H
Hugh
Gjest
På besøk hos André - Formannen
Wow!
Fantastisk mekanikk og feite skiver!
PS Du klarer bruke kamera også!
Wow!
Fantastisk mekanikk og feite skiver!
PS Du klarer bruke kamera også!
He, he. Omtrent som meg, men jeg tømte lommeboka da jeg var 15-17samtidig som jeg finleste Dave Marsh. Har en del snadder, fant til min overraskelse bla Live Collection, japse sak med plakat og greier samt maxiboksen fra Born in the USA og en sinnsyk 7" single pic disc utgave av Cover me/Jersey Girl. Springsteen med Telecaster og pappstativ!Fosse skrev:Takk for det Hugh, bildene av skivene er forøvrig tatt med hvitbalansen satt for blitz, men uten sådan, så de er ikke helt på stell, men det kommer seg.
Så forresten du hadde en del spennende Springsteen ute. Jeg har en del av det du selger, og ellers noen hundre bootlegs som litt for sjeldent spilles.
Jeg har i det siste gått over til å samle originalutgivelser. (Tror jeg brukte omtrent det jeg hadde av penger på Springsteen-bootlegs det året jeg var russ.
Husker jeg knapt hadde penger til mat på vei hjem fra Firenze med sekken full av Springsteen-goodies etter ekskursjon til Italia, alle reisesjekkene! var medgått til musikk.
Det var tider, ahh nå falt jeg i savn av Sienna).
Reis. Pronto.Hugh skrev:Sienna har jeg ikke vært, men etter det jeg har lest er det et drømmested for en som bryr seg om kunst og arkitektur.
;D Tror vi finner på noe annet...Fosse skrev:Jeg er klar over det Hagto. Jeg tar ett sett høyttalerkabler, én phonokabel og fem sett signalkabler hvis du betaler mellomlegget.... Så hadde vi strømkablene da, fem av dem også når vi er igang.
Jeg har en slik liggende terminert med RCA-XLR (terminert og kjøpt ny av Hovland), hvis du kan bruke denne og er interessert i å teste den så gir du ett lite vink så kan jeg sende den bortover.Fosse skrev:Jeg er klar over det Hagto. Jeg tar ett sett høyttalerkabler, én phonokabel og fem sett signalkabler hvis du betaler mellomlegget.... Så hadde vi strømkablene da, fem av dem også når vi er igang.
Muligens med unntak av Hovlands platespillerkabel, den skal sjekkes ut.
Denne var vrien. Det er jo ikke kompromisset så mye rundt omkring i anlegget ditt.Fosse skrev:Har lyst til å utfordre dere litt. Hva ville dere prioritert om det var her dere slet bentøyet?
Det er en tonearmskabel med utvendig jord, er ikke hjemme nå så jeg kan ikke sjekke men mener å huske at den er 1,2m, men hvis du har DIN plug ut fra spilleren så blir det ikke så lett å få til .Fosse skrev:Må få takke for et usedvanlig generøst tilbud rico.
Jeg skulle nok helst testet DIN-RCA (spiller-step-up) eller RCA-RCA (step-up-riaa).
Er det en ren platespiller-kabel du har, eller for linjesignal, og hvor lang er den, i tilfelle linjesignal?
Besitter endel av denne reissue-serien fra Analogue Production; topp kvalitet, ja bevares, men jeg hadde kanskje for store forventninger hvis du forstår hva jeg mener ...men det kan jo ligge i originalmaterialet såvel som i resten av produksjonskjeden. :kjoenik skrev:Tenkte på den ja. Kanskje litt voldsomt med 6o plater...
Mye snadder fra Analogue Production sin reissue-serie også ("kun" 25 utgivelser).
Har vel kun hørt om vinylkvaliteten på sistnevnte serie, og den skal være veldig god.
Men billig er det ikke!
Der kan det være duket for positive overraskelser, Hovland MusicGroove 2 gav meg en riktig "big surprise" vs Cardas Golden Ref på SME/HP200P, skal bli spennende å lese dine inntrykk her...Fosse skrev:Muligens med unntak av Hovlands platespillerkabel, den skal sjekkes ut.
Hovlands MusicGroove 2 har jeg hatt i oppsettet mitt ett par uker nå. Passer mye bedre her enn van den Huul kabelen som fulgte med SME312 armen min.musicus skrev:Der kan det være duket for positive overraskelser, Hovland MusicGroove 2 gav meg en riktig "big surprise" og jeg levde lykkelig med denne sammen med Hovland oppsettet, skal bli spennende å lese dine inntrykk her...Fosse skrev:Muligens med unntak av Hovlands platespillerkabel, den skal sjekkes ut.
mvh
Går det an å slite med huslyden til Marten Design da? :-X ;Demotikon skrev:Anbefaler alle som sliter med en anelse hard øvre mellomtone/nedre diskant å teste ut MusicGroove 2.
Nei, men med VdH ph kabelen kan man slite litt .......Valentino skrev:Går det an å slite med huslyden til Marten Design da? :-X ;Demotikon skrev:Anbefaler alle som sliter med en anelse hard øvre mellomtone/nedre diskant å teste ut MusicGroove 2.
jupp, det er noe dermusicus skrev:Nei, men med VdH ph kabelen kan man slite litt .......Valentino skrev:Går det an å slite med huslyden til Marten Design da? :-X ;Demotikon skrev:Anbefaler alle som sliter med en anelse hard øvre mellomtone/nedre diskant å teste ut MusicGroove 2.
mvh
Hei!Fosse skrev:For en tid siden gikk det en tråd under hifi-generelt som omhandlet hvilke endringer du ønsket å gjøre i anlegget.
Jeg husker jeg noterte ytterligere én DaaD4, en velfungerende step-up (muligens Bent Mu?), Merlin MXe og én ekstra GM20.
Dette foreløpige målet ble nådd for ikke så alt for lenge siden og jeg leker med veien videre. Selv tenker jeg i disse baner:
Strømrenser (Powerplant P500 er kun på lån), noen flere DaaDer eller diffusorer fra annen fabrikant.
Har lyst til å utfordre dere litt. Hva ville dere prioritert om det var her dere slet bentøyet?
Dette stemmer bra med mine erfaringer også, det var ingen vei utenom etter test, det ble MusicGroove2 permanent på HP200P.Fosse skrev:- Hovland Music Groove 2 har jeg forsøkt så vidt, ikke til erstatning for Cardas Golden Ref, men den medfølgende kabelen fra Dynavector. Skifte ble utført som del av hyggelig sosialisering så jeg skal ikke være for bastant, men det låt noe mer åpent, mer distinkt og med bedre transientrespons. Det er mulig jeg må gå tilbake på denne uttalelsen når jeg får testet mer, men det var inntrykket slik det løslig dannet seg den kvelden.