Hjemme hos HasseBasse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    @ragwo
    Dette huset er så godt isolert, at det aldri ville gått i Tromsø.
    En vinter der, og du ville aldrig få kulden ut av huset etterpå :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Joke aside...... når man tenker på, at dette er runnt 45 år gammelt, så er det ganske så fint.
    Synd du bor så langt unna...... Kunne vært "hyggeligt" (dansk) med en visitt ;)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.426
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Du skal ikke se bort fra at jeg tar deg på ordet. Fruen har bestilt Danmarksferie i uoverskuelig fremtid, så sjansen er stor for at jeg befinner meg på flaten hver sommer fremover.

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Har vært vekk fra tråden i uken..... Fordi..........
    Fikk en PB i start av uken. En nordmann trengte å bli "luftet" lite. Avtale blev gjort, og @Flageborg hoppet på
    MC´en og dro til Danmark for å få møte en ukjennt danske, og få høre lite vinyl:p

Han landet tirsdag kveld, lite sent p.g.a. forsinkelse på ferjen (Murphy´s law).
    Men vi nåede da et par timer med div. musikk, etter at jeg havde advart han på lytterommets feil og mangler.
    Jeg på øl, Flageborg insisterende på kaffe og Cola. Da hadde varmen allerede begynnt å ha sitt inntok.

Onsdag med tropevarme. Blev ikke bedre av at anlegget var slått på fra tidlig morn til tidlig natt. 32+ grader ute, og det veldig
    bra isolerte huset kvitterte med goe 28-29 grader innenfor. Absolutt ikke den minnste vind i det hele tatt
    Intens musikklyttning hele dagen, avbrutt av småpauser med kaffe, kald Cola, mengder av vann med brus og røyk ute i hagen.

Jeg vet jo, at jeg har ertet Flageborg litt på HFS med hans Youtube videoer, sammenlikning av pickupper i den lave ende
    av prisskalaen, så vet ikke helt, hva jeg hadde forventet, men her kom en trivelig gutt, med en utpreget sans for finlytting,
    og måtte beundre hans nesten nørdete måte at stringent å pinpointe alt ned til minnste detalje, forventning av romdefinisjon,
    opplevt samme, sammenlikning med hvad han tidligere hadde hørt, hjemme og andre steder, så detaljert, at jeg aldrig selv
    har vært bare i nærheten. Imponerende..... intet mindre. Blev forferdelig sent onsdag og :ROFLMAO:.

Torsdag morn gikk med "breakfast" i hagen (som onsdag), en smutt til en MC-forhandler for å hente bakhjul med nytt dekk.
    (han hadde brukt opp det siste av mønstret på å besøke meg). Montere bakhjul på MC´en, å gjøre den klar for hjemtur.
    Musikk blev det i går og...... og en del snakk om kvalitet/mangel på samme på ny vinyl. Han fikk og tilbud om at låne Ikeda´en
    med hjem til Norge å prøve, men den lå nokk ikke i et interessant prissegment, så han takket pent nei :) Så torsdag kveld
    omtrent ved 20:00 tiden var det slutt, og han satte igjen kursen mot Hirtshals og ferjen tilbake.

Med hensyn til hva han opplevde her hos meg, får han selv fortelle. Ta´r gjerne mot all kritikk både "good" and "bad"

@Flageborg ...... Du er en veldig trivelig fin gutt, og det var en fornøyelse å ha deg på besøk. Kan fint gjøre det en annen
    gang, og du er velkommen igjen når som helst for et besøk i Casa HasseBasse 👍👍👍

Sist redigert:

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ikke et eneste bilde?? 👿👿👿
    Nei... desverre..... kjempefeil, men vi var så opptatt av å kose oss ned musik, at det siste som var i tankene var å ta fram et kamera,
    da det intet hadde med saken/besøket å gjøre. Skal skjerpe meg i framtiden. SORRY 😬

Sist redigert:

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.343
    Torget vurderinger
    0
    Det er godt å være Norsk i Danmark !
    Upåklagelig service, intens hetebølge og avkjøling langs danske kornåkre med "gokart" i godt driv ble en fornøyelse av de sjeldne.
    Vinylen har vært nedpakket i mange år og for en tid tilbake ble det mulighet for å revitalisere det som dannet grunnlaget for musikkinteressen i det forrige århundre.
    Derimot er det flere som har vært på banen med vinylens utvikling, både før og etter CD-revolusjonen, og pleiet både spillere og nye medie fortløpende de seneste årene. For egen del har det blitt å finne en plass til det gamle mediet i en ny verden med ubegrenset tilgang på rom, akustikk og DSP.
    Den tekniske delen blir stadig oppdatert og sentralens vinyliaster deler med glede sine erfaringer og anbefalinger slik at denne noooooben kan ta igjen det forsømte innen rimelig tid. Det er MYE informasjon tilgjengelig i dag med Internett, men så mye mer hyggelig å besøke andre entusiaster som tør å by på seg selv.
    Noen av de har også sterke meninger....og når de trives godt med mye av den samme musikken blir alt så mye enklere...for et besøk :coffee:

Min beskjedne vinylsamling utvides i gangfart og 1. prioritet er musikken fra "Husker du....???" i gamle dager. Nye versjoner er presset og tilgjengelig i markedet til svindyre priser så listen ligger høyt i forkant av investeringer. Hasse har et eksemplar av Amused to Death tilgjengelig fra sin enorme platesamling. Kun testet og garantert fri for feil hvis jeg er klar til en handel. Kan ikke si nei, men MC-frakt kan være litt risky.....så hva gjør vi med den? Enkelt....
    Vi hopper inn i gokarten og durer ned til iMusics utsalg i Århus og henter en ny kartong for vinyl som passer i toppkofferten samt en runde gjennom kassene med sterkt rabatterte vinyl. DET er service det.... (y)

