K
Kaare G. Opsahl
Gjest
En ubekvem sofa!! hvorfor ikke ligge i røys?pengesluk skrev:Derfor!
En ubekvem sofa!! hvorfor ikke ligge i røys?pengesluk skrev:Derfor!
http://www.parisattitude.com/Canales skrev:coolt.
link til utleier og priser?
Dere kan jo prøve dere å dra på horntur uten meg igjen!hifiguru skrev:Står en/et sett Paragon hos en kar mellom Ulefoss og Lunde, tror jaggu jeg og Håkon skal ut på tur snart!
Det var en danske som dreiv ei hifi-hjemmekino-sjappe utenfor Sandefjord for en 7-8 år siden og han hadde Paragon stående i butikken. Tror de var til salgs også men jeg ante ikke hva det var for noe på den tiden. Han hadde også noen Everest fra 70-tallet,BigSwifty skrev:Tror Erling har kjøpt sine (begge størrelser) fra Sambandsstatene. Det finnes fler i Norge, så vidt jeg vetLMC skrev:den som var hos Audio 375 i Frognerveien, hvor ble det av den? Erling Neby kanskje?
mvh
Leif
pengesluk skrev:http://www.parisattitude.com/Canales skrev:coolt.
link til utleier og priser?
Gå til luxury apartments and knock yourself out...
pengesluk skrev:@Canales
De mellomtonehorna omtales populært som Edgarhorn's "Salad Bowls", de var å få kjøpt i løs vekt, låter bra på bl.a. TAD TD-4001.
Har prøvd ut et par slike småttinger, mest kuriøst, hjelper ikke så mye med "hornlading" egentlig. Det har vist seg at elementer under 5" har lite å hente på tradisjonelle hornkonstruksjoner, det er ikke bare å skalere ned størrelser i forhold til f.eks. en 8" Et eller annet med grenseverdier, fysiske forhold etc. Omtrent som på modellfly, en liten P51 med 50 cm. vingespenn er nesten håpløs å fly skikkelig, bygger du derimot en med 150 cm. spenn så er den straks MYE snillere å håndtere.TAS skrev:Sjekk de kule småtassene, flere snasne modeller både som diy og ferdig.... 8)
http://telavox.web.fc2.com/speaker.html
Mvh,
TAS
Her blir det stående eight-count, JJ! To til og du er ute!jan#jan skrev:ÅFF TÅPIKK ALERT DIPOL:
Litt Fancy da ;D
JAAAA! Og en times warm-up med forkjølet Bremnes knaskende Fisherman's Friend!BigSwifty skrev:JJ dømmes herved til å høre på en times konsert med disse gutta:
SLEM MANN - SLEM MANNpengesluk skrev:JAAAA! Og en times warm-up med forkjølet Bremnes knaskende Fisherman's Friend!BigSwifty skrev:JJ dømmes herved til å høre på en times konsert med disse gutta:
pengesluk skrev:En engelsk kompis, som jeg anbefalte å kjøpe Swing nærmest som en fleip - tror dere ikke galningen skar avgårde og handlet?? Noen har "cojones largos" så det holder, koster tross alt 27.000 Euro, de gutta her..
Han hadde Skotupp-bokser før dette...
Snakket med ham til jul, fikk nettopp mail:Canales skrev:pengesluk skrev:En engelsk kompis, som jeg anbefalte å kjøpe Swing nærmest som en fleip - tror dere ikke galningen skar avgårde og handlet?? Noen har "cojones largos" så det holder, koster tross alt 27.000 Euro, de gutta her..
hvis vi snakker om samme mann (en kar som bor i midt-england):
vet du om han ble fornøyd?
han var jævlig ivrig da han bestilte dem, og både han og doppenberg anbefalte meg å ta en tur over for å høre på.
men etter en stund hørte jeg ikke noe mer fra han, så jeg tenkte at han kanskje var misfornøyd og hadde solgt hele greia videre eller levert dem tilbake?
