AA32778C.jpeg
    D8CD675C-2597-4950-973B-0F097A698BD7.jpeg


    Starter ellers dagen med denne:

    1A32EDD5-8213-4778-83A5-5B8B163A1F05.jpeg


    Nå, kaffe mens jeg planlegger dagens aktiviteter:

    - Skaffe armbord til Ikeda. Får se om jeg rekker montering i dag.
    - Montere Hana Umami Blue. Funderer litt på om den skulle fått en runde i Dynavector 507MKII eller SME V før den går i Kuzma 4Point. Det kunne kanskje vært fint med en runde i Accuphase-riaaen før jeg begynner å romestere for mye med trafoer?
    - Så burde jeg startet planleggingen av vinterens garasjeinnsats - må ha en løftebukk. Kran er på plass. Planen er panser av e-typen, motor opp og ut (i følge min makker som har gjort dette før).

    381B1965-547A-4353-97BA-06BB9E72D7A0.jpeg


    Kunne nok tenkt meg å ha endre en del i anlegget kommende vinter, prøvd noe helt annet, men innser at jeg denne vinteren trolig må velge mellom å legge mye tid i endring av anlegg og å restaurere bil. Det blir sistnevnte i år tenker jeg. Jobben krever også sitt, og man skal ha tid og overskudd til alt.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.430
    Antall liker
    13.024
    Om du kjeder deg Fosse, så snublet jeg over en bælfet (eller man finner den å være støgg) rørforforsterker i 3 deler med en matchvekt på 75 kg på messa i Warszawa ;) Chassiene er laget av CNC frest aluminiumsblokker. Konstruktør av både rørforforsterker og DAC (2 mann) klistret seg til en fasinert aldrende gubbe (jeg har skrytekortene deres - RT Project). Forforsterkeren er foreløpig bygget i nesten 2 eks, så her kan det forhandles. Den var meget pent skrudd sammen uten all den uvesentlige forferdelige østeuropeiske bling pynten.

    _TAM7706.JPG


    Det spilte uforskammet bra sammen med en unselig stereoblokk (nede til høyre i bildet. Utsjånaden til forforsterkeren synes jeg forplikter hva en fremtidig effektforsterker/monoblokker angår), polsk DAC, vintage Pioneer CD-drev og et sett vintage 2-veis JBL høyttalere fra 1979. Dog hadde gutta tatt ut delefilteret, og satt sammen et eksternt med masse godsaker. Three Blind Mice, Jan Garbarek og Antonio Forcione var der også :cool:

    _TAM7702.JPG
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    2.243
    I går var jeg en tur hos @jorwed_ , handlet noen klassiske skiver og hørte på oppsettet han presenterte i samarbeid med @Endpoint Audio mfl.

    For de som vurderer høyttalerne som er til salgs: De spiller flott i butikken, men de kan enda mer når rommet er med.

    Takk for hyggelig lørdag. Mye vakkert. Nesten så jeg fikk lyst på CD-spiller når jeg betjente det Accuphase-settet som står i butikken.

    Vis vedlegget 967250 Vis vedlegget 967251

    Starter ellers dagen med denne:

    Vis vedlegget 967252

    Nå, kaffe mens jeg planlegger dagens aktiviteter:

    - Skaffe armbord til Ikeda. Får se om jeg rekker montering i dag.
    - Montere Hana Umami Blue. Funderer litt på om den skulle fått en runde i Dynavector 507MKII eller SME V før den går i Kuzma 4Point. Det kunne kanskje vært fint med en runde i Accuphase-riaaen før jeg begynner å romestere for mye med trafoer?
    - Så burde jeg startet planleggingen av vinterens garasjeinnsats - må ha en løftebukk. Kran er på plass. Planen er panser av e-typen, motor opp og ut (i følge min makker som har gjort dette før).

    Vis vedlegget 967253

    Kunne nok tenkt meg å ha endre en del i anlegget kommende vinter, prøvd noe helt annet, men innser at jeg denne vinteren trolig må velge mellom å legge mye tid i endring av anlegg og å restaurere bil. Det blir sistnevnte i år tenker jeg. Jobben krever også sitt, og man skal ha tid og overskudd til alt.
    Jeg forstår deg for opplevelsen med de store høyttalere. Men, du er nok blant de få som ikke siklet litt på platespilleren også... Mvh JMK
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Det var flotte forsterkere Powerpoint. Men kjede meg gjør jeg nok ikke 😂. Og jeg har vel i grunnen mer enn nok forsterkere.
    75 kg og tre chassis er vel omtrent som forforsterkeren jeg har 😂😎💪

    Bilene må vaskes før vinteren. Rakk 997.2-en i dag. Inkludert kalesje.

    61BF109D-561E-4438-A934-C0B3D87025F6.jpeg


    C8F0B653-6302-4754-AF0C-00EEDC973F1B.jpeg


    Men før den tid fikk jeg hentet et bronse-armbord for Triplanar/Ikeda etc.

    8FEB4C00-56C3-461E-8107-92C6692B55D9.jpeg
    779C540B-2E95-4102-AFBD-8BC6EFE19C96.jpeg


    Innimellom alt dette rakk jeg å støvsuge huset, før jeg fant ut at nå ville jeg ha en øl, og hva passer da bedre enn enkelt arbeid? Dynavector 507MKII kjenner jeg så godt at jeg kan sette opp en pu i den nærmest i blinde. Pickupen er foreløpig bare «slengt på», skal jobbe mer med finjustering en av de nærmeste dagene, ville bare sjekke at alt var i orden.

    2B8DA5CB-A56D-4EF7-B2BF-0832A715900D.jpeg


    Førsteinntrykket er godt. Fyldig, god bunn og det spiller rent. Kjører nå i Yamamoto-headshell, Cardas clear og Accuphase C-27 MC uten ekstra gain. 100 og 300 Ohm.

    Første skive ut:

    7943204A-C1FA-4709-A820-8E23A2C2370F.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Korrekt. Det er en XJ. Kompis av meg som har fått låne garasjeplass. Vakker sak i grønt. Kan ikke forstå annet enn at disse bilene må være noe av det beste du kan kjøpe om målet er vakker eleganse/krone. Jeg hadde planer og lyst til å tilby Bjarne-TV en plass også, men fryktet at jeg kunne gå på en smell, og det gjorde jeg jo (Land Rover). Og strengt tatt har jeg egentlig ikke den bilfunksjonen jeg først tenkte at Serie 3-en skulle fylle. Det ble et kjøp ene og alene etter hjerte, og ikke etter hodet. Men pokker heller, tiden som hodeløs ungdom er kort. Det gjelder å kose seg mens man kan, og ikke minst orker, eller har lysten (jeg er fortsatt på biler og stereo forresten, i tilfelle noen trodde jeg snakket om vin 😂).
     
    Sist redigert:

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.157
    Antall liker
    990
    Torget vurderinger
    2
    Er også spent på å høre hva du synes om Umami Blå, Fosse. Jeg har også den litt i kikkerten. Du har blant bidrat i en tråd jeg startet om EMT HSD 006. De er vel nå i omtret samme prisklasse. Men EMT har alu rør. Har hatt litt begrenset HiFi budsjett i det siste. Så har ikke fått handlet noen Pickup ennå:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    EMT HSD 006 har jeg ikke eid. Men, om jeg husker korrekt er det samme motor som i TSD15 som jeg har, men altså i annet hus. Det skal være lydmessig forskjell, men det må nødvendigvis også være mye likt.

    TSD15 er en pickup jeg er veldig, veldig glad i. Jeg synes den låter storveis på det aller meste av musikk. Mellomtonen er i «fokus», og den har en karakter av at flankene er noe tilbaketrukket (snakker nå om TSD15).

    Nå er det lenge siden jeg har spilt på anlegget i stua, ikke siden før sommeren. Det er enda lenger siden jeg spilte på Dynavector 507MKII, og jeg husker knapt når jeg eide Hana ML. Men mener bestemt den stod i DV507MKII. Mye har skjedd i anlegget siden den gang, og det er umulig å sammenligne direkte. Likevel, om jeg våger meg på en ren subjektiv synsing om karakteren av ML sammenlignet med andre kilder i anlegget opp mot hvordan jeg oppfattet Umami Blue i går, igjen mot andre kilder, så er det noen fellestrekk, og det er noen forskjeller. Det første jeg tenker er at Blue som ML har et godt fundament, og på ingen måte leverer for lite i bunnen. Det er mer nivå i bassen på begge disse pickupene enn på de fleste andre. ML var forsiktig oppover, Blue er i større grad oppløst og detaljert, men uten at det blir masete oppover. Muligens mindre masete oppover enn andre pickuper nettopp fordi det er mer nivå i bunnen.

    Alt for tidlig å trekke noen konklusjon, men Blue spiller, så langt - på de to-tre platene jeg har lyttet til, aldeles utmerket i DV507MKII.

    B49F544C-BE55-4B62-BE98-FA99893973E4.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.430
    Antall liker
    13.024
    Jeg antar herremannen også har Led Zeppelins debut album, II, IV og Houses of the Holy i hus også?
    Hvis nei, kan jeg opplyse om musikalske skatter av høy karat i spor en av dine mange pick-uper ikke har vandret ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Jeg antar herremannen også har Led Zeppelins debut album, II, IV og Houses of the Holy i hus også?
    Hvis nei, kan jeg opplyse om musikalske skatter av høy karat i spor en av dine mange pick-uper ikke har vandret ;)
    Jeg har mye Led Zeppelin på Classic Record (de litt nyere etter IV). Videre har jeg nok … hmmm, mener jeg skal ha alle studioalbumene i gode utgaver. Det skal i hvert fall ikke være mange hull.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Vi går videre i monteringen. Man tar seg flid med armen, men bruksanvisningen og monteringsmalen er av laber kvalitet. En ulempe er at malen primært er laget for å borre hullet til armen, eller for å justere selve armbordet plassering. Men, hullet er antageligvis litt større enn diameteren på selve armbasen, og da er malen nærmest ubrukelig for den overlater det til finjustering på øyemål (jeg ser også at bildet illustrerer unøyaktighet).

    786756B9-ACD6-4744-A1DA-D3B16FAEC3DE.jpeg
    E6B2CBCB-402E-44D0-A5D2-D2ABF036C149.jpeg


    Jeg kommer til å lage en sjablong for å få dette korrekt. Altså en som gjør det lettere å plassere hullet i armbasen korrekt, og ikke hullet for armbasen.

    Led Zeppelin ja:

    6C71B7E1-FCBB-417F-BD82-0F3914E67729.jpeg
    976489D4-530B-4915-BCC0-62C939062352.jpeg
    0D1FEFF0-E12F-479B-9D22-8AB17CA70CDA.jpeg
    A8513A31-0835-4715-B199-F93CCF61E8EA.jpeg

    2B6DFB9A-4853-43F9-AEA2-5496B45D0AAD.jpeg


    Det er kun de tre etter IV som er Classic Records 180g.

    Men så har jeg denne også 😊

    383AC8B8-AE9F-49B3-BDFB-73685D5D223B.jpeg
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Skulle selvsagt ordnet med den protraktoren da jeg var på jobb, men hodet var andre steder, det gikk i glemmeboken. Vi fortsatte derfor montering av pickup uten:

    190DBDCA-2AD7-4C2E-A739-3473CA8D5163.jpeg

    B57D80AD-FD27-4E87-BA35-9F125B073F3C.jpeg


    Første skive ut:

    A0E7BB6F-98D6-4422-AFA9-F470266CC195.jpeg


    Lyd kun i ene kanalen. Typisk.

    Ok, da har jeg enten 1) knertet pickupen under montasje (slik en del gode venner i OVK har for vane, ingen nevnt, ingen glemt), 2) armen har kontaktfeil, 3) kontaktfeilen i riaaen er tilbake, eller 4) noen kabler som ikke har god nok kontakt. Vi håper på 3 eller 4.

    Setter kjapt headshellet med Umami på Ikeda-armen og har samme problem. Puh! Sjekker kabler, ingen endring. Da har vi sannsynligvis 3), og riaaen må ut og vendes. Sorry, det orker jeg ikke å starte på i dag … Da får vi drøye Ikeda-komboen til helgen. Gidder ikke koble opp via andre riaaer da jeg vet at det er ingen av de andre riaa-stepupkombinasjonene som når Wavac til knærne (etter min smak) når det gjelder Ikeda 9TT.

    Selv med lyd kun i en kanal så hørtes ikke Ikeda pickup i Ikeda arm verst ut. Men det blir for dumt å mene noe basert på dette. Kommer sterkere tilbake.

    Men, jeg har rukket mer enn som så siden sist: Den hvite Porschen er vasket og polert. Nå skal den få en omgang med voks, og skal interiøret impregneres. Noen mindre steinsprutskader skal flikkes på.

