LMC
Æresmedlem
bare hevn for melkeflaskebildet ;Djanly skrev:"Accupiss" - hørt på makan :'(LMC skrev:Sluket "heute" Høybråten kan jo lide seg gjennom Accupiss!
he-he
mvh
Leif
No kjem japanarane og tek deg!
Mvh
Jan
mvh
Leif
bare hevn for melkeflaskebildet ;Djanly skrev:"Accupiss" - hørt på makan :'(LMC skrev:Sluket "heute" Høybråten kan jo lide seg gjennom Accupiss!
he-he
mvh
Leif
Mvh
Jan
janly skrev:"Accupiss" - hørt på makan :'(LMC skrev:Sluket "heute" Høybråten kan jo lide seg gjennom Accupiss!
he-he
mvh
Leif
Mvh
Jan
Dette bildet kunne du spart deg sluket. Groteskt bilde, som ikke har stort på noen hjemmeside å gjøre.pengesluk skrev:Leif hos Accuphase i Japan
Leif ligger omtrent HER
Det var det første som slo meg også, men ville ikke si noe ;D Her er det drivere for en god slump penger, og et rakkelverk av en hornkonstruksjonpengesluk skrev:Hehe.. jeg tenker mye jævligere tanker enn deg.. Så fine drivere, og så stable det hele opp på en slik vettløs måte.
Det har alltid vært en "skole" i Japan for denne måten å sette opp store hornsystemer på. Ingen vet vel riktig hvorfor, for det er ikke på noen måte vettugt -men jeg mistenker at svaret i enkelte tilfeller rett og slett er av plasshensyn. Men ikke alltid, og dersom en går leverandørene nærmere etter i sømmene så har de bestandig vært merkelige i sine betraktninger rundt dette. Rimer ikke i det hele tatt med kunnskapen på selve driversiden. Noe kan vel tilskrives engelskkunsskaper (manglende sådann) men med utstyr i denne klassen ville det være en naturlig og smal sak å skaffe til veie relevant oversettelse selvsagt. Mistenker også at de gjerne beholder en viss mystikk rundt dette, og noen bryr seg sikkert ikke heller.8x12_TOM skrev:Det var det første som slo meg også, men ville ikke si noe ;D Her er det drivere for en god slump penger, og et rakkelverk av en hornkonstruksjonpengesluk skrev:Hehe.. jeg tenker mye jævligere tanker enn deg.. Så fine drivere, og så stable det hele opp på en slik vettløs måte.
For enkeltbilder er vel dette den absolutt enkleste siden.HEL skrev:BTW. Noen som har et godt tips til en image hosting side som ikke lager småbilder slik postimage gjør?
Er på iPad ?Brasse skrev:imageshack, photobucket eller skitch (om du er på mac).
Hmmm.....LMC skrev:
Poenget er at diskant og mellomtone kommer fra samme punkt i fase med hverandre. Som regel er det stor avstand mellom de forskjellige registrene i hornkonstruksjoner med de fase- og løpetidsforskjellene det medfører. Dette hornet løser det problemet (men åpner en ny "can of worms). Det er en stor kult rundt disse hornene som har en stor tilhengerskare blant HT og hifientusiaster i statene og Australia. Oppfinneren Tom Danley lager nå denne typen horn i sitt eget firma Danley Soundlabs, hovedsaklig for promarkedet.hifiguru skrev:Fant disse på Audiogon, kult tenkte jeg, helt til jeg så bilde nr 2, hva f.. har han gjort på baksiden av hornet?
Edit, står jo forsåvidt i teksten men skjønte ikke helt poenget...
Its a 3-way system with 300hz to >20khz handled by a Unity Horn (the original!! Impossible to find used; a true 2-way horn). A true point source! Compression drivers are Radian 475PBs. Im including custom speaker cables for the midrange drivers (8x Pyle PDMR5 installed), allowing for an easy 8-ohm load accomplished via series-parallel wiring.
Kjent prinsipp fra gammelt av (som veldig mye innenhøyttalerverden) og som JENO sier, Tom Danley (eller Mr. Bassman som han også kalles) er advokaten for dette prinsippet. Danley er proff på proffutstyr, bl.a. for stadioner, arenaer og genrell PA, og har også høyttalerserier for gitar og bass.JENO skrev:Poenget er at diskant og mellomtone kommer fra samme punkt i fase med hverandre. Som regel er det stor avstand mellom de forskjellige registrene i hornkonstruksjoner med de fase- og løpetidsforskjellene det medfører. Dette hornet løser det problemet (men åpner en ny "can of worms). Det er en stor kult rundt disse hornene som har en stor tilhengerskare blant HT og hifientusiaster i statene og Australia. Oppfinneren Tom Danley lager nå denne typen horn i sitt eget firma Danley Soundlabs, hovedsaklig for promarkedet.hifiguru skrev:Fant disse på Audiogon, kult tenkte jeg, helt til jeg så bilde nr 2, hva f.. har han gjort på baksiden av hornet?
Edit, står jo forsåvidt i teksten men skjønte ikke helt poenget...
Its a 3-way system with 300hz to >20khz handled by a Unity Horn (the original!! Impossible to find used; a true 2-way horn). A true point source! Compression drivers are Radian 475PBs. Im including custom speaker cables for the midrange drivers (8x Pyle PDMR5 installed), allowing for an easy 8-ohm load accomplished via series-parallel wiring.
Den på bildet over er et over 10 år gammelt diy kit. Her er en moderne 3-veisvariant med båndbredde fra 50 Hz -18 kHz fra samme horn.
http://danleysoundlabs.com/synergy_horn.html
Joda, det finnes det også, men alt er relativt, og form følger funksjon, her mer enn noen andre områder innen høyttalerkonstruksjoner. No free lunch, again.olllie skrev:Hvorfor går det ikke an å lage sånne derre roperter pene?? Bare litt generell luring. Dere må gjerne ta det ille opp!