EDIT: To be continued..... :coffee: ;)

IMG_20220723_212232_1024.jpg

Sist redigert:

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Takker for tilbakemelding :cool:
    Ja..... glemte akkurat de par "stunts". Når man ingen kjølevifte har, så må man jo ta´ en tur i go-carten:ROFLMAO::ROFLMAO:
    I tillegg skal fortelles, at når man kommer inn til iMusic og forteller, at man har besøk av en kompis, som skal ha
    LP´er i toppboxen på MC´en med hjem til Norge og spør, om man kan få en vinyl kartong, da var den gratis, da han bak disken ikke
    ville bruke tid på det, og den ikke var innkodet i kasseregisteret, så værs´go.
    Og så var det mengden av "still sealed 2. sortering" (små defekter på covers). Det var vel en 15-16 kasser. Hadde selv veldig
    lyst på mere, men ikke råd, så det blev bare disse 2.....

L1000073.JPG

L1000074.JPG

@Flageborg ........... Venter på, at du også forteller lite om, hvordan du opplevde lyden på mit ydmyke setup 👍
    Alltid spennende å høre andres oppfattelse av, hva man selv driver og lytter på i det daglige. Ennå en gang, takk for besøk
    og bra, at MC´en klarte turen hjem uten de store vanskeligheter ;)

Sist redigert:

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Well now.......
    Etter igjen og igjen å har lest @bluesbreaker sine promoveringer av dette album´et, måtte
    en jo se, hva "all the fuss is about", så den lå klar til avhentnng i dag:

L1000076.JPG

Tenkte, at denne måtte avspilles "naken"...... NEI.... ikke jeg, men pickuppen da :ROFLMAO: :ROFLMAO:

IMG_20220726_231101_905.jpg

Dette album´et er rent inn på min hylle.
    Stor takk til Bluesbreaker for annbefaling. Du burde få en vei/gate oppkallt etter deg.
    Den skulle vel hete "Blues-brekka" 🥰🥰

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.537
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Og dette som tidligere ble solgt som Bootleg låter veldig bra.
    Litt rått, men nesten som å være i studio med en Lowell George i superform og Feat når de peaker som band.
    Jeg er fan fra før, men tror det er flere enn meg og deg som kan like denne.
    Ikke er den spesielt dyr heller.

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Og dette som tidligere ble solgt som Bootleg låter veldig bra.
    Litt rått, men nesten som å være i studio med en Lowell George i superform og Feat når de peaker som band.
    Jeg er fan fra før, men tror det er flere enn meg og deg som kan like denne.
    Ikke er den spesielt dyr heller.
    Nei...... gav 249,- DKK for denne.
    Og du verden for en lyd...... og når nu snakken går om ymse kvalitet på ny vinyl...
    Denne er helt lytefri. Har ikke vasket engang. Ingen feil, knepp eller "groove noise" i det hele tatt.
    Superfornøyd 👍 👍

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.537
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Samme gode kvalitet på min.
    Vinyl er helt tyst og absolutt lytefri.
    Liker man bandet er det en NoBrainer.

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Dagens SCOOP på loppis.
    Denne:

L1000082.JPG

Den er 120 X 80 cm. Forstår egentlig ikke, hvordan jeg fikk den med hjem i Smart´en :ROFLMAO: :ROFLMAO: .

Og så var det disse da.....

L1000083.JPG

L1000084.JPG

L1000085.JPG

L1000086.JPG

Herligt, når man får så fine plater på brukten:

L1000087.JPG

Og nå til det beste..... drumroll..... 230,- kr. for hele dritten. Så ennå en fin dag 👍👍👍

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha fulgt serien "Skattejægerne", er fristelsen storå reise til DK på egen skattejakt + Tuborg! 😍
    Det er bare å kjøre ned. Kommer du forbi, får du både Carlsberg og gode hints 😂 😂
    Nei.... skal forbarme meg over deg å kjøpe noen Tuborg 😇😇

• Haha
    Reaksjoner: TT.

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ha ha..... det bestemmer du selv. Å møte de er vel ingen feil.
    Om de "ta´r fatt i deg", ja så er du selv................ :ROFLMAO: :ROFLMAO:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.882
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hva? Nå står ikke verden til ...
    Her sitter jeg i ferien og koser meg med den romslige trivelige tråden til HasseBasse, og så dukker det opp et Little Feat album som jeg mangler. Jeg som alltid skryter av at jeg har alle. Og det verste er, jeg har ikke en gang hørt om det før! Jeg har ikke drukket noe idag. Kanskje drømmer jeg? Eller må jeg handle?

Sist redigert:

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.254
    Sted
    Oslo
    Hva? Nå står ikke verden til ...
    Her sitter jeg i ferien og koser meg med den romslige trivelige tråden til HasseBrasse, og så dukker det opp et Little Feat album som jeg mangler. Jeg som alltid skryter av at jeg har alle. Og det verste er, jeg har ikke en gang hørt om det før! Jeg har ikke drukket noe idag. Kanskje drømmer jeg? Eller må jeg handle?
    Jeg trodde og jeg mangla den skiva!
    Men ved gjennom gang fant jeg den i bootleg versjon.
    Kanskje jeg bør handle den offisielle også?
    Ellers går det litt inflasjon i å utgi obskure innspillinger.
    Neil Youngs archive series er snart større enn de vanlige.
    Men Little Feat derimot....
    Little Feat med Lowell i slag, best band ever!!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn