Vedrørende Sanddæmning er det efter min erfaring vigtigt at det træ man benytter er "dårligt" mdf er ikke optimalt, derimod dårlig spånplade eller dårlig birke-krydsfiner er godt, den kasse jeg lavede var 10 m 15mm 10mm, og det var dødt meget dødt der hørtes intet af den sædvanlige forvrængning når der blev skruet op, der lød bare et blonk når svingspolen forlod magnetgabet, og så var det hen og skrue ned i en fart.
Jeg lavede også en gang en kasse med samme hulrum som ovenstående, men fyldt op med asfalt, det var også godt, meget dødt, men det blev ved at lugte som nylagt vej, så det kan jeg ikke anbefale.
I øvrigt har jeg indkøbt AMT diskant til et kommende projekt, den har en peak ved ca 5.5KHz, ca 2.5 KHz bred, der skal dæmpes med 3-4 db ellers måler den flot, og impedans kurven er fantastisk bortset fra et lille hop ved resonansfrekvensen.
Jeg tro dog at lyden fra den vil skille sig for meget ud ved en to vejs konstruktion, det kan dog godt være at Accuton kan matche den i hurtighed, men ellers tro jeg AMT er bedst i et trevejs system med et filter som Sten Duelunds eller B&O fillerdriver.