Humminguru - Ny ultralydvasker til US$ 349,-

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    1.582
    Stemmer i her. Kjøper stort sett brukte LP'er, og kjører ofte tre sammenhengende sykluser av 20 minutter hver. Da er temperaturen nærmere 40 grader i blandingen, og har aldri opplevd noen form for skader.
    Steen

aiso

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Antall liker
    6.948
    Sted
    Eidskog
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har aldri hatt noen form for skader på mine plater etter bruk av UL-vasker. Jeg har brukt UL-vaskere i mange år og har vasket mange plater.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.782
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Regnet egentlig med dette svaret.
    Som sagt på ett annet Norskt forum dette påstås.
    Hadde dette hvert ett problem, så regner jeg med att det hadde dukket opp her.
    Siden det er en del her som gjør dette.
    Takk for avklaringen.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Late to the ball, men samme erfaring som alle andre. Jeg har tre-fire plater som nok har vært gjennom ~15 sykluser hver for å forsøke å gjøre dem mer spillbare. Alle har kun blitt bedre etterhvert, ikke verre.

Hva er resonnementet bak denne dusteteorien på det andre forumet?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.143
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det vi oppdaget tidlig når jeg begynte med UL-vask var at enkelte plater ble hvite helt i ytterkant - dvs det tynne «skjegget» i ytterkant på noen plater. Det finnes vel noen bilder i ultralydvask tråden. Det gav jo en grunn til skepsis, men det ble ikke påvist noen andre form for skader, eller forringelse.
    Så ble det vel dokumentert et par tilfeller det det tydeligvis hadde vært luftbobler i vinylen som ultralyden slo igjennom.

Ultralydprinsippet er i stand til å ødelegge tynne, skjøre, myke materialer. Det kan du enkelt teste med å legge en bit alu-folie i vaskeren.

1-4.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn