Du mener disse blokkene? Tror som sagt at dette fortsatt står i Sthlm, men det er kanskje mer givende med en direkte til kilden tur i Berlinmesut skrev:pengesluk skrev:Har hørt de ved to anledninger - ville ikke byttet de mot mine Nagaoka/FE208ES-R/T500A, men de spiller besnærende, for all del. I normal finish (ikke pianolakk) er de til og med betalbare...
ølmagaoka med fe208es-r og t500amk2 er ikke til å kimse av.
lyden fra det høyttalersystemet der kan glatt måle seg med butikkhøyttalere til et par hundre tusen, spørru meg.
når det gjelder voxativ, så var jeg mye inne på hjemmesiden deres og snoka før jeg landet på zingaliene jeg har nå.
husker at det sto et par monoblokker der som åpenbart var modifiserte/ombygde cayin 9084d, men som voxativ påsto var "made in germany".
dette gjorde at jeg ikke tok sjansen på noe blindkjøp fra voxativ, selv om jeg kunne få litt avslag på ampeggio.
men neste gang jeg er i berlin på jobb, så tar jeg en tur innom og lytter.
ingen planer om å bytte ut zingaliene, men moro å utvide horisonten litt.
Så FE208ES-R passer rett inn i disse;mesut skrev:ølmagaoka med fe208es-r og t500amk2 er ikke til å kimse av.pengesluk skrev:Har hørt de ved to anledninger - ville ikke byttet de mot mine Nagaoka/FE208ES-R/T500A.
Kraftige driverepengesluk skrev:Men mindre kraftige drivere har ingen ting i dette kabinettet å gjøre, de klarer ikke utnytte størrelsen/tverrsnitt.
En av de råeste høytalerene jeg har hørt og det uten bass-systemHaavard skrev:Akkurat, da skjønner.
Her snakker vi om magnetstyrke, men gode chassis.
Finnes det en større variant av denne kassa, syns den plutselig var så smal og nett ;D
Og dette skal vel ikke hjørneplasseres tenker jeg
Håvard
Enkelte begreper er til for å strekkes... langt!mesut skrev:pengesluk skrev:Har hørt de ved to anledninger - ville ikke byttet de mot mine Nagaoka/FE208ES-R/T500A, men de spiller besnærende, for all del. I normal finish (ikke pianolakk) er de til og med betalbare...
lyden fra det høyttalersystemet der kan glatt måle seg med butikkhøyttalere til et par hundre tusen, spørru meg.
når det gjelder voxativ, så var jeg mye inne på hjemmesiden deres og snoka før jeg landet på zingaliene jeg har nå.
husker at det sto et par monoblokker der som åpenbart var modifiserte/ombygde cayin 9084d, men som voxativ påsto var "made in germany".dette gjorde at jeg ikke tok sjansen på noe blindkjøp fra voxativ, selv om jeg kunne få litt avslag på ampeggio.
Da er det ikke rykter lengre men Signatur versjonen ligger på 200K og std versjonen på beskjedne 170K, trøsta er vel at det er Svenske kroner...musicus skrev:Ubekreftede rykter sier at de lander på ca 140k Sek, om det er piano finish vites ikke, men en tlf til Audio Concept i Sthlm vil nok gi noe mer konkrete svar....pengesluk skrev:Har hørt de ved to anledninger - ville ikke byttet de mot mine Nagaoka/FE208ES-R/T500A, men de spiller besnærende, for all del. I normal finish (ikke pianolakk) er de til og med betalbare...
mvh
Det er vel for "in-house" regne det meste av kabinett (Schimmel) og driveren, så jeg følger deg, helt klart interessant selv om jeg ikke har det på baklomma som kreves for ett par ...pengesluk skrev:Justert for drakme-kursen og litt prutningsmonn/twisting of ze arms så er ikke dette helt på trynet, Mye jobb å få slike kabinetter fine, og kvaliteten på komponentene er noe ganske annet enn i en stilkhøyttaler med smultring, i samme prisklasse... Med andre ord ikke så aller verst komponent/prod.kost - salgspris forhold.
Min hifi Broder Karla : i Stockholm "her på forumet" lyssna til de på årets messa i Stockh, blev visst litt betuttad i dessa skapelser, kan sikkert gi en kommentar selv.....musicus skrev:Ubekreftede rykter sier at de lander på ca 140k Sek, om det er piano finish vites ikke, men en tlf til Audio Concept i Sthlm vil nok gi noe mer konkrete svar....pengesluk skrev:Har hørt de ved to anledninger - ville ikke byttet de mot mine Nagaoka/FE208ES-R/T500A, men de spiller besnærende, for all del. I normal finish (ikke pianolakk) er de til og med betalbare...
mvh
Jepp, brother from another mother, og Horn bruker :pengesluk skrev:Hehe.. Karla, er det han vinyl & bike junkie'n som var hos deg i fjor en gang?
musicus skrev:Du mener disse blokkene? Tror som sagt at dette fortsatt står i Sthlm, men det er kanskje mer givende med en direkte til kilden tur i Berlinmesut skrev:pengesluk skrev:Har hørt de ved to anledninger - ville ikke byttet de mot mine Nagaoka/FE208ES-R/T500A, men de spiller besnærende, for all del. I normal finish (ikke pianolakk) er de til og med betalbare...
husker at det sto et par monoblokker der som åpenbart var modifiserte/ombygde cayin 9084d, men som voxativ påsto var "made in germany".
dette gjorde at jeg ikke tok sjansen på noe blindkjøp fra voxativ, selv om jeg kunne få litt avslag på ampeggio.
(Foto: p-pan@Euphonia)
mvh
Kjenner ikke de kineserne så godt at jeg kan si noe, men snakket med importøren i Sthlm tidligere idag, han kjente ikke til det, men hvem vet som ligger i programmet han snakker utfra, de hadde ikke tenkt å ta de inn foreløpig, de kjører høyttalerne med Nagra 300B, skulle funke greit det vil jeg tro...mesut skrev:musicus skrev:Du mener disse blokkene? Tror som sagt at dette fortsatt står i Sthlm, men det er kanskje mer givende med en direkte til kilden tur i Berlinmesut skrev:pengesluk skrev:Har hørt de ved to anledninger - ville ikke byttet de mot mine Nagaoka/FE208ES-R/T500A, men de spiller besnærende, for all del. I normal finish (ikke pianolakk) er de til og med betalbare...
mvh
ja, de der, ja.
ser ikke de ut som spark 9084d, da?
lenge siden jeg hadde 9084d stående i stua, men jeg mener å huske at de så sånn ut.
på bildet ditt ser jeg at man bruker det nye 845-røret som (visstnok) skal være utviklet i tyskland av et lite firma.
ellers er det jo mulig at voxativ (ler hver gang jeg ser denne bokstavkjeksleken med merkevaren vitavox ;D) har skrudd litt på sine monoblokker, slik at de ikke er identisk med spark 9084d innvendig.
Du har helt rett, Mesut. Jeg stusset over det samme første gang jeg så dem. De er ufattelig like Cayins tidligere toppmodell, så om dette er "Made in Germany", tror jeg de må tenke seg om en gang til....mesut skrev:musicus skrev:Du mener disse blokkene? Tror som sagt at dette fortsatt står i Sthlm, men det er kanskje mer givende med en direkte til kilden tur i Berlinmesut skrev:pengesluk skrev:Har hørt de ved to anledninger - ville ikke byttet de mot mine Nagaoka/FE208ES-R/T500A, men de spiller besnærende, for all del. I normal finish (ikke pianolakk) er de til og med betalbare...
mvh
ja, de der, ja.
ser ikke de ut som spark 9084d, da?
lenge siden jeg hadde 9084d stående i stua, men jeg mener å huske at de så sånn ut.
på bildet ditt ser jeg at man bruker det nye 845-røret som (visstnok) skal være utviklet i tyskland av et lite firma.
ellers er det jo mulig at voxativ (ler hver gang jeg ser denne bokstavkjeksleken med merkevaren vitavox ;D) har skrudd litt på sine monoblokker, slik at de ikke er identisk med spark 9084d innvendig.
Det var mer enn vanlig likhet ja, det er vel mer snakk om "Designed in Germany, Made in China" vil jeg tro.vredensgnag skrev:Made in East China, tenker jeg.
Det er mulig, jeg minns svagt (og feil kanskje) at jeg leste ett sted at Cayin var designet i Tyskland men lagd i Kina, uansett så kan jeg vel knapt tenke meg at forskjellen i pris er forsvarbar med bare litt ny styling ..vredensgnag skrev:Typisk Badge-Engineering, av slaget som gjorde Opel, Vauxhall, Saturn identiske.
Andre rør, nytt navn frest inn, vanskelig å tro at mye annet er endret - og utgangspunktet er vel taiwansk, og ikke tysk? Så det er vel ikke en gang "designet" i Tyskland.
Det lages strålende produkter i Kina. De kan møte en hvilken som helst spec som avkreves dem, til små brøkdeler av hva det koster andre steder. Apple er designet i Cupertino og laget i Kina, f.eks.pengesluk skrev:Forsterkeren ER designet i Tyskland - produksjonen er selvsagt kinesisk og produktet er kinesisk. Simple as that. Det fjerner selvsagt ingen av forutsettingene for at det kan være et glimrende produkt uansett. Taiwan er forøvrig en del av Kina.
Da husket jeg rett, alltid godt å få det bekreftet, de ER designet i Tyskland 8) ...pengesluk skrev:Forsterkeren ER designet i Tyskland - produksjonen er selvsagt kinesisk og produktet er kinesisk. Simple as that. Det fjerner selvsagt ingen av forutsettingene for at det kan være et glimrende produkt uansett. Taiwan er forøvrig en del av Kina.
Karla skrev:Min hifi Broder Karla : i Stockholm "her på forumet" lyssna til de på årets messa i Stockh, blev visst litt betuttad i dessa skapelser, kan sikkert gi en kommentar selv.....
Det er bilde av dama (og høyttalerne/amp'ene) i siste nummer av Fidelity. Ville ikke våknet opp med henne på armen nei ;DWell, jag hade inte hört några liknande konstruktioner tidigare, så jag blev imponerad av att
dom hanterade dynamiska utbrott i klassisk musik på ett sätt jag inte upplevt tidigare. Och
detta på ganska låga volymer. När jag sedan åkte hem och googlade så insåg jag dock att prislappen
var lite väl hög för mig. Hur som helst var det dessa och HArbeth som var mässans behållning för egen del.
Jag undrar om inte damen bakom företaget var med på demon. Jag undrade lite förstrött om det var en
karl i kvinnokläder eller en före detta össtysk kulstöterska.... ;D
ps. Detta är Sentralens bästa tråd
MVH/Ingarö Hogs
Nog ska jag komma en sväng till Oslo. Det finns ju två saker jag vill göra:pengesluk skrev:Tjäna Karla - tack för senast (hos Cash i fjol). Räkner med att du gjör en sväng i sommar också?