Audiophile-Arve
Æresmedlem
Kan ein bruke alternative porselensskåler?
Spiller veldig åpent og lettflytende i toppen uten at det blir for snilt. Har ikke målt systemet ennå så jeg kan ikke si noe om avrulling, men per i dag så savnes ikke noe i toppen. Sier meg godt fornøyd med denne lille (i hornsammenheng) to-veis løsningen.Audiodidakt skrev:Tøft Aaair!
Hvordan er hornet i det øverste frekvenser? (+10k)
Mvh Gisle
Juballong skrev:Her er et bilde av mitt horn-hybrid-system.
Sierra Brooks Horn med TAD 4001, basser med 2 x Usher 15HM.
Deling v 350Hz
Hornene ble vel til gjennom et samarbeid mellom Steven Brooks og Victor Sierra,J.J skrev:Tøfft . fortell gjerne mer om dem horna . ikke sett før - ikke jeg ihvertfall...
Og spenstig farge ;D Ikke helt min stil men ;D ;D
Svar:LMC skrev:kult
var det du som kjøpte de 4001 som lå her på sentralen i fjor en gang?
hadde radian membraner husker jeg
air: hvor deler du?
er ikke hornet litt i veien for nedre mellomtone
mvh
Leif
må du ha hodet i skruestikke pga beaming, eller går det greitaair skrev:Spiller veldig åpent og lettflytende i toppen uten at det blir for snilt. Har ikke målt systemet ennå så jeg kan ikke si noe om avrulling, men per i dag så savnes ikke noe i toppen. Sier meg godt fornøyd med denne lille (i hornsammenheng) to-veis løsningen.Audiodidakt skrev:Tøft Aaair!
Hvordan er hornet i det øverste frekvenser? (+10k)
Mvh Gisle
Deler horn og Onken-bassen på 600 Hz/12dB etter Jean Hiragas anbefaling. Ikke merket noe til sistnevnte. Nå ligger hornene rett på basskassene så det er sikkert mulig å jekke opp så hornene så de går klar av bassen. Men da er det mulig jeg må vinkle hornene nedover i ørehøyde. Må testes ut etterhvert.LMC skrev:air: hvor deler du?
er ikke hornet litt i veien for nedre mellomtone
mvh
Leif
Jeg synes det går greit og har ikke merket noe til beaming.LMC skrev:må du ha hodet i skruestikke pga beaming, eller går det greit
var det 288 ALTEC du kjørte?
mvh
Leif
Ja, vi måler det også.slowmotion skrev:Kommer dere til å måle impedans/reaktans gjennom hornet også?
Flott!!RojohII skrev:Takker for bilder. Nå synes jeg 2360 ser helt riktig ut. ;D
Nei, har ikke kommet så langt enda. Har et ønske om å få på plass et skikkelig høyttalermanagement først. Også litt usikker på hva jeg skal selge og beholde av nåværende elektronikk. Mens jeg venter på litt varmere vær (flikke på basskabinett/bygge nytt), leker jeg litt med tuningen. Har riktignok fått bestillt flere Neutrik-plugger, da jeg ikke har lyst å klippe de jeg har (miniDSPen har skrutilkobling). Jeg er nok også litt værsyk. Litt daff nå i mørketiden. Til våren er det nok lyd i systemet.grelv skrev:Flott!!RojohII skrev:Takker for bilder. Nå synes jeg 2360 ser helt riktig ut. ;D
Fått testet 2450SL-membranene?
mvh Espen
Det MÅ det være og som ofte på slike - ikke optimalt for demo.Burnt_Island skrev:Det der ser da veldig ut som hotellrom/messe eller?Audiophile-Arve skrev:Heime hos kven?Rocke-Rolf skrev:
Hei LMCLMC skrev:takk
veldig intreressant, fordi jeg har tenkt å prøve å dele mine 4001 på 350 i JMLC200T som er omtrent tilsvarende ditt SB i Fc
kan du dra på skikkelig?
deler du bratt? passivt/aktivt?
mvh
Leif
Interessant, kanskje vi er inne på noe?bambadoo skrev:Fenomenet føler jeg kan omsettes i hornteori også. Å redusere skjærkreftene vil dermed
være ønskelig........... TROR jeg
Ikke bare er du filosofisk, men lett poetisk også!pengesluk skrev:Hvor mange runder er det på Bislet?
Hvor lang er en strikk?
Hvor mye veier summetonen?? Og når??
350 gikk greit, men ingen vettløs grisespilling. Uansett, hornet tålte det fint og jeg hørte ingen slemme tendenser fra driveren. Nå er jo dette såpass følsomt at vi snakker jo noen milliwatt effekt. Men det er ikke ment å være noen permanent løsning; det blir bass, 12" mid/trehorn/ET-703.LMC skrev:kult
og det gikk bra med 350deling?
gode nyheter
det dukker jo opp flere rundt omkring som deler 4001 lavere enn tidligere antatt, så det lover godt for mitt prosjekt
mvh
Leif
Inspirert av vintage KLM!Rocke-Rolf skrev:Ikke bare er du filosofisk, men lett poetisk også!pengesluk skrev:Hvor mange runder er det på Bislet?
Hvor lang er en strikk?
for ikke å snakke om. Hvilken vei vender røros? hvor mye veier en fisk?pengesluk skrev:Hvor mange runder er det på Bislet?
Hvor lang er en strikk?
Har HEL ferie og du vikarierer?
Jeeziz, prøv sjæl da vel hvos det er så viktig.
OK, litt seriøst da; Jeg er av den høyst personlige oppfatning at f.eks. en ET-703 er et must uansett. Men dette er jo subjektivt, så ta ikke mine ord for god fisk. Nå har ikke jeg prøvd 350, kun 200T og da i bandpass 350-7.000 så da er jo saken grei uansett. 350 synes jeg blir lovlig snau for en 4001, da kan jeg like gjerne kjøre med radialhornet og dele på 800-1.000 som det var tiltenkt. og med 12" TM-1201 fra 4001 og ned til 200-250 Hz.
Spiller knall hos aair nå, etter at bedre filterkomponenter, skikkelig attenuator og McIntosh kom på plass. Akkurat den vektløse men autoritære bassen vi liker, kombinert med hornets besnærende kombinasjon av nærhet OG storslagenhet. Smekket er selvsagt.aair skrev:Jeg synes det går greit og har ikke merket noe til beaming.LMC skrev:må du ha hodet i skruestikke pga beaming, eller går det greit
var det 288 ALTEC du kjørte?
mvh
Leif
Vad tycks, Pengesluk og H.R, dere som har hørt systemet mitt?
Nei, ikke 288, men GPA 399 og 515LF (begge 8 Ohm).
Sykt smekk etter mine standarder og holder i massevis til mitt bruk.
Bruker også Fostex R100T til å dra ned hornene noen dB.
LMC, har ikke du også noe polakkhorn på gang? Drivere?