PHILMUNDI AUDIO
WOOD HORN
BELGIUM
WOOD HORN
BELGIUM
audiophile philmundi audio wood horns Belgium
philmundi.orgfree.com
Ja living Voice har en egen kasse for bass. Det du ser er bare høyere frekvenserHm.... mulig det, men da er vi vel tilbake til at det egentlig ikke er et horn ved lave frekvenser...
Luter på disse spacerne/skivene han lager i skinn. For bruk mellom driver og horn.
Det er bare et alternativt pakningmaterialet. Kunne vært gummi eller annet fleksibelt materiale.Luter på disse spacerne/skivene han lager i skinn. For bruk mellom driver og horn.
tenker det kan gi noe tettete forbindelse, men kanskje turbulens ved samme overgang. Eller er det for å øke lengden…. Noen som har tanker rundt dette?
Ja, det var dem på det første bilde.Jeg så et par til salg for et par måneder siden, i USA. Kan ikke huske i hvilket forum.
Litt av poenget her er også at det skal se ut! Å bytte ut mitt 817 kabinett med to 825 ser jeg ikke helt iden med.Mand kunne muligvis oppnå noe lignende med 2x altec 825/828 per side, hvis man har plass .
Jeg vil bruke 2 stk 515 16G ikke fordi jeg trenger det men fordi jeg her dem/kan!Jeg synes ellers at en enkelt jbl2242H i bassen gjør underverker, bruker en hypex nc400 og minidsp. Har en til under bygging men har ikke travelt med at ferdiggjøre den fordi 1 stk opp til 80Hz lyder meget godt hos meg i nærfelt (c.a 2.5-3m) hvor der er ikke bruk for store lydtryk
USD 30K i WhatsBestForumJeg så et par til salg for et par måneder siden, i USA. Kan ikke huske i hvilket forum.
da er det kulere med stackede Klipsch hjørne horn, to per kanal...så et bilde på Horn loudspeaker forum med et slikt oppsett, trolig fra 60talletMand kunne muligvis oppnå noe lignende med 2x altec 825/828 per side, hvis man har plass .
Nei enig og det vil ikke se ut, men du vil sannsynligvis få lidt mer bass med 2 stk 825/828 per side.Litt av poenget her er også at det skal se ut! Å bytte ut mitt 817 kabinett med to 825 ser jeg ikke helt iden med.
Har faktisk hørt det og ja i det rette rom er det bra.da er det kulere med stackede Klipsch hjørne horn, to per kanal...så et bilde på Horn loudspeaker forum med et slikt oppsett, trolig fra 60tallet
Subb er kanskje veien å gå, men alt jeg har prøvet til nå ble totalen dårligere. Siste va 2 stk av MJ Acc Winsor. En veldig kostbar hi-fi-subb…Nei enig og det vil ikke se ut, men du vil sannsynligvis få lidt mer bass med 2 stk 825/828 per side.
Ubangi er fronthorn og bassreflex som 825/828 og 817.
Behold dine 817 og suppler med 2x effektive 18" subber. Eller hvis du har plass sub horn. Jeg har hørt så mange ganger at man ikke kan få VOT og subb til at spille godt sammen. Det er noe sludder, unntagen du skal spille opp et meget stort rom. Jeg burde ha bygget subber for mange år siden. Deler nu digitalt med 48db per oktav steilhet, med subber eq til rommet (under 80Hz) og nyder god og sømløs bass extension.
Mine er CH1505BW full lobed version så de er noe større enn ett vanlig Altec 1505. Jeg deler på 470 i dag.hvor dypt går de multicellene? 500?
tror du bør ha rene front midbasshorn og ikke noe refleks greier/817 imellom hornsubber
Sub ??Gr subbene hadde nok passet bra til dine Altec, tar ikke rare plassen
Vis vedlegget 782955
Den dag da det blåser i portene på mine 817 er jeg død!Enig med Lmc, tette blåsen i portene?
Aktiv eller passiv deling?Jeg bruker en jbl18 tommer i ca 300l refleks kabinetter for bass reinforcement og for meg fungerer det fint. Har en til på vei. Synes lyden fra Jbl2242H matcher fint til mine gpa 515 c. Vis vedlegget 782990 Overveier faktisk at gå tilbake til mine altec 515-8g. De lyder lidt bedre oppløst oppover. Gpa 515c har lidt bedre bass.