slowmotion
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 02.05.2009
- Antall liker
- 3.642
De har elektromagneter i stedet for permanentmagneter.
HEL skrev:Ny horndiskant fra JohnBlue Audio:
The Bady super tweeter is made of 7075 aerospace aluminum alloy from a turning process using carbon fiber quality similar to those on Lamborghinis. Each super tweeter weighs 3.9kg. The biggest problem of super tweeters for specific horn speakers by Altec, JBL and TAD is the midrange drivers high efficiency. It may range from 110-118dB/W. Matching a super tweeter can be difficult. High-end users often attempt to attenuate the midrange but the resultant sound is not pleasant. Our crystal super tweeter uses capacitance to divide frequency and adjust volume into six levels to match various ultra-efficient hornspeakers. Specifications are 8-ohm impedance, 110dB sensitivity, 60-watt power handling, recommended high-pass above 3kHz, dimensions of 122 x 112mm and response of 3 25kHz.
Kr 16.500,- :LMC skrev:pris?
mvh
Leif
Ølbrikkene er "furniture movers" med glatt underdel, som gjør at du kan skyve dingsene rundt omkring, som om de var små kattunger. Nice.pengesluk skrev:Hehe.. ukjent for meg, Cash. Moesomme ølbrikker under føttene.
Noe flere kan få kjøpt ? :-*pengesluk skrev:Har noe liknende i produksjon nå - custom design og beregne på 100 kg. belastning / stk. 80 mm. dia.
Not bad. Vi snakkes på "konserten" til ukapengesluk skrev:1.200,- stk. Bare å henge seg på.
selvsagtikke samme kvalitet, men $ 4 for 8 stk er jo ikke så gælipengesluk skrev:1.200,- stk. Bare å henge seg på.
Eit gammalt knep som kan brukast inntil du har bestemt deg for plasseringa av høgtalarane, er å sette dei på eit dobbeltbretta frotéhandkle. Då kan dei lett dragast over dyr parkett utan konsekvensar (brukar å funke greitt her i huset, også med mine noverande 80kg-høgtalarar iallfall)BigSwifty skrev:selvsagtikke samme kvalitet, men $ 4 for 8 stk er jo ikke så gælipengesluk skrev:1.200,- stk. Bare å henge seg på.
Mine er større og styggere, men funker fint under mine 90kg jbl.
http://www.google.com/products/cata...T8-nAsjU4QTr1YnUBw&ved=0CGkQ8wIwBA#ps-sellers
Jepp, bruker det på bassene mine. Ingen problem med 100 kg.slowmotion skrev:De runde filtputene beregnet på å lime under bordben duger utmerket.
De får man kjøpt overalt.
Store hjul og djup basss?LMC skrev:bassattgjevinga mi har ikkje nokon klaga på , trass hjul :
mvh
Leif
Åja gjett om 8)Audiophile-Arve skrev:Store hjul og djup basss?LMC skrev:bassattgjevinga mi har ikkje nokon klaga på , trass hjul :
mvh
Leif
Ja, det er vel kjekt å ha på bremsene når det er prompehull i kasseneLMC skrev:hørt om låsbare hjul?
mvh
Leif
Altså ... de der kan umulig være godkjente for høyttalere,LMC skrev:4x disse under hvert bass-tårn, hvorav 2 b (brems):
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=162510251
mvh
Leif
Fine høyttalere! Er hornet innvortes?Hagto skrev:Mine horn.
Medlemsskap i hornalliansen forplikter
Funker bra de.. Har syntes at bassen ikke var helt integrert, dvs den ble litt tregere enn mellomtone og diskant. Men jobbing med ting og tang gjør susenhifiguru skrev:Hvordan funker Hørning egentlig? Er det kun Lowther-elementet som er hornladet?
Samma det...Blir lyd... Ikke noe juks med diverse subwoffere og søl som andre bruker..emokid skrev:Bass med horn mener du vell ?