    75A1DB16-71B2-4F24-8114-D45333399FE7.jpeg


    Miles Davis Kind of Blue til poleringen.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Det er fredag. Det er vin i glasset. Det er lyd på hovedanlegget. Akkurat nå spilles Beatles. Denne plata har jeg hatt en stund, uten at den har vært lyttet til, albumet har jeg på bånd, kjennere av tråden vet at spiller vi Beatles her i huset går det mest i mono eller i bånd.

    Det spiller vakkert på LP, Umami Blue får jobben.

    Minnes at bånd er råere, mer åpent, rett i trynet, men ikke nødvendigvis mer behagelig, om man bare skal kose seg men en god champagne og forsøke å slappe av i skuldrene.

    Uansett. Det låter faktisk ikke dritt.

    088A9701-AE0B-4E43-821C-E813D1708CA5.jpeg
    7CA128A3-FE38-40EA-8261-B3E72DEBA6E0.jpeg


    Vi nærmer oss bestilling av løftebukk. Den er i utgangspunktet tenkt å stå i dette rommet (bildet under, for de mindre opplyste lesere av tråden). Sikkert litt dumt siden jeg har anlegget i den andre hallen. Vi får se hvordan vi stokker det hele, neste sommer 😊😂. Jeg kunne også bare ha slappet av, men det går ikke, da kommer vi ikke videre …

    D4A2253F-1CFC-4118-B923-F2D934D6966E.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Vi har hatt lang høst, og allerede litt vinter, og nå høst igjen. Men det er klart, det er vinter rett rundt hjørnet. Uansett, poenget er gyldig, det er lite luking og mer tid til musikklytting. Mentalt henger jeg alltid litt igjen i årstiden vi er i, og på vei ut av, det er akkurat som at når jeg endelig er kommet i siget, og koser meg, så skifter årstiden, og noe nytt er på vei. Kanskje mest en betraktning av interesse for meg selV.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Av nysgjerrighet og uvitenhet, - hvorfor står Land-Rover'en på teppe ?
    Dette med teppe under bilen startet vel da jeg tidligere hadde vinterlagring hos min svoger. Han hadde innredet et sommerselskapslokale/vinterlagringssted for bil. Relativt forseggjort sted. Han hadde kommet over en del rimelige persiske tepper som ble lagt under bilene i tilfelle oljesøl og for å hindre merker av dekk (her var det flisegulv)

    Nå har jeg garasje/verksted/lager og ikke stue, og det gjør mindre skade at gulvet får noen flekker, men dersom man kan forhindre søl og gris på enkelt og rimelig vis, så tenker jeg at det er greit. Derfor en haug med lange Leko-matter under alle biler (bortsett fra 997-en, just in case). Og så fikk jeg tre store persiske tepper av min svoger og svigerinne til bursdagen, for bruk i garasjen. De var kanskje litt penere enn jeg hadde forestilt meg, men pokker heller …

    De under Land Roveren er tre stk lange Leko-matter (gummi under), som jeg flytter rundt etter behov. Det er dessuten ganske behagelig å sette knærne på et teppe heller enn kaldt, hardt betonggulv når man jobber lavt. Og skal jeg stå ved en av arbeidsbenk så er disse gummimattene også bedre å stå på for ryggen. De kan dessuten høytrykksspyles om det skulle bli nødvendig noen gang.

    Jeg trodde Land Roveren skulle dryppe ganske mye, derfor tre matter under da den ble kjørt inn. Drypper litt, men ikke stort.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Startet lørdag morgen med å gå over kontaktene på Wavac.

    FE39CBFD-3ECC-47FA-9C29-CCA4DFCA3C62.jpeg

    Dro deretter til Jorwed og https://hifiogvinyl.no/ Beste platesjappa jeg vet om. Regnet med å komme hjem med en dublett av Peter Green, men det gjorde jeg faktisk ikke. Disse ble med hjem.

    D82BD935-D551-4597-9C91-985F54B5A21E.jpeg
    4645C77E-A6EF-49D7-8350-FDC154DDF89E.jpeg


    Traff dessuten Powerpoint, alltid hyggelig! Så var det middagsgjester i går og nye gjester i dag, omsider ble det tid til å sjekke om det var lyd i begge kanaler med Ikeda. Det er det. Big, bold and beautiful har noen skrevet. Det kan nok stemme. Dette har jeg tro på!

    BA115951-61E8-42AE-80E1-78E0A87E38F2.jpeg


    Var det nødvendig med dette været da?

