En må se på horn og den spesifikke driver sammen. Jmlc 200t med bms 4590 har (slik jeg tolker det) en komfortsone mellom 350 - 3000 hz. Med Altec-driveren er det tydeligvis annerledes. Jeg vil tro deg bla avhenger av hva som er normalt passbandområde på driveren (-> området hvor den spiller lineært frekvensmessig) og exitangle på driveren (dvs ytterligere matching til det aktuelle horn)Jeg var forundret over hvor komfortområdet frekvensmessig la seg hos OBBB med JMLC200 og den digre Altec drivern. Det var fra 5-600 til 4-5000, trodde det skulle være lavere. Men det var når jeg målte, er ikke så erfaren....enda
Her er mulig løsning:
Vis vedlegget 355600
Også så snill å gett ;-)rommet ser mye kulere ut uten de femi glossy albino wannabe design dipolene
Come on, vis oss de individuelle hornas respons etter fikling men før delefilter Ser ut som du må fintune løpetid og nivå, ellers lovende.Svært svært grovjustert. XXXXXXXlarge lyd. Dette lover bra. Diskanten er ikke koblet opp en gang
Kunne ført blitt både interessant og grusomt dyrt ;-)om valget står mellom sovesofa og tape, foreslår jeg en avgjørelse med hjelp av en avstemming på HFS
Råmåling mener du? Kun med beskyttelseskondis på, jalla elektrolytt vel og merke. Samt 12 volts rød/sort bilkabel til høyttalerne.Come on, vis oss de individuelle hornas respons etter fikling men før delefilter Ser ut som du må fintune løpetid og nivå, ellers lovende.Svært svært grovjustert. XXXXXXXlarge lyd. Dette lover bra. Diskanten er ikke koblet opp en gang
Du er jo flink til å fikle med passive filtre. Ser jo ut som Radian/1000 ruller av akkurat der hvor du skal ha inn Fostex. Er svarteboksen din duganes til jobben? er vel elektrisk annen ordens som skal til hvis du kombinerer med den akustiske avrullingen til Radian. Utfordringen er kanskje attenueringen hvis de ikke matcher.Hadde vært kjekt med et First Watt B4 filter nå til å dele øvre mellomtone og superduperdiskant
Tusen takk for kjempesnilt tilbud men MK2 filteret går "bare" til 6375 Hz."Hadde vært kjekt med et First Watt B4 filter nå til å dele øvre mellomtone og superduperdiskant"
selv om du er en "frafallen" , i gåseøyne fordi du leflet med feil OB (ikke BB) drivere, så er du en likandes kar med masse energi og høy duracellfaktor og her står et b4 av nye typen som du seff kan låne
pm/ pickup and take off
godt nyttår btw
V