|
Løp og kjøp2001 i JMLC 1400 funker tydeligvis bedre
lå et par h105 i dk for 1.500
Jeg har gjort noen spede forsøk med passiv filtrering på horn, synes det var en helt annen sak enn normale elementer og veeldig sensitivt mht til kompleksiteten på filteret - enkelt forklart - jo færre komponenter/ slakere filter og mindre ting i parallell - jo bedre, alt det her subjektive inntrykk, men etterprøvd og bekreftet av andre.Diskusjonen sporer av. Følsomhet er IKKE et problem da jeg kan biampe, eller inntil videre låne Fostex RT100 av deg LMC.
Det som er en utfordring er å få til en god summering mellom TAD2001 og T500 med passive komponenter.
Men de siste ulumskhetene kan også rettes opp globalt i dsp / Dirac.
Som nevnt, det er nettopp det Snickers og jeg skal se på.
Det er vel heller ikke så mange som har implementert T500 eller ET-703 skikkelig i kombinasjon med en 1 tommer. Derfor er det sparsommelig med konkret erfaring på sentralen. Hos meg har implementeringen mot Radian fungert fint men det har vært altfor mange bokser og kabler og jeg skulle gjerne ha delt 1000-1500 Hz høyere enn det B4 filteret klarte.
Ikke helt ulikt søkket på TD-2001 i et CD/Radialhorn rundt 1800Hz. Å bruke dette til deling er egentlig veldig fint, 703 smetter perfekt inn på rundt 8000Hz når man bruker "søkket" til deling. Bør derfor ikke deles under ca 7KHz uten EQ, men hvem bruker 703 lengre ned enn dette?Ser ikke bra ut den ET-703 kurven, jøje meg for et søkk ved 10K?
Etter målingene å dømme leverer JMLC 1400 mer nivå fra 15K ja.
Rundt 10-15 k for et parUansett så er det vel udiskutabelt herved dokumentert at 2001 er en knall driver i forhold til Radian.
Og den koster vel knapt en plate melkesjokolade den TADen som de andre..![]()