Her er et grønt horn
Vedlegg
-
5.3 KB Visninger: 2.997
Den mangler visst en hel del output i bunn, så en må ha sub itillegg, sto ett par med slike til salgs for 45.000 i Vestly for noen år siden:pengesluk skrev:For å unngå "a SWIFT kick in the Butt" så får vi vel ned til røttene igjen, og få produsenter har vel gjort så mye hva horn angår som JBL.
Her en nesten oversett model fra 1985, DD-5500, som jeg synes er tøff i trynet. Har aldri hørt denne, men sikkert grei nok...
Der er ganske "mange" Paragon i Norge, vil tippe ihvertfall 15 stk. Har vært i kontakt med ett par som fortsatt har og flere som har hatt tidligere, og felles for flere er at de begynte sin historie i Norge hos en forhandler i Skiens område, fra den forhandleren ble det solgt endel enheter.BigSwifty skrev:Tror Erling har kjøpt sine (begge størrelser) fra Sambandsstatene. Det finnes fler i Norge, så vidt jeg vet
Det er nok ikke så mange år siden som 7-8 han drev dersom vi snakker samme kar (Image Audio), og han har hatt MYE gromt JBL, Paragon, K2 9800, Project Everest og kanskje det mest skjeldne, K2 M9500 (som forøvrig ble solgt fra han til USA)HC skrev:Det var en danske som dreiv ei hifi-hjemmekino-sjappe utenfor Sandefjord for en 7-8 år siden og han hadde Paragon stående i butikken. Tror de var til salgs også men jeg ante ikke hva det var for noe på den tiden. Han hadde også noen Everest fra 70-tallet,
Stemmer det, Strandberg i Porsgrunn/Skien solgte visst greit med større JBL i sin tid......baldrick skrev:Der er ganske "mange" Paragon i Norge, vil tippe ihvertfall 15 stk. Har vært i kontakt med ett par som fortsatt har og flere som har hatt tidligere, og felles for flere er at de begynte sin historie i Norge hos en forhandler i Skiens område, fra den forhandleren ble det solgt endel enheter.
Stoler ikke på dansker. Sleipe jævler. Krokneser.LMC skrev:Klaus Nilsen har jobbet for HarmanKardon/JBL i noen år og har spesiell kunnskap rundt disse produktene og er forøvrig en jovial Danske.
mvh
Leif
Hmmm, lurer på om ikke disse sto på messe på Royal Christiania for ørten år siden? Erling hadde rigget til disse sammen med Mc. Intosh tror jeg og som nevnt her var de ganske lette i bunnseksjonen, noe som siste bilde viser iom det står en B-460 i midten......pengesluk skrev:Litt interiørbilder med DD-55000 så folk skjønner alvoret her:
Wow, resultatet minner ikke akkurat om DIY, håper lyden gjenspeiler innsatsen.ceroxol skrev:DIY horn
Disse var utrolig flotte!bambadoo skrev:Men man må da prøve noe nytt Neida er endel grunner for det. Noen personlige og noen utforskende. Samt et rom som ikke rettferdiggjorde de glimrende Oris med md3 elementer.pengesluk skrev:AER lager bra elementer, - MD3 er noe av det beste jeg har hørt i frontladet horn. Dyre men deilige. I kombinasjon med en kjapp 15" med aktiv drift så er en slik sak enkleste veien til god hornlyd uten for mye fuzz og voldsomme utlegg.LMC skrev:det skjønner ikke jeg hellerDIY_dude skrev:Lekre kasser! Passe diskret og minimalistisk. Hvorfor kvittet du deg med Oris?bambadoo skrev:Hadde Oris tidligere og har ekstremt lyst å bidra med egne horn nå. Men er nå på "grensen" hva horn angår selv.
med de AER elementene var de ganske optimalisert med aktiv bassdrift og hele smæla!
i alle fall slik jeg hørte de hos MADMAN(forrige eier)
mvh
Leif
Og de 15" elementene hadde vært i eskene sine lenge nok. Er av en sånn type at av og til må jeg kvitte meg med noe før jeg klarer å starte på neste prosjekt. Slik gikk det i dette tilfellet.
Så kan jeg vel legge inn bilde av "de gamle" orisene til først madman og jeg.
Synes de ser uber bra ut...
hifiguru skrev:Må bare vise denne tråden:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,21250.0.html
Fin tur vi hadde der gitt, og endel fine JBL hornløsninger som sto rundt forbi. Artig den Minigon'en som sikkert kunne vært en fin soveromshøyttaler.
Sluket, ser Erling har god smak innen stol! Var det denne typen du betegner som "sikker lyttestol", selv for meg? ;D
PARAGON er suveren å mikse Martini's påHorny skrev:Høy "Mad Med"-faktor over Paragon-designet. Får lyst til å mikse meg en drink og begynne å røyke bare jeg ser dem ;D Noen som kjenner til den mindre Metregon?
Tormod
Hva med en avstemmingstråd??LMC skrev:jeg har brukt 10,5 år på Trio og nå BEGYNNER det å sitte
skulle det være noe mere, måtte det bli et basshorn, om det lar seg realisere 8)
det er opp til andre nå :
mvh
Leif
Han var det ja. Klaus Nilsen, hyggelig fyr med masse gromt utstyr. Jeg hadde på dette tidspunkt ikke eget lytterom og kona satte foten ned da jeg presenterte henne for JBL K2 5500.baldrick skrev:Det er nok ikke så mange år siden som 7-8 han drev dersom vi snakker samme kar (Image Audio), og han har hatt MYE gromt JBL, Paragon, K2 9800, Project Everest og kanskje det mest skjeldne, K2 M9500 (som forøvrig ble solgt fra han til USA)
: : Fortjente vel den, ja!! Sannheten er dog en helt annen, kjøpte et sett Solo også, som ble satt i stua og låt så bra at jeg gadd ikke gå helt inn på lytterommet. Dessuten så var det jo så kaldt der..LMC skrev:og dette skrives av han som brukte 5 år før han koblet de opp?
forklaring:
enten sykt treig
insett feilinvesteringen
forkjøpt seg og har ikke råd til å drive de
skjønte ikke hvordan han skulle åpne emballasjen
mvh
Leif
Sikkert det samme paret som står i kjelleren hos meg. Jeg har vel hatt de en 5 års tid nå og det eneste som irriterer meg er at det tok 10 år med kontinuerlige høyttalerbytter før jeg fant ut at det var horn og store elementer som var tingen. Zingaliene er som du sier ikke perfekte men de gjør visse ting man bare kan glemme å få ut av de tradisjonelle søylene med 6.5 tommere. To each his own, men jeg går aldri tilbake.LMC skrev:Zingali hadde jeg hjemme:
monitor 15 med femtentommer bass og trehorn
fantastisk morsom og musikalsk høyttaler imo ikke feilfri, men fun
bred baffel...need I say more?
mvh
Leif
PISSPRAT - jeg har 2 x150W pluss 2 x 50W ren klasse A, og dersom du hadde giddet å lese lekser så hadde du vært klar over at dette avsettes KONSTANT, som varme dersom det ikke tas ut i overjordisk vakker musikk...LMC skrev:eneste grunnen til at det er kaldt , er at du kjører trisser! ;D
gode, men likefullt "sand-kasser"
mvh
Leif
HAVE YOU SEEN THE LIGHT???HC skrev:Sikkert det samme paret som står i kjelleren hos meg. Jeg har vel hatt de en 5 års tid nå og det eneste som irriterer meg er at det tok 10 år med kontinuerlige høyttalerbytter før jeg fant ut at det var horn og store elementer som var tingen. Zingaliene er som du sier ikke perfekte men de gjør visse ting man bare kan glemme å få ut av de tradisjonelle søylene med 6.5 tommere. To each his own, men jeg går aldri tilbake.LMC skrev:Zingali hadde jeg hjemme:
monitor 15 med femtentommer bass og trehorn
fantastisk morsom og musikalsk høyttaler imo ikke feilfri, men fun
bred baffel...need I say more?
mvh
Leif
De er fortsatt med (zingali.it) men ingen norsk importør. Tror ikke de har skandinavisk representasjon heller.pengesluk skrev:Men hva skjedde med Zingali? Er de fortsatt med??