Slapp av, Sluket. Vi trenger ikke kjøre lengre enn til Majorstua. Kjenner en kar som har noe Paragon-greier stående på lager. Om jeg husker riktig så har han også noen AR-beist like de du hadde på 80-tallet.pengesluk skrev:Bare sitt rolig du nå, Håkon også, og gi meg adressen til han Ulefos kroppen ;D ;Dhifiguru skrev:Står en/et sett Paragon hos en kar mellom Ulefoss og Lunde, tror jaggu jeg og Håkon skal ut på tur snart!
pengesluk skrev:Snakket med ham til jul, fikk nettopp mail:Canales skrev:pengesluk skrev:En engelsk kompis, som jeg anbefalte å kjøpe Swing nærmest som en fleip - tror dere ikke galningen skar avgårde og handlet?? Noen har "cojones largos" så det holder, koster tross alt 27.000 Euro, de gutta her..
hvis vi snakker om samme mann (en kar som bor i midt-england):
vet du om han ble fornøyd?
han var jævlig ivrig da han bestilte dem, og både han og doppenberg anbefalte meg å ta en tur over for å høre på.
men etter en stund hørte jeg ikke noe mer fra han, så jeg tenkte at han kanskje var misfornøyd og hadde solgt hele greia videre eller levert dem tilbake?
Hi Jan,
Good to hear from you. It sounds as though you are being very busy and enjoying yourself; a good combination.
Everything is going well for me thank you. I don't think it is an exaggeration to say that I am enjoying the Swings more and more as time goes by. I don't really mean this in the 'audiophile' sense, it just that they are the most excellent 'performers' of music.
Best wishes to you, your wife and all around you.
Det settet som står i Ulefos har vært i en annen Skienskar eie (laugmedlem må vite) som i dag koser seg med JBL 4343 med aktiv deling via gammelt Urei filter og slikt. http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,15752.0.htmlaair skrev:Slapp av, Sluket. Vi trenger ikke kjøre lengre enn til Majorstua. Kjenner en kar som har noe Paragon-greier stående på lager. Om jeg husker riktig så har han også noen AR-beist like de du hadde på 80-tallet.pengesluk skrev:Bare sitt rolig du nå, Håkon også, og gi meg adressen til han Ulefos kroppen ;D ;Dhifiguru skrev:Står en/et sett Paragon hos en kar mellom Ulefoss og Lunde, tror jaggu jeg og Håkon skal ut på tur snart!
En 18" i et 35Hz foldet hypex horn.Canales skrev:vet du hvodan det store hønnbasstårnet i midten er ladet, sluk?
står det et par 18-tommer i toppboksen der og dunker nedover i et kort horn på et par meter eller noe sånt?
eller foldet?
Skal dere sloss her inne, sa læreren. Så må dere gå utenfor.ottone skrev:"De e møkje stygt i sjøen" sa mannen, han så kjerringa bade.
Men man må da prøve noe nytt Neida er endel grunner for det. Noen personlige og noen utforskende. Samt et rom som ikke rettferdiggjorde de glimrende Oris med md3 elementer.pengesluk skrev:AER lager bra elementer, - MD3 er noe av det beste jeg har hørt i frontladet horn. Dyre men deilige. I kombinasjon med en kjapp 15" med aktiv drift så er en slik sak enkleste veien til god hornlyd uten for mye fuzz og voldsomme utlegg.LMC skrev:det skjønner ikke jeg hellerDIY_dude skrev:Lekre kasser! Passe diskret og minimalistisk. Hvorfor kvittet du deg med Oris?bambadoo skrev:Hadde Oris tidligere og har ekstremt lyst å bidra med egne horn nå. Men er nå på "grensen" hva horn angår selv.
med de AER elementene var de ganske optimalisert med aktiv bassdrift og hele smæla!
i alle fall slik jeg hørte de hos MADMAN(forrige eier)
mvh
Leif