På besøk hos André - Formannen
Flott oppsett Andre , jeg har jo hatt gleden av å besøke din residens opptil flere ganger i den senere tid , noe jeg setter stor pris på , både din gjestfrihet og anleggets evne til å fremkalle gåsehud når vinylen avspilles...det er skjelden jeg har hørt så gode oppsett som akkurat dette.....Du har jobba mye med dette Andre , og jammen har du fått det fint til hos deg nå , noe å kose seg med å være stolt av...
Armen på spillern er jo ett kapittel for seg selv...med ett hav av muligheter , og forskjellige shell som gir som du selv sier flekibilitet...
Alt er gjennomført til fingerspissene , og rommet er en fryd å sitte å høre musikkstykker i , her trenger man ikke ha den vante golåta man snurrer om og om igjen hjemme for å trampe takten , både flott jazz, og mye annet uhørt godis har blitt avspillt for meg i lyttepos. i dette rommet , og det er utrolig hvordan dette swinger altså...! stram flott lyd med masser av detaljer , man trenger ikke spille høyt på dette oppsettet for å få med seg alle detaljer , det bare fosser ut av Merlin høyttalerne ,når musikken avspilles.
Graaf-effekt og HOVLAND preen virker som de trives skikkelig godt i lag også...Når man kommer til pickupen , er det jo ikke hva som helst som er montert...Jeg har hørt oppsettet med min egen benz ref 3 og Dyna xv1-s som er dynas toppmodell , min ref var ok den , men denne superpickupen xv1-s er det mest komplette jeg noengang har hørt av pickuper...så er den kanskje blandt verdens aller aller beste også..Tonalt sett har dyna virkelig lykkes med denne , jeg har jo hatt en vesentlig billigere variant selv , og var ikke veldig happy med den...det finnes her ikke sammenlikningsgrunnlag hverken på mitt utstyr og pickuper til dette anlegget her , som er i en helt annen liga rett og slett....
Første gangen jeg hørte dette fikk jeg vel sjokk , to små elementer levere sånt trøkk...det ække sant vel ? jo visst er det det , dette trøkker , med en hurtighet som gir selv produsenter av de beste hornhøyttalere i verden noe å tenke på......
smekk , driv , tilstedeværelse og angasjement er nøkkelord i dette oppsettet . Det eneste som det hittil ikke har vært nok av når man har fått gleden av å besøke eiern og oppsettet i Oslo , er tiden.....den renner så alt for fort ut....Både rommets atmosfære , anleggets evne til å levere lyd med påfølgende gåsehudfaktor , og eierens gjestfrihet er bare helt utrolig....
Tusen Takk Andre for de lyttekveldene jeg har fått anledning til å være med på , og ikke minst all den flotte musikken jeg har blitt kjent med....
Dette anlegget blir værende lenge på topp 3 lista mi over gode anlegg jeg har hørt i livet....Og jeg frykter ikke for kunkurrenter i den nærmeste fremtid heller.... ;D
Mvh Espen Saatvedt.