Det ble for mye treverk ja? Tenkte meg det. Men da finnes det metall.
Vedlegg
-
116.6 KB Visninger: 300
LekkertRhesus skrev:
Nesten så man har lyst til å prøve, tar jo litt tid, men tid er vel noe jeg har mer enn nok avRhesus skrev:
Stemmer vel forsåvidt at det var endel transeforsterkere i japan,slowmotion skrev:Husk også på at Onken kassene ( så vidt jeg vet, da ) er beregnet på transistorforsterkere.
Det var mye transistorforsterkere i bruk i Japan på den tiden Onken laget greiene...
Og alle vet jo at Onken kassene er en kopi av Jensen kassene?
![]()
Høres bra ut.Milenko skrev:Onken kassene skal drives opp til 800 hz. ved hjelp av en Muse model 160, (160 watt) transistor power amp, 99 db. på elementet som skal i kassa, tror det vil gå greit til mitt bruk. Over 800 hz. og til hornløsningen blir det en strømsterk el34 se amp. på 4 watt som får oppgaven
Planen er da i grunn ganske klar, men liker fortsatt bilder, linker og utstyr ;D
Ja, men Le Monstre var jo egentlig en mega strømforsyning som drev en ørliten forsterker .........HALOLS skrev:Stemmer vel forsåvidt at det var endel transeforsterkere i japan,slowmotion skrev:Husk også på at Onken kassene ( så vidt jeg vet, da ) er beregnet på transistorforsterkere.
Det var mye transistorforsterkere i bruk i Japan på den tiden Onken laget greiene...
![]()
men det var vel også slik at Hiraga fant ut at Le Monstre, (som egentlig ikke var tenkt for bass) spilte utrolig bra på onken.
Og onken er vel også snill mot rørforsterkere. :![]()
Den er lest opp til flere ganger og vil nok bli lest enda flere gangerbambadoo skrev:Jeg bygget onken kasser og synes selv det funker veldig bra. Har laget en byggetråd tidligere dersom du er interessert Milenko.
Ja, og det er gjerne oppskriften på en god forsterker... 8) 8) Spør LMC! De fleste produsenter gjør omvendt; SVÆR forsterker med mye watt, men fislestrømforsyning.slowmotion skrev:Ja, men Le Monstre var jo egentlig en mega strømforsyning som drev en ørliten forsterker .........HALOLS skrev:Stemmer vel forsåvidt at det var endel transeforsterkere i japan,slowmotion skrev:Husk også på at Onken kassene ( så vidt jeg vet, da ) er beregnet på transistorforsterkere.
![]()
men det var vel også slik at Hiraga fant ut at Le Monstre, (som egentlig ikke var tenkt for bass) spilte utrolig bra på onken.
Og onken er vel også snill mot rørforsterkere. :![]()
![]()
Timekostnaden min er nok langt under 10 kr. timen...pengesluk skrev:En god plan er halve nederlaget!
Penger å spare dersom du vurdere timekostnaden din til kr. 10,- - det er helt riktig observert, Milenko!
Egenproduksjon av trehorn er en frustrerende business, særlig hvis du ikke har tilgang til et fullt snekkerverksted. Men det er morsomt å prøve dersom en har god tid. Viktigheten av nøyaktig maskinering i overgangen fra driveren til hornhalsen skal ikke undervurderes.