Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takk for reisebrevene @Fosse (y) Enig med deg i å rekke alt på en tur er altfor masete og slitsomt. Bedre å dra flere gamger! Vi har vært i Tokyo to ganger og det er fremdeles ting vi har på listen vi skulle ha sett. God tur hjem✈

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.086
    Hvilken reise unge mann o_O
    Helt utrolig hva dere fikk med dere i løpet av krot tid.
    Min sønn har vært der et par ganger, og er amatørproff kokk og snakker seg varm om mat og kniver de gangene han har vært der (og litt om fotoutstyr).
    Jeg lo så jeg ristet når du tørt konstaterte at "da tømmer jeg butikken" :ROFLMAO:
    Takk for herlige reisebrev som varmet langt inn i sjela her oppe i steinrøysa.
    Nå kommer du deg hjem i en bit er du snill.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.644
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    En tidligere kollega sa at 2-3 uker var det man burde bruke når man først var i Japan, da 1 uke ikke var nok.

Dere for vel ikke med dere alt dere ønsker på denne turen.

Forøvrig en flott reiseskildring,
    Vi var i Japan i litt over tre uker, som så klart var alt for liten tid.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.568
    Torget vurderinger
    27
    Det eneste jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe i Tokyo, bortsett fra plater, var hi-fi. Hadde tenkt jeg skulle finne en gammel SME 3012R. Men ville ikke binde meg til å måtte ha en avtale om noe. Ble stort sett andre ting enn hi-fi som ble med hjem. Men det ble plass til en ujålete og stilsikker krabat jeg lenge har hatt planer om.

IMG_8136.jpeg

I kjøkkenbutikken hadde de koster som i første omgang skal testes som platekost (de hadde mindre, men i tilfelle det blir bordkost , som nok er opprinnelig formål, så kjøpte jeg en litt stor en 😂, og nei, den skal ikke gå frem og tilbake).

IMG_8135.jpeg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.568
    Torget vurderinger
    27
    I første butikken hvor jeg kom over Mosaic-boksene så våget jeg ikke kjøpe mer enn to bokser. Hva om jeg husket feil og dette var dårlige saker, og så brukte jeg masse penger, plass og vekt på skit? Etter innspill fra dere om at dette er bra så planla jeg å dra tilbake, men det var så mye annet man hadde lyst til.

Senere fant jeg kun én Mosaic til. Men til gjengjeld var det Tina Brooks.

IMG_8137.jpeg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.960
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    den JATP boksen fant jeg på ETF i høst
    både Art P og Gerry M boksene er bra

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.424
    Torget vurderinger
    2
    Veldig gøy at du deler så mye Fosse, jeg vil også til en platebutikk der jazzen er katlogisert på utgiver !

Ble det mye billigere å kjøpe AT i Soloppgangens land ?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.568
    Torget vurderinger
    27
    Veldig gøy at du deler så mye Fosse, jeg vil også til en platebutikk der jazzen er katlogisert på utgiver !

Ble det mye billigere å kjøpe AT i Soloppgangens land ?
    Takk for det. Lagt ut mens man står på t-banen eller har en pause, så rimelig ufiltrert.

Audio Technica er rimeligere i Japan enn i Norge, ca 1/3 under. Ikke tilsvarende å hente på modellene over ART9 (tatt på husken).

Mener det var aller mest å hente på Shelter av det jeg så på av pickuper, og muligens stepuper generelt.
    Samtidig er dette litt vanskelig å sammenligne siden man ikke pruter i Japan, mens hi-fi i Norge mht. vei- og villedende priser er et kapittel for seg.

Sist redigert:

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    3.951
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Mye bra musikk der du :)

Men den Miles plata, Live at Carnegie Hall, kan du si noe om lydkvaliteten på den når du får spilt den ?
    Kjøpte tilsvarende i Oslo for 2-3 år siden men må innrømme at lyden ikke var allverden.
    Kosta ganske mye, synes jeg, så litt snurt blei jeg her :)
    Men kan være den pressingen jeg kjøpte.

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.381
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Mye bra musikk der du :)

Men den Miles plata, Live at Carnegie Hall, kan du si noe om lydkvaliteten på den når du får spilt den ?
    Kjøpte tilsvarende i Oslo for 2-3 år siden men må innrømme at lyden ikke var allverden.
    Kosta ganske mye, synes jeg, så litt snurt blei jeg her :)
    Men kan være den pressingen jeg kjøpte.
    Har en Japan press av denne sjøl, synes heller ikke lyden var allverden på min.

IMG_9451.jpeg

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.559
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ser ut som en vellykket tur og fint reisebrev 👍
    Øyvind gikk forøvrig i parallell klassen min på ungdomsskolen ;-)

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    3.951
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Har en Japan press av denne sjøl, synes heller ikke lyden var allverden på min.

Vis vedlegget 1092770
    Akkurat. Peker vel da kanskje mot et litt dårlig opptak.
    Får høre om Fosse har samme oppfatning her når han får testet den ut.

Men ellers, flott reisebrev ja :)
    Synes jo at enhver bar med respekt for seg selv bør ha et par Westminster stående på hylla ja :)

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    1.686
    Fantastisk å bli med på tur til Tokyo, så tusen takk for deling av bilder og inntrykk. Ser også at norske sushi-restauranter stadig har en del å lære.
    Du fikk ikke lov å prute, men er (jazz)vinylen hyggeligere priset i Japan, eller er det bare utvalget som er hinsides det vi er vant til?

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.937
    Takk for flott reisebrev! Var der 10 dager i mai med min sønn. Uforglemmelig! Ser at vi har vært innom flere av de samme stedene. :)

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.507
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Takker for en flott tur! Må innrømme jeg er en smule misunnelig da jeg aldri har fått besøkt landet. Det nærmeste jeg har vært var et planlagt IT (SAP) møte for vel 4 år siden - som ble kansellert. Ergerlig!

Da er det flott å få "være med" på reisen du / dere gjorde. Så får vi se om undertegnede m/kone får en mulighet senere.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.568
    Torget vurderinger
    27
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger gutter.
    Det har vært litt å ta igjen etter å ha kommet hjem, så det kan nok drøye med å svare ut pickup-erfaringer og lydkvalitet på plater.
    @Steen : Synes vel prisene på plater var lavere, i hvert fall jazz. Men, utvalget er nok et bedre argument enn prisnivået.

Så er det selvsagt en rekke andre, og bedre grunner for å dra på tur enn å kjøpe ting.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.644
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Kom hjem med kun en kokkekniv, en kaffekopp og ca en kg med kaffe etter turen på litt over tre uker. I mitt prisleie av pu så synes jeg det ikke var så mye å tjene på kjøp i Japan, hvis en tar med garanti osv.

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    375
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    En trivelig tråd✨
    Jeg vurderer selv Fyne sine 15", men får nøye meg med Klipsch i mellomtiden 😂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn