Veldig flott arm
Helt enig, en av de penere jeg har eid.
Startet med en Rega RB 300 (når den kom på Planar 3, rundt ‘84-‘85 eller deromkring) som ble byttet ut etter et par mnd. Da ble det en Micro Seiki MA 505 mk III (med rett armrør (angrer fremdeles på at jeg solgte den, den var VAKKER!), deretter ble den en SME 312 (på et V.Y.G.E.R drivverk), som forsvant ut døra i vanvare
…det var også en fin arm (ikke like vakker som MA, men ganske så fin) etter dette var det tid med mye billig og noe litt mer ok. Har hatt en ITT direktedrevet sak og noen Technics spillere innom i tillegg til en LP12 med Ekos arm, den var fin (og ganske vakker i all sin enkelhet) før jeg fikk kloa i en Kuzma m. Jelco 750D arm, ganske lekker kombo.
Så fulgte en periode med litt ymse igjen, en Luxman PD «ett eller annet» var pen, og siste Linn (m. Basic arm) spilte spilte bra. Men utover det ingenting å rope hurra for, jeg mener Technics og Denon spiller jo for all del fint men det var knitrespikerne som sørget for lydkvaliteten fra de spillerne (dvs når pickupen var spilleren overlegen ble det ikke alltid «bedre enn forventet», du hørte med gang at noe var «off»).
Nå derimot…drivverk og arm er i den lekrere enden av skalaen og jeg kjenner pickupen godt nok til å si at her tror jeg kanskje jeg har nådd en foreløpig topp!? Forhåpentligvis kommer ingen oppgraderingsspøkelser og forfører meg til å flytte meg sidelengs (bortsett fra på pickup, forsterker og høyttalersiden, da) eller endaværre; bakover.