Vel, vel... kjedelig å få vite at preampen ikke kan fikses?! Problemet med den er litt spraking i volumpotmeteret, og det kan jeg leve med?! Jeg har uansett dradd den hjem igjen, og den fungerer pr. dato som RIAA trinn...den er jo fenomenalt god til (nettopp) det, så hvorfor ikke? Slik det er nå er anlegget bestående av Denon DP-37f platespiller, Denon PRA-6000 som RIAA, Onkyo A-8000 forsterker, SB touch streamer, Cambridge DacMagic og et sett JBL LX44 høyttalere...ikke akkurat Hi-End og på langt nær så bra som anlegget jeg hadde på disse tider i fjor, men det spiller absolutt musikk! Jeg har også et sett Celestion DL-8 høyttalere (som jeg liker veldig godt) men det er JBL’ene som pt. låter best i stua, så da er det de som står?! Synes uansett det er kjekt å spille plater igjen, etter en periode uten spiller...Denon spilleren er jo ikke en Kuzma, men den er overraskende musikalsk og gjør få feil! Det samme gjelder Onkyo forsterkeren, den spiller ikke i nærheten av hva min tidligere Luxman forsterker gjorde, men det har man ikke lov til å forvente heller, tenker jeg! For ikke snakke om høyttalere...Celestion 7000...savner de beista! Men mye av den samme magien finner jeg både i Celestion DL-8 og JBL kreasjonene som jeg bruker, titanium diskantanten som sitter i JBL er fenomenalt god, og når man lytter til Celestion DL-8 er slektskapet til Celestion 7000 åpenbart, så det er ikke mørkesvart, alt sammen...!
Med PRA-6000 har jeg også en RIAA som kan følge, uansett hva jeg finner på av krumspring på vinylfronten?! Jeg lurer jo litt på hvor god pickup man kan utstyre DP-37f spilleren med før den ”møter veggen“? Det sitter en DL-110 på den nå, og jeg har i tillegg tilgjengelig en Audioquest AQ T-7m, en Fidelity Research FR-201 og en Goldring Gerrard Louis. Blir det helt feil å sette noe av dette på i håp om bedre lyd? Sikkert noen som har meninger om det, og de er velkomne til å dele disse akkurat som jeg etterhvert skal dele mine erfaringer med de forskjellige pickupene i mitt beskjedne oppsett...så får vi se etterhvert som anlegget forøvrig blir bedre, hvordan pickupene gjør seg da!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro