Sist lørdag så ut til å bli en fantastisk dag for å lytte til vinyl.
Derfor etablerte to middeladrende herrer fra Grenland seg godt fastspent i Pobedaens hudbetrukne sitteplasser og satt kursen mot Tigerstaden for å lene lyttemusklene møt en aldeles utsøkt samling audiofilt utstyr, med dertil egnede opptak godt tilrettelagt.
Audiens var blitt innvilget i Casa del Fosse for Brian O. (audioart) samt undertegnede.
Værten tok godt imot "gutta på bytur" og vi ble etter en omvisning i Fosses nye, og perfekt beliggende bosted, geleidet inn i lytterommet som ligger så sentralt i bygget som overhodet mulig.
Det har sikkert vært nevnt før, men for en perfekt stue, både som lytterom og ellers.
En utsikt som tar pusten fra en stakkar...
Og når man også har en bedre halvdel som deler den audiofile gleden så er jo alt perfekt.
Glemte jeg å høre på musikken
Nei så absolutt ikke - men jeg tok noen bilder som sikkert kan ta seg av noe av min noe forgapte munn og mæle i situasjonen
The Man...
The MYTH....
The CHALLENGE...can they do it...
YOU BET !!! 8) with a little help from some friends... Dette spilte slik at jeg følte meg hensatt til både andre tider og steder. Orgelmusikk som plasserte meg rett i Nidarosdomen, jazzmusikk som dro meg rett tilbake til en dim kjellerbule på Beale Street, stemningen, lydene, luktene...det hele. Aaaaahhhh....
Møt vennene...
HOVLAND
JA og SME
AVID og DYNAVECTOR
Vi tåler noen fler av disse smykkene...
Ren blankpolert nytelse...
Mere...
Engineering på sitt beste - form følger funksjon...
De holdt oss varme til godt utpå kvelden disse italienerne...
Kveldsstemning med HOVLAND
Mørket senket seg, og to herrer takket pent for seg og bevertningen (Casa del Fosse ivaretar sine gjester som om de var konger) Litt lei seg for at dagen var på hell, men med inntrykk fra fantastisk god musikk, og et system som ivaretok denne på aller beste måte, gikk praten i ett - i hver eneste en av de 150 kilometerne på vei hjem.
HiFi? Aner ikke, husker ikke, spiller ingen rolle heller - dette handlet om en opplevelse som kommer til å sitte LENGE i sjela -
Tusen takk Andre, for at du delte dette med Brian og undertegnede på en nydelig dag i november 2013.
Per J