    33F8F9CF-DA9B-405F-A764-E350B427385B.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.430
    Antall liker
    13.024
    Takk det samme Fosse.
    Jeg skjønte med en gang at du var hos HiFi og Vinyl i det jeg ankom oasen til Jorwed.
    Utenfor sto en umiskjennelig brun Landrover med snorkel av eldre årgang.
    Du verden tenkte jeg, da får jeg kanskje slått av en liten prat med kjentfolk før jeg går i transe foran de digre Eggsteinene til Woodrand :cool:
    Mer om det senere.
    Takk for platetips Billy Cobham - Crosswind.
    Jeg glemte en liten viktig detalj i den sammenheng, nemlig å sjekke plata.
    I det jeg kom hjem og sveivet i gang Degitteren slapp coveret alle limflater, og ut fra det gamle innercoveret skled et lett slitent eksemplar av
    Weather Report - Heavy Weather :ROFLMAO:jeg brøt ut i spontan latter.
    De øvrige 7 vinylskattene som ble med hjem inneholdt hva de lovet i pent behandlede eksemplarer.
    Til pass til meg når jeg er så sløv.
    Ikke lenge etter at du gikk fant jeg for øvrig et par plater du burde hatt.
    Men se det kan jo gjøres noe med.
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.998
    Antall liker
    11.930
    Sted
    Hus
    Når det kommer til Zeppelin syns jeg Mothership boksen er fin, klassike konsert bilder fra tidlige år, omtrent som det vært fra en Ebba Grön spilling på Rågsved ungdomsråd.
    Har også disse 2014/15? pressene fra Page.
    Vis vedlegget 968778

    Vis vedlegget 968779
    Mener å huske at Mothership boksen var half speed master. Lyder meget bra :)
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.998
    Antall liker
    11.930
    Sted
    Hus
    Det er fredag. Det er vin i glasset. Det er lyd på hovedanlegget. Akkurat nå spilles Beatles. Denne plata har jeg hatt en stund, uten at den har vært lyttet til, albumet har jeg på bånd, kjennere av tråden vet at spiller vi Beatles her i huset går det mest i mono eller i bånd.

    Det spiller vakkert på LP, Umami Blue får jobben.

    Minnes at bånd er råere, mer åpent, rett i trynet, men ikke nødvendigvis mer behagelig, om man bare skal kose seg men en god champagne og forsøke å slappe av i skuldrene.

    Uansett. Det låter faktisk ikke dritt.

    Vis vedlegget 968728 Vis vedlegget 968729

    Vi nærmer oss bestilling av løftebukk. Den er i utgangspunktet tenkt å stå i dette rommet (bildet under, for de mindre opplyste lesere av tråden). Sikkert litt dumt siden jeg har anlegget i den andre hallen. Vi får se hvordan vi stokker det hele, neste sommer 😊😂. Jeg kunne også bare ha slappet av, men det går ikke, da kommer vi ikke videre …

    Vis vedlegget 968733
    Stenhøj løftebukker er meget bra :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har tenkt at jeg har manglet en ventepickup for å fylle de armene som per nå er montert på spillerne. Har derfor gjort en anskaffelse. Men så så jeg plutselig at jeg hadde en SPU Royal liggende frakoblet. Litt ustrategisk glapp det ut av meg: «men der ligger det jo en pickup til, den hadde jeg glemt?»

    «Nei, nå holder det Fosse!» glapp det ut av fruen.

    Da tror jeg vi klarer oss selv om en del kandidater er på reparasjon/ombygging. Det har vært en hard uke så jeg får skylde på at hodet er slitent …

    Så får vi se hvilken pu som går hvor senere i dag.

    9C0B97C9-1E89-4878-A4D6-E2FAC3D89C3B.jpeg

    Ikeda på Ikeda.

    A622600C-9295-4796-9D88-E48E2D6B3607.jpeg

    Tom Kuzma.

    012FD01E-9B58-4D30-A9B7-8BEA2E0C11E4.jpeg

    EMT på Schick.

    C70CB166-6CC5-4DB6-B9D6-B346854BD276.jpeg

    Jan Allaerts på Bergmann.

    04B566DF-42AC-4192-8650-1E5BB4AF58E4.jpeg

    EMT på EMT.

    19E310DB-B7C6-4ACA-84BA-F6D0C04247B8.jpeg

    Hana på Dynavector.

    3571DF49-9FA9-4ED4-8B56-770188B573CC.jpeg

    Den glemte krabat, SPU.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn