Snickers-is
Bransjeaktør
En velplassert knekk kan da ikke skade:
Er Pesante men sikkert samme oppbyggingda. Ja har fikset det og få det til å passe. Bare irriterende estetisk. Selv om det er bakDissipante er iallefall med slik knekk
Lei kræsj med terminalene, men det fikser du nok!
Vi er på sakenKan ikke CNC-kompisen din fikse dette? Var det Trond Nilsen han het?
Ser jeg må korrigere meg selv; det var visst Pesante jeg skrudde på sist også. Dissipante med 3mm alu ser nemlig slik ut, så det kan være Naturlyd er inne på noe.Er Pesante men sikkert samme oppbyggingda. Ja har fikset det og få det til å passe. Bare irriterende estetisk. Selv om det er bak
Synes det er meget dårlig av dem. Burde værtfall syntes på bildene... Da hadde jeg valgt noe annet
Tjæh. Først fulgte det ikke med skruer men det skulle di ettersende. Og så er det med bakplate som jeg ikke synes ble noe pent. Hatte topp/bunn vært uten den siste knekken hadde det blitt bra. Og ser ikke helt hva de skal med den.Minnes det var to opsjoner på lokk? Hadde endel Modushop kabinetter og ingen hadde lokk som gikk ned og dekket bakplata. Husker at jeg valgte den dyreste utgaven med litt tykkere alu. Ellers er det jo fine kabinetter, er du fornøyd?
Var slik jeg hadde håpet på det skulle bli seende utSer jeg må korrigere meg selv; det var visst Pesante jeg skrudde på sist også. Dissipante med 3mm alu ser nemlig slik ut, så det kan være Naturlyd er inne på noe.
Neida! Tek7 fikser biffenSer ut til at du må lage nytt lokk som går i høy bue mellom bakplate og frontplate.
Så denne og tenkt jeg kjapt skulle lage et par med de for å sammenligne med eget MEH prosjekt som er i beddingen. Hadde driverne i handlekurven. Men så leste jeg gjennom en gang til. Likte måten han resonerte på. Men litt for skråsikker? Og hvor er målingene off-axis?Eller
DIYRM
DIYRM. 3 852 liker dette · 208 snakker om dette. Do-It-Yourself Reference Monitorwww.facebook.com
Link til dokumentet: https://drive.google.com/file/d/1nEYlXJosnRQvl0WQ-OPHkClRPTad3WSk/view
Vis vedlegget 878665
Tom Danley har fått 2-3 sider med sin patent diskutert, så det er vel ikke noe galt med dette.Så denne og tenkt jeg kjapt skulle lage et par med de for å sammenligne med eget MEH prosjekt som er i beddingen. Hadde driverne i handlekurven. Men så leste jeg gjennom en gang til. Likte måten han resonerte på. Men litt for skråsikker? Og hvor er målingene off-axis?
Selv synes jeg det er useriøst å publisere sidevis med meninger, bakgrunninformasjon om konseptet uten at Danley får nok cred og så ikke presentere fullstendige målinger.
Den deles på 70hz. Som jeg har skrevet lengre opp, kommer nok dette av tammene til slagverket som resonerer noe voldsomt sammen med øvre bass/nedre mellomtoneVeldig spennende prosjekt å følge!
Ser du har litt rom problemer i øvre område på sub, hvordan deler du denne?
Har fundert på denne også. Men i lokket/kardioide. Naboen venter inn horn så skal høre på hans oppsett først. Jeg er litt skeptisk til horn, men skal også sies at jeg ikke har hørt så veldig mange horn systemer til hifi som jeg har likt. Også har jeg ikke den største lytteavstanden. Det som har best erfaring med per nå, er nok bånd diskanter. Men alle typer har sine dårlige og knall gode søsken så er ikke helt utelokketHva med å ta i litt B&C sitt MTM prosjekt 215 CX
Det står litt om det her: https://fohonline.com/articles/tech-feature/dyi-loudspeaker-design-the-bc-215-dcx/
Suggested designs - B&C Speakers
<p>Whether you're building new cabinets for your band or your business, the basics of cabinet design remains the same. Cabinets consist of little more than a well-built plywood box and a basic crossover network. If you are the do-it-yourself type, we are happy to provide some basic design...www.bcspeakers.com
Vis vedlegget 878660
Dette må jeg lese litt mer på!Eller
DIYRM
DIYRM. 3 852 liker dette · 208 snakker om dette. Do-It-Yourself Reference Monitorwww.facebook.com
Link til dokumentet: https://drive.google.com/file/d/1nEYlXJosnRQvl0WQ-OPHkClRPTad3WSk/view
Vis vedlegget 878665
Det er mest for å se om det har en positiv effekt på THD, CSD og ETCHva er det du ønsker å oppnå med motstandene? Redusert output fra driveren?
hvor fikk du tak i stativene/stolene ???
Jysk. Husker ikke hvilken modell men var en billig stol jeg slaktethvor fikk du tak i stativene/stolene ???
Ja til dette, stort JAAA!!Laget to forsalg med 2x8" + AMT. Begge har frontbaffel tiltet 5 grader, bare den ene har i tillegg mellomtonene tiltet.
Forslag 1 til monitor:
Vis vedlegget 878955
Vis vedlegget 878956
Vis vedlegget 878957
Forslag to som er ganske lik, bare med tiltet mellomtoner:
Vis vedlegget 878958
Vis vedlegget 878961
Vis vedlegget 878960
Så bra har også sett en del 10" som kan være interessane. Som f.eks Faital Pro 10 PR/FH og 18sound 10NDA610Ja til dette, stort JAAA!!
Joda AMT er bare en av kandidatene. Også interessant mindre horn, ribbon osvHusk bare sprednings bildet på en AMT er smalt. Velg størrelse med omhu.
Jeg har et par Beyma TPL-150H og de er super detaljer, men krever at du sier akkurat i sweet spot. 10-15cm ut på 2.5-3 m avstand og detaljer forsvinner.
Skråstilt mellomtoner vs vinkel må også velges avhengig av frekvensgang (off-axis frekvensgang) vs vinkeling mot sweet spot.
Jeg har utelukkende god erfaring med Faital Pro, har selv brukt 15FX560, de låter dritbra, rett og slett. Men 18sound ryktes jo helt rå!Så bra har også sett en del 10" som kan være interessane. Som f.eks Faital Pro 10 PR/FH og 18sound 10NDA610
Det er godt poeng og derfor jeg så på 8" i starten. Skal mest sannsynlig deles litt lavt (så lavt som mulig) så kan gå greit med 10 også hvis mann har tunga rett i munnPå en MTM er vel valg av drivere litt kritisk for å unngå kamfiltereffekter, det blir fort litt problematisk med store drivere med tanke på CC-avstand. Ideelt skulle man hatt en diskant løsning som er liten i fysisk størrelse men samtidig tåler lav deling.
Parabolsk form må være for å unngå kanselleringer, men da tror jeg ovenstående er langt viktigere.