Naturlyd
Overivrig entusiast
Ble inspirert av "Trynergy"-prosjektet til XRK971 på diyaudio.com Presenting the Trynergy - a full range tractrix synergy. - diyAudio og lagde en variant basert på et konisk horn. Mer likt et ordinært Synergy horn. Bruker Faital Pro sin 3FE25 som jeg synes låter bra. Målsettingen var å få god spredningskontroll og homogen lyd med lite lobe-problemer når man beveger seg i rommet. For dette er et prosjekt for å få til jevn bakgrunnslyd med god tydelighet.
Er ikke ferdig med delefilterjusteringer. Deler ned til to stk Eminence 10" ved 300Hz nå. Det er greit nivå til rundt 70Hz uten EQ og jeg har masse å gå på. Førsteinntrykket er at høyttalerene låter svært likt en 3FE25 uten horn men med skikkelige krefter i midbass-/bassområdet. Gøy. Og billig. Høyttalerene er 620 mm brede.
Er ikke ferdig med delefilterjusteringer. Deler ned til to stk Eminence 10" ved 300Hz nå. Det er greit nivå til rundt 70Hz uten EQ og jeg har masse å gå på. Førsteinntrykket er at høyttalerene låter svært likt en 3FE25 uten horn men med skikkelige krefter i midbass-/bassområdet. Gøy. Og billig. Høyttalerene er 620 mm brede.