Høyttalere HORNOGRAFI !!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    musicus skrev:
    vredensgnag skrev:
    Typisk Badge-Engineering, av slaget som gjorde Opel, Vauxhall, Saturn identiske.
    Andre rør, nytt navn frest inn, vanskelig å tro at mye annet er endret - og utgangspunktet er vel taiwansk, og ikke tysk? Så det er vel ikke en gang "designet" i Tyskland.
    Det er mulig, jeg minns svagt (og feil kanskje) at jeg leste ett sted at Cayin var designet i Tyskland men lagd i Kina, uansett så kan jeg vel knapt tenke meg at forskjellen i pris er forsvarbar med bare litt ny styling :) ..

mvh
    Gjaldt ikke dette Vincent ? Eller kanskje begge ?? :)

M

musicus

Gjest
    HCS skrev:
    musicus skrev:
    vredensgnag skrev:
    Typisk Badge-Engineering, av slaget som gjorde Opel, Vauxhall, Saturn identiske.
    Andre rør, nytt navn frest inn, vanskelig å tro at mye annet er endret - og utgangspunktet er vel taiwansk, og ikke tysk? Så det er vel ikke en gang "designet" i Tyskland.
    Det er mulig, jeg minns svagt (og feil kanskje) at jeg leste ett sted at Cayin var designet i Tyskland men lagd i Kina, uansett så kan jeg vel knapt tenke meg at forskjellen i pris er forsvarbar med bare litt ny styling :) ..

mvh
    Gjaldt ikke dette Vincent ? Eller kanskje begge ?? :)
    Det er mulig, men det var Cayin jeg leste om, minns jeg numere bestemt :) ...

mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det er mange kinaprodukter som er designet av vestlige folk.
    jeg holdt på å si det aller meste. ;D

når det gjelder voxativ, så er ikke blokkene deres made in germany i uttrykkets rette forstand. de har enten rebrandet eller ombygd et kinaprodukt som er over ti år gammelt og som har gått ut av produksjon hos spark, og det hadde ikke gjort noe om de nevnte dette med en setning eller to.

noen som vet hva blokkene til voxativ koster, btw?
    jeg skal ikke starte noe prisdebatt, bare lurer.

M

musicus

Gjest
    mesut skrev:
    det er mange kinaprodukter som er designet av vestlige folk.
    jeg holdt på å si det aller meste. ;D

når det gjelder voxativ, så er ikke blokkene deres made in germany i uttrykkets rette forstand. de har enten rebrandet eller ombygd et kinaprodukt som er over ti år gammelt og som har gått ut av produksjon hos spark, og det hadde ikke gjort noe om de nevnte dette med en setning eller to.

noen som vet hva blokkene til voxativ koster, btw?
    jeg skal ikke starte noe prisdebatt, bare lurer.
    Prisen vet jeg ikke så mye om, dyrere enn jeg tror de kan være verdt, for å si det slik, men det skulle vært interessant å hørt med de ang denne påstanden fra hjemmesiden deres ang monoéne og likheten med Cayin..

"Our flagship is the Voxativ 845 mono power amp. This is a complete new development and the base for a series of Voxativ high-end electronic components.

Output tube used in the new monos is the Elrog ER 845 from Dr. Klaus Schaffernicht. Distinctive feature of this tube is a CNC-milled graphite anode - the first major innovation in tube technology since 80 years.

Single Ended technology with high performance and new ideas. And of course: Handmade in Germany."

mvh

M

musicus

Gjest
    pengesluk skrev:
    Historien bak Voxativ er interessant; Inez Adler, kvinnen som driver butikken, rappet angivelig konseptet fra Filip Keller (AER speakers), og solgte åpenbart egne drivere med AER navn, og ble faktisk dømt i tysk rett til å slutte å bruke AER i enhver form i sin markdsføring. Nasty stuff. Det var etter den historien navnet Voxativ dukket opp.
    Tjaha, hva skal man si:

http://www.audioasylum.com/forums/hug/messages/13/130366.html

mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kule de her.
    hvordan hornet inni ser ut aner jeg ikke, men et spesielt konsept må det jo være.

Voxativ - Ampeggio Due

The Big Flat Horn

The Ampeggio Due is a new design which was especially created for our AC-Xp driver.

This horn convinces with its shallow depth of only 19cm (7.5"). The horn openings are facing down.

Due this speaker is equipped with our AC-Xp driver it's bass response extends down to 25 Hz.

Despite of this phenomenal bass response the highs remain silky-smooth, very transparent, open and full of unheard details. The overall sound impresses with explosive dynamics and a phenomenal stage.

One watt amplifier power is enough for full delight.

Please visit our studio in Berlin to experience the remarkable sound of the VOXATIV Ampeggio Due.

Technical Data :

Frequency response : 25 - 20.000 Hz
    Driver : VOXATIV AC-Xp
    Efficiency : 100 dB / 1W / 1 m
    Capacity : 50 W sinus

Dimensions (W x H x D) : 120 x 180 x 19 cm / 47 x 71 x 7,5"
    Weight : 100 kg / 220 lbs

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.577
    Torget vurderinger
    23
    De ser ut som et sammenrullet sneglehus innvendig, to løp ut fra elementet.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pengesluk skrev:

ok.
    har du sett lignende konsepter (flatpakka horn) før, sluket?
    funker det?

M

musicus

Gjest
    pengesluk skrev:
    Man finner mye i den linken til 6moons som er linket til tidligere :)..

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.577
    Torget vurderinger
    23
    Fislegreier. Gimmick. Funker vel forsåvidt, men skaleringen, da... Dessuten, når du kommer under en viss fysisk grense (lurer på om det var 5" driver sånn ca.) så gjelder ikke vanlige regler for hornlading lenger og dete rikke bare å justere enkonstruksjon i forhold til elementdata.

M

musicus

Gjest
    pengesluk skrev:
    Fislegreier. Gimmick. Funker vel forsåvidt, men skaleringen, da... Dessuten, når du kommer under en viss fysisk grense (lurer på om det var 5" driver sånn ca.) så gjelder ikke vanlige regler for hornlading lenger og dete rikke bare å justere enkonstruksjon i forhold til elementdata.
    Dama har jo en strategi, har jobba for Merzedes m.fl tidligere og sikter seg helt klart inn på ett kunde segment der kronene henger løst bare designet er frekkt nok, prestandaen kan det virke som om folk som kjøper slikt setter i andre hand (tenker på de flate nu)...

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.577
    Torget vurderinger
    23
    Dama er som en ål i snørr - ingen tvil om det. Og forretningsmessig sikkert kompetent.

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    hmmm Vitavox ampeggio er jo en aktuell kandidat for meg, skulle vel passe bra til 300b blokkene jeg har. Må uansett få tak i noen horn som ikke tar alt for mye plass.... :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    KnB skrev:
    hmmm Vitavox ampeggio er jo en aktuell kandidat for meg, skulle vel passe bra til 300b blokkene jeg har. Må uansett få tak i noen horn som ikke tar alt for mye plass.... :)
    Hvis du mener det er en kandidat vet jeg om en full pakke til litt over 20K som trolig gjør en bedre jobb enn Vitavox horna

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    ok, info mottas med takk, nå er det flere ting jeg vurderer og lytting til kandidater må til. Ellers er WAF et begrep som må taes hensyn til ;D WAF og horn er ikke lett...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.577
    Torget vurderinger
    23
    HEL skrev:
    KnB skrev:
    Hvis du mener det er en kandidat vet jeg om en full pakke til litt over 20K som trolig gjør en bedre jobb enn Vitavox horna
    Nå tror jeg du kåler fælt, HEL - ingen ting til 20' som spiller bedre enn Vitavox - dersom det nå er Vitavox du mener da...

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    ....voxative ampeggio var det jeg mente. Uansett skal jeg se litt nærmere på denne. :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    KnB skrev:

voxativ ampeggio, ikke vitavox ampeggio.

og det at folk blander disse to merkene, er nettopp hva voxativ er ute etter.

EDIT: ser nå at du har fått det med deg... ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    HEL skrev:
    KnB skrev:

å? fortell.
    (antar du mener voxativ og ikke vitavox).

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.577
    Torget vurderinger
    23
    Vitapro låter enda bedre!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.880
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    jeg liker at høyttalere ser ut som det de er og ikke en vertikal stabel med respateksplater!
    mvh
    Leif

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    pengesluk skrev:
    HEL skrev:
    KnB skrev:
    Nå tror jeg du kåler fælt, HEL - ingen ting til 20' som spiller bedre enn Vitavox - dersom det nå er Vitavox du mener da...
    Sånne du har ;)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.880
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    KnB skrev:
    ok, info mottas med takk, nå er det flere ting jeg vurderer og lytting til kandidater må til. Ellers er WAF et begrep som må taes hensyn til ;D WAF og horn er ikke lett...
    WAF= har du giftet deg? ::)
    en handlingens mann?
    håper du har særeie ;D
    eller mente du BAF ?
    mvh
    Leif

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Skader ikke at ting ser bra ut :p

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    HEL skrev:
    pengesluk skrev:
    HEL skrev:
    KnB skrev:
    Sånne du har ;)
    Tenker du 208ES-R og ølmagaoka? Tror du skal jobbe litt for å havne i det prisleiet.....evt med Sigmavariant og enklere kasse da...

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    Nå har ikke jeg hørt Vitavox. Temmelig stor i kjeften ja. Uttaler meg om ting jeg ikke har hørt.
    Jeg trakk en slutning om at en som er veldig design og markedsorientert umulig kan hamle opp med noen av Fostex sine spesial 8 tommere. Hvorfor skulle dette Vitavox elementet være bedre. Som sagt kun en spekulasjon.

Hadde du hørt em Sluket?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    voxativ, hel.

ikke vitavox.
    vitavox er noe helt annet.

nå må det snart synke inn.

og, ja, det kan lønne seg å få hørt voxativ ampeggio før man påstår at man kan mekke noe til drøye 20k som spiller bedre.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hifiguru skrev:
    HEL skrev:
    pengesluk skrev:
    HEL skrev:
    KnB skrev:
    Sånne du har ;)
    Tenker du 208ES-R og ølmagaoka? Tror du skal jobbe litt for å havne i det prisleiet.....evt med Sigmavariant og enklere kasse da...

jepp.

hvis noen har et par fe208es-r å selge for 20k, så kjøper jeg gjerne.
    nevermind ølmagaoka-kasser, t500amk2 og filter.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ikke sant? Men sigma elementer, litt mindre kasse og t-500 kan jo sikkert konkurrere med VOXATIV ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hifiguru skrev:
    Ikke sant? Men sigma elementer, litt mindre kasse og t-500 kan jo sikkert konkurrere med VOXATIV ;D

godt mulig, men jeg vil høre både det ene og det andre først.
    kassearbeidet til voxativ ser jo fet ut, da.
    og selv om jeg leser stereophile mest for moroskyld, så blir jeg alltid litt nysgjerrig når en ringrev som art dudley begynner og raver og griner.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Voxativ er no jævla kjærring-greier. :p
    Når de velger å skamstable bokstaver på den måten burde være nok for alle med litt mellom øra. ::)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    BHO skrev:
    Når de velger å skamstable bokstaver på den måten burde være nok for alle med litt mellom øra. ::)
    Du er inhabil BHO 8)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    BHO skrev:
    Skamstable bokstaver? Trodde du hadde gjort det selv jeg da.....

http://www.obhnordica.no/

HAHA (Ikke mer øl i kveld nei....)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.577
    Torget vurderinger
    23
    mesut skrev:
    hifiguru skrev:
    HEL skrev:
    pengesluk skrev:
    HEL skrev:
    KnB skrev:
    Sånne du har ;)

jepp.

hvis noen har et par fe208es-r å selge for 20k, så kjøper jeg gjerne.
    nevermind ølmagaoka-kasser, t500amk2 og filter.
    De originale Slukaokaene er nå tilgjengelig.. :eek: :eek:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn