Heldigvis er det et fåtall som velger den veien.Kan hende bortsett fra muligheten til å dra på hifimesse, da, om flesteparten velger din vei.
Jepp, jeg "betaler skatten minr" så du kan gå på messeHeldigvis er det et fåtall som velger den veien.
Gammeldags nøytralt? Den har jeg ikke hørt før . Nøytralitet er tidløst i min bok. Det ble spilt på en liten Wilson og en stor. Hvilken forsterker som ble brukt husker jeg ikke. tenkte på den store. Nagra klarte ikke å få liv i de minste. Nøytralitet er objektivt, men hva man liker er subjektivt. Hva jeg liker er avhenging av musikken. I sum foretrekker jeg en liten dæsj varme/tilgivelse. Men bare litt.Hvilket av rommene med Wilson er det du mener? (Er ikke så inne i modellene at jeg vet hvordan Sasha ser ut)
På det ene rommet var jeg skuffet over at de ikke spilte på Orangutangene, og på det andre låt det ille diskantsplasjende og gammeldags nøytralt.
Er nok det siste som gjelder da ja. Hvor synes du det låt best og hvorfor? De jeg likte best er typisk de som er dyrest. Er ikke det logisk?Er jo litt rart att veldig mange skryter mye av romet som du og ditt følge ikke likte.
Men da har vi veldig forskjellige preferanser.
Jeg synes faktisk det var overraskende lite romproblemer. Det pleier jo å være en snakkis, men i år synes jeg utstillerne har vært veldig flinke med romintegrering. Vet ikke helt hvorfor. Kanskje den høye gjennomsnittprisen på anleggene hadde noe å si for det?Om trent ingen anlegg hadde forutsetning til å spille optimalt i disse rommene. Bassen fra naborommet kunne ødelegge mye. Men det er vel litt av sjarmen med messe.
Det dyre børresen oppsette spilte ikke bedre med bassen til genesis II. Men utstillere hadde gjort så godt de kunne. Noen gikk i fella og dro på for mye. Da kollapset lydbilde. Men mye låt veldig braJeg synes faktisk det var overraskende lite romproblemer. Det pleier jo å være en snakkis, men i år synes jeg utstillerne har vært veldig flinke med romintegrering. Vet ikke helt hvorfor. Kanskje den høye gjennomsnittprisen på anleggene hadde noe å si for det?
Gammeldags nøytralt? Den har jeg ikke hørt før
Snodig da nøytralt betyr at ingenting stikker ut. Jeg hørte ikke noe diskant som stakk seg ut på Sasha, men det var jo ikke så mange låter det ble vurdert på. Dog har jeg aldri hørt at det er noe som følger med Wilson Audio. Sabrina har i allefall ikke diskant fokus, det er jeg temmelig sikker på. Det er jo et merke som ofte nevnes blant verdens beste høyttalere?"Gammeldags nøytralt" betyr vel altfor diskantfokusert vil jeg tro? Fra dengang da mer diskant betydde mere oppløst. Just guessing.
Da hadde vi jo ikke trengt en messe da vi kan snakke med selgere på telefon/besøk. Jeg drar på messer fordi jeg synes det er morsomt og lærerikt å høre så mange anlegg på ett sted og høre hvordan de høres ut gitt de forutsetningene de får. Kontakt med selger er lettere i butikken deres. Dessuten har de mest utvalg i butikken. Og på messer er det som oftes modellene som er utenfor rekkevidde for de fleste.Synes fokus på hva produkter presterer på en sånn messe blir helt feil. Denne messen er for å skape kontakt mellom selger å kunde samt presenter sortiment.
Vanskelig å komme med tilbakemeldinger som stemmer med andres opplevelser.Lyngens tilbakemeldinger er ingen overraskelse og stemmer sikkert med hans egen opplevelse.
Og der kom det frem at Sigberg kjempet helt i toppen om messens beste lyd.
Synes vel at det var jevnere og bedre lyd på nesten alle i forhold til det jeg har hørt før, men det betyr ikke at alt var like bra ....Velger å ikke nevne spesifikke utstillere, men opplevelsene dine er veldig langt unne mine egne opplevelser/meninger og meningene til mange av de jeg har mest å gjøre med i hobbyen. Nesten helt uforståelig faktisk.
Det er lov å ha ulike meninger. Jeg mener at Wilson Sasha, B&W 801, Usher, PMC, Triangle mf var langt bedre på transparens, detaljer og engasjement enn Sigberg Audio. De tre faktorene som er viktigst for meg. At Stereo + er uenig i det er helt greit. Det får stå for deres regning.Og der kom det frem at Sigberg kjempet helt i toppen om messens beste lyd.
Klart det er lov med sin egen meningDet er lov å ha ulike meninger. Jeg mener at Wilson Sasha, B&W 801, Usher, PMC, Triangle mf var langt bedre på transparens, detaljer og engasjement enn Sigberg Audio. De tre faktorene som er viktigst for meg. At Stereo + er uenig i det er helt greit. Det får stå for deres regning.
Apropos rom så prøver jeg i minst mulig grad å la det påvirke inntrykket. At Sasha ikke hadde det beste rommet betyr ikke at man ikke hører hva som bor i dem. Jeg forventer ikke det luftigste lydbilde med mye rom rundt musikere da. Selvsagt låter det bedre med større avstander til sidevegger. Men noe krise synes jeg ikke det var. Bass er jeg forsiktig med å uttale meg om, særlig på messer, da det er veldig romavhengig.
Hvis man mener value for money er det en annen sak. Det har jeg ikke vurdert.
Ja, da er det mildt sagt imponerende at en nyutviklet aktiv høyttaler til 50k slår en veletablert og svært anerkjent produsent til over en halv million . Ingen av dem hadde vel noe optimalt rom. Rart man opplever det så totalt forskjellig. For meg låt Sigberg tamt rett og slett på kjent musikk.Tannløst og sjelløst der, men mye bedre langt unna uti rommet
Ja rommet spiller en stor rolle, og alle rom hadde problemer, større og mindre. Danskerommet slet fryktelig og det spilles neste over grensen på hva systemet makter. Dansken trampet takten og ymtet frampå om stålkontrollDet sier jo noe om hvor mye rommet betyr dette her da, --- og kanske noe om hvilken lyd folk har hjemme?. Om man må gi rangering så er egentlig er messen en konkurranse mellom rom, ikke utstyr. Men der er da mye gromt å se på da, flere bilder takk.
Danskerommet er det Børresen/cryo/hysterese?Ja rommet spiller en stor rolle, og alle rom hadde problemer, større og mindre. Danskerommet slet fryktelig og det spilles neste over grensen på hva systemet makter. Dansken trampet takten og ymtet frampå om stålkontroll
Ja ikke sant. Hadde heller ikke Sigberg som favoritt men bra til prisen. Det rommet de hadde er meget vanskelig og det var minimalt med akustikktiltak der.Ja, da er det mildt sagt imponerende at en nyutviklet høyttaler til 50k slår en veletablert og svært anerkjent produsent til over en halv million . Ingen av dem hadde vel noe optimalt rom. Rart man opplever det så totalt forskjellig. For meg låt Sigberg tamt rett og slett på kjent musikk.
jaDanskerommet er det Børresen/cryo/hysterese?
Ok, jeg syntes kanskje de var et lite hakk for frempå for min smak. De som ga meg mest fot tror jeg var Audio Solutrions.De store JBL'ene
Da er jeg enig med deg.
Hvilke JBL snakker vi om?Ja ikke sant. Hadde heller ikke Sigberg som favoritt men bra til prisen. Det rommet de hadde er meget vanskelig og det var minimalt med akustikktiltak der.
Så får jeg vel komme med min favoritt og den høyttaleren som ga meg mest fot... på min musikk vel og merke - De store JBL'ene
Men i dag slapp Orangotangene løs. 🦧Hvilket av rommene med Wilson er det du mener? (Er ikke så inne i modellene at jeg vet hvordan Sasha ser ut)
På det ene rommet var jeg skuffet over at de ikke spilte på Orangutangene, og på det andre låt det ille diskantsplasjende og gammeldags nøytralt.
Installer Shazam på mobilen.En ting jeg ikke skjønner:
Hvorfor har ikke utstillerne en skjerm hvor det står
Burde være enkelt å få til i dag.
- Hva de spiller på
- Hva de spiller.
Han spilte så høyt da jeg var innom at jeg måtte forlate rommet ASAP.Kanskje EQ var satt for flat på Legacy? Jeg var ikke til stede men fant dette plottet fra en gammel anmeldelse, og det kan fort låte for lyst om det ser ut slik..
Vis vedlegget 761494
Da er jeg enig med deg.
Jo da. kjenner til den, og har den.Installer Shazam på mobilen.
Problem løst.
Jeg bruker den titt og ofte.
Fungerer glimrende.