Omtrentlig to år siden dette. Sakte men sikkert beveger vi oss fremover.Først et par bilder av stereobenken med tre platespillere. Dere klarer det, bildet av Thorens var tross alt kun et nærbilde.
Vis vedlegget 312949
Vis vedlegget 312950
Jeg har ingen konkrete planer om å starte stort med båndavspilling, men etter å ha hørt hvordan bånd kan låte så klarer jeg ikke å la være å ha en spiller, og skaffe meg et lite antall bånd for å sjekke ut hva dette er for noe.
Jeg har allerede en Revox B77. Den har jeg faktisk ikke hørt på enda. Det var tanken om utprøving av denne som satte det hele i gang. Tenkt jeg skulle ta den med til LMC for å høre om den hadde potensiale. Så finner jeg ut at Revox er 4 spor og han holder primært på med 2 spor. Om jeg skal kjøpe bånd og gidde å dra i gang dette i det hele tatt så vil jeg i hvert fall være sikker på at jeg kjøper 2-spors slik at jeg i hvert fall kjøper materiale på det formatet som i teorien er best. Det blir fort dyrt å kjøpe opptak og du gjør det ikke for brukervennligheten. Da er det greit å i hvert fall investere i kildemateriale som har det beste potensialet.
Så får vi se hvor det hele leder.
Vis vedlegget 312951
Den karen heter Dagpåfugløya unge mann, og den gule i omtrent samme størrelse heter Sitronsommerfugl.Den første jeg møtte på i hagen i dag var denne lille karen. Mengder av sommerfugl, slike som dette, og en del helt gule. Bråstart på våren.
Vis vedlegget 432885
Masse sommerfugler, bier og humler her (har ikke sett bier foreløpig i år). Har plantet bievennligDen karen heter Dagpåfugløya unge mann, og den gule i omtrent samme størrelse heter Sitronsommerfugl.Den første jeg møtte på i hagen i dag var denne lille karen. Mengder av sommerfugl, slike som dette, og en del helt gule. Bråstart på våren.
Vis vedlegget 432885
Begge arter overvintrer som voksne individer, men frafallet er stort.
Skulle det være noe mer du lurer på om våre vakre bevingede venner, er det bare å spørre
Så flott! Det har vi også. Madammen har et kjempesvært staudebed i sørøstskråningen, og i solveggen mot øst har vi bl.a. kjempekonvall og lavendel.Masse sommerfugler, bier og humler her (har ikke sett bier foreløpig i år). Har plantet bievennlig
De gærne har det godt Gratulerer så mye med ny spiller.
Hva enn han putter i pipa si så er det nok briar og ikke maiskolbe den er laget av.hva har Dr.Dong puttet i maispipa i kveld?
Betaler vel fortsatt knapt som for en god tonearm (eks.vis) for disse, eller? Bare løpe og kjøpe T (om flere dukker opp). Ser jo at musikkalbumene er kostbare og utelukker fattigluser som meg, men trenger da ikke ALL musikk på tape heller........Smittsomt, men ikke farlig...... for annet enn kontoen?
Kaffemaskin kopplat till fast vattenanslutning öppnar en ny värld! Bara att glädja sig. Skulle önska jag hade pre-infusion til min, möjligt jag har det, men har inte funnet ut av det.Nå er det bare å påbegynne planleggingen av nytt rack tenker jeg.
Godt GS3-en er tilbake fra service så man etterhvert kan få skikkelig kaffe til tankevirksomheten.
Når vi først er i gang: Koble til vannnett, med mulighet for pre-infusjon og trykk i bryggehodet selv når padleåren settes i hvileposisjon, hvilket innebærer at trykkpumpen er utkoblet.
Blir spennende!
Vis vedlegget 433209
Jeg bøyer meg i støvet - en helt klar klassiker !Vi er mange som nå frykter for Fosses helbred. Disse raske bevegelser i handelstransaksjoner, bytte av komponenter - som opprinnelig var ment til å gjøre livet ikke bare utholdbart, men også behagelig -, voldsomme vyer i troen på et uendelig fremskritt i lydens tjeneste; alt dette kan ikke føre til annet enn en åndens urolighet, delirium furiosum!
Vi - alle oss mange - bønnfaller den gode Fosse om å ta grep på denne åndsskade, tvinge den under kontroll, og i stedet bruke sin tid på fruen, fremfor disse kjærtegn av døde ting som nå er i ferd med å gjøre ham svimmel slik at han ikke lengre greier skille mellom att og frem, hvor de begge kvantitativt er like lang, men deres kvalitet forsvinner i indifferensen.
Måtte alle de gode makter nå hjelpe Fosse i å bli herre over den åndens nervøsitet disse endeløse omveltninger i lydens tjeneste bærer bud om. Ta tak, menneske; ta tak, og vend tilbake til selvbesinnelsens ro og mandighet.
Det er i hvert fall betryggende å ha noen i nærheten som er teknisk kyndig og har satt seg inn i produkter.eller ventelister på A80 fra Studer Drøbak