Humminguru - Ny ultralydvasker til US$ 349,-

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.949
    Antall liker
    734
    Bruker vann med litt oppvaskmiddel. Det funker fint. Det er ultralyden som renser og ikke vannet. Prøv å se hvor lenge du kan ha hånda oppi.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.818
    Antall liker
    5.548
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    På brukte plater kjører jeg 1 lang runde med kun vask før jeg tar 1 lang runde vask + tørk. Den ekstra vasken gir et bedre resultat på litt småskitne brukt vinyl.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    830
    Antall liker
    1.270
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Har ikke testa enda, må finne en egnet plass først, kona er ikke så glad i lukta :)
    Dama mi spurte alltid om jeg kunne dempe lyden når jeg spilte musikk. Hun fikk så vondt i hodet. Jeg kjøpte Bose Quitcomfort til henne, og siden det så har hun sitti i en krok, strikka og hørt på true crime podcaster om kvinner som dreper menn.

    kjøp en neseklype til henne, og la det stå til💪
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.195
    Antall liker
    24.667
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, veldig. Min jobber på vaskerommet, men bor på LP-fjernlageret/biblioteket/kontoret.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    8.060
    Antall liker
    8.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jepp, veldig fornøyd. Super price/performance ratio.
     

    ELJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    2.398
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    25
    Også superfornøyd. Hadde en UL tank med mulighet for å vaske flere plater men det er noe styr å måtte inn med 6 liter renseveske hver gang man skulle vaske ei eller et par plater. HG har en lav brukerterskel.
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.185
    Antall liker
    1.487
    Hadde en UL tank med mulighet for å vaske flere plater men det er noe styr å måtte inn med 6 liter renseveske hver gang man skulle vaske ei eller et par plater.
    Har sett dette argumentet før også, men skjønner ikke helt hva som menes. Har de samme 6-7 liter med ferdigblandet renseveske i min UL-vasker, og den tar tre plater pr. gang. Når vaskeseansen er overstått, legger jeg på lokket, som er utstyrt med tettepakning, og ved neste vask tar jeg av lokket og fortsetter hvor jeg slapp. Det kan gå en måned mellom hver gang, og nivået synker ikke nevneverdig mellom vaskene. Har et alkometer hvor jeg kjenner strek-referansen til sentralens blandingsforhold, og etterfyller med Blårens ved behov. Siler naturligvis også når det er nødvendig.
    Steen
     

    ELJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    2.398
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    25
    Har sett dette argumentet før også, men skjønner ikke helt hva som menes. Har de samme 6-7 liter med ferdigblandet renseveske i min UL-vasker, og den tar tre plater pr. gang. Når vaskeseansen er overstått, legger jeg på lokket, som er utstyrt med tettepakning, og ved neste vask tar jeg av lokket og fortsetter hvor jeg slapp. Det kan gå en måned mellom hver gang, og nivået synker ikke nevneverdig mellom vaskene. Har et alkometer hvor jeg kjenner strek-referansen til sentralens blandingsforhold, og etterfyller med Blårens ved behov. Siler naturligvis også når det er nødvendig.
    Steen
    Det er min mening etter å ha brukt begge deler. Med tank måtte jeg ha rensevæsken over på kanne. Etter noen mnd var det en forandring i innholdet, et slags slørete grums. Da synes jeg det er lettere å blande en liter ferdig rensevæske på en brusflaske og bruke det 20-30 ganger før jeg kaster og lager ny. Bruker finmasket sil når jeg heller tilbake på flasken
     

    fwrummel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2023
    Innlegg
    118
    Antall liker
    64
    Sted
    Risør
    Da ble det ultralyd-vasker på meg også, må vel avsted å kjøpe litt rensevæske og vann på biltema i morgen :)
    Vis vedlegget 1020867
    Hei, jeg har en 6L ultralyd-vasker merke Granbo. Så vidt jeg vet solgte Biltema disse tidligere.
    Men nå har den begynt å fuske og tenker å kjøpe ny, enten Humminguru eller noe tilsvarende det jeg har , men med bedre kvalitet.
    Tør jeg spørre, er den du har kjøpt på 6,5L?
    Jeg har en platemotor som tres ned på kanten av vaskeren, slissen på den har en åpning på 15mm. Tykkelsen på rammen til din er den mindre enn dette?
    Hvor kjøpte du din?

    Bilde av vasker med vinylmotor:
    IMG_0074.jpeg
     

    Dac Solo

    Sound Madness
    Ble medlem
    12.01.2024
    Innlegg
    67
    Antall liker
    33
    Sted
    Nesodden
    Hei, jeg har en 6L ultralyd-vasker merke Granbo. Så vidt jeg vet solgte Biltema disse tidligere.
    Men nå har den begynt å fuske og tenker å kjøpe ny, enten Humminguru eller noe tilsvarende det jeg har , men med bedre kvalitet.
    Tør jeg spørre, er den du har kjøpt på 6,5L?
    Jeg har en platemotor som tres ned på kanten av vaskeren, slissen på den har en åpning på 15mm. Tykkelsen på rammen til din er den mindre enn dette?
    Hvor kjøpte du din?

    Bilde av vasker med vinylmotor:
    Vis vedlegget 1032536
    Den er på 6 ltr og ble kjøpt her : https://eur.vevor.com/ultrasonic-cl...paign=en_EU_orderDelivery_2024-04-26_19-44-50
     

    fwrummel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2023
    Innlegg
    118
    Antall liker
    64
    Sted
    Risør
    Leser et par steder i denne tråden at ved sammenligning av vaskeresultatene mellom Humminguru og standard vasker (det vil vel si industrivasker) så presterer Humminguru dårligere. Er dette en påstand som står seg?

    Har lest igjennom manualen til Humminguru og finner ingen degas funksjon, slik det er vanlig på industrivaskere.
    Degasfunksjonen fjerner luftbobler fra vaskemediet og øker dens effekt på rengjøringen, slik jeg har forstått det.
    Jeg ser i manualen til Degritter at denne har et degas valg i menyen.

    Kanskje denne funksjonen er unødvendig når det benyttes destillert vann eller batterivann, såfremt de er fri for oksygen.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    8.060
    Antall liker
    8.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror neppe du vil finne noen sammenligning som står seg statistisk eller vitenskapelig noe sted. Det blir både for dyrt og for omfattende for en meningmann gitt behovet for et antall eksemplarer av flere typer vaskere og en metodisk gjennomgang. Bare det å finne en holdbar metode for å vurdere resultatet av en vask opp mot en annen blir nærmest en umulighet. Dermed er du nok prisgitt den sedvanlige synsingen rundt tema.

    Min egen synsing er at om man kjøper mye suspekte skiver fra Fretex og andre brukthandler, så bør man kjøpe en vasker med kraftigere elementer enn de som sitter i Humminguru, eller evt. ha en manuell vasker ved siden av hvor man kan foreta en forvask av skikkelig skitne plater. Kjøper man derimot bare/hovedsaklig nye skiver og/eller brukte skiver som scorer minst VG+ eller bedre så er Humminguru helt tilstrekkelig i seg selv. I alle fall er jeg 100% fornøyd og jeg er i siste kategori. Imidlertid har jeg et par plater som i utgangspunktet var rimelig schtøgge (solgt som NM selvsagt) og som aldri har blitt veldig bra, der jeg tror en vasker med kraftigere elementer kunne gjort en bedre jobb.
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    395
    Antall liker
    273
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ny versjon klar nå snart:

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    8.060
    Antall liker
    8.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ser interessant ut. 50% kraftigere transducere, flere modi og ingen adaptere må jo være gode ting. Bare synd at krona er nærmest verdiløs slik at den ender på godt over 10.000. Til den prisen tenker jeg at jeg klarer meg med den jeg har.
     
    Sist redigert:

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.195
    Antall liker
    24.667
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg klarer meg med den jeg har. Gjenstridige klassiske LPer fra før 1973 (jeg kjøper ikke nyere pressinger) får flere runder om nødvendig.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.803
    Antall liker
    5.330
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Nytt produkt;

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn