|
Måtte bytte bakhjulslager (på ene siden) på min Touran for noen dager siden. 2006 mod gått ca 95000. Ingen garantisak. Litt sur ble jeg. Verkstedet mente at det kanskje hadde fått "et slag" ved en anledning.TJ skrev:Hvor lenge bør et hjullager holde på en bil i dag?
Hvor ville dere lagt grensa for å prøve seg på garanti?
Mvh TJ
Den anledningen dukker opp daglig på norske veier!Andy skrev:Verkstedet mente at det kanskje hadde fått "et slag" ved en anledning.
Host... Kommer veldig an på hva slags bil det er.Audiomix skrev:Det er ikke så veldig mye mer jobb enn å bytte hjul.
Slik som det skrytes av Toyota`s kvalitet burde forhandler dekket dette gjennom forbrukerkjøpsloven. Et hjullager bør vare mye lenger enn dette!TJ skrev:Lageret mitt som støyer og som må byttes har gått 92000 - står på høyre side av min 2 år og 2 mnd gamle Toyota Prius. Jeg er skuffet!
Lageret aleine koster 2500 Nok. Hos merkeverksted koster det da 4800 å bytte. 3900 på annet verksted. Skal samtidig ta 90 000 km service. Hos merkeverksted 5000. 2700 på annet verksted. Merkeverksted er dyre!
Når eg skifta på min gamle audi 100 90 mod, måtte eg av med gaffelbeinna. Hjullageret satt noe så inn i det helvette på ene siden, hadde over 7tonn trykk i presse for å få det ut.. Min far, som tidligere har jobbet på teigland/møller nestun sa han aldri hadde vert med på noe lignende...Audiomix skrev:Det er ikke så veldig mye mer jobb enn å bytte hjul.Andy skrev:Verkstedet mente at det kanskje hadde fått "et slag" ved en anledning.
Dette bør du dra videre med toyota, jeg har hatt veldig god erfaring med de, byttet katalysator og en defekt vindusheis på min Camry, etter at garantien var utløpt.Spurte på en ordinær service om de kunne kikke på disse to tingene, når jeg hentet bilen så var det byttet!TJ skrev:Lageret mitt som støyer og som må byttes har gått 92000 - står på høyre side av min 2 år og 2 mnd gamle Toyota Prius. Jeg er skuffet!
Lageret aleine koster 2500 Nok. Hos merkeverksted koster det da 4800 å bytte. 3900 på annet verksted. Skal samtidig ta 90 000 km service. Hos merkeverksted 5000. 2700 på annet verksted. Merkeverksted er dyre!
Ford Connect 60.000 .....Julenissen skrev:ford connect, skiftet på 40000km oh 80000
TJ skrev:Lageret mitt som støyer og som må byttes har gått 92000 - står på høyre side av min 2 år og 2 mnd gamle Toyota Prius.