Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Leemix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    323
    Antall liker
    59
    Ingen som har en formening om hva som er fornuftig pris på en brukt Parasound NC 5250? Den er en plass mellom 8-14 år gammel. Ser at mange hifi-produkter selges for ca. halv pris bare etter få år, men skjønner jo at det som er mer ettertraktet holder seg bedre i pris. Vil under halv pris være fair for denne?
    Jeg vet ikke nå, men for et par år siden så det ut som v2 gikk for <10000 brukt når jeg bytta ut min for en a31


    Sent from my iPad using Tapatalk

    Vet ikke om jeg forstod helt hva du mente der, men at v2 gikk for minus 10.000 ifht ny pris når du bytta ut din?
    Prisen på den jeg ser på har ligget ute for 16.000. Jeg synes det er noe i overkant mtp alder.
    Litt under 10000 var det noen for da for v2 versjonen, men det svinger sikkert endel, tror det var en veldig dårlig brukt forsterker periode.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     

    vinyllp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    64
    Antall liker
    61
    Jeg har en Micro Seiki BL 71 jeg lurer på om jeg skal selge. Men hva er den verdt? Den har en Micro Seiki CF-1 arm,og er veldig fin,bortsett fra litt riper i lokket.
    Jeg har søkt litt på nett,men prisene varierer så veldig. Alt fra 1000 USD,til 2500 USD. Den jeg så til 1000 ISD hadde riktignok ikke arm,men var ellers veldig strøken,og med metal armboard.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en Micro Seiki BL 71 jeg lurer på om jeg skal selge. Men hva er den verdt? Den har en Micro Seiki CF-1 arm,og er veldig fin,bortsett fra litt riper i lokket.
    Jeg har søkt litt på nett,men prisene varierer så veldig. Alt fra 1000 USD,til 2500 USD. Den jeg så til 1000 ISD hadde riktignok ikke arm,men var ellers veldig strøken,og med metal armboard.
    Tror vel du får rundt 10 000.-
     

    vinyllp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    64
    Antall liker
    61
    Jeg har en Micro Seiki BL 71 jeg lurer på om jeg skal selge. Men hva er den verdt? Den har en Micro Seiki CF-1 arm,og er veldig fin,bortsett fra litt riper i lokket.
    Jeg har søkt litt på nett,men prisene varierer så veldig. Alt fra 1000 USD,til 2500 USD. Den jeg så til 1000 ISD hadde riktignok ikke arm,men var ellers veldig strøken,og med metal armboard.
    Tror vel du får rundt 10 000.-
    Ok,takk. Det var vel noe sånt jeg tenkte også
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en Micro Seiki BL 71 jeg lurer på om jeg skal selge. Men hva er den verdt? Den har en Micro Seiki CF-1 arm,og er veldig fin,bortsett fra litt riper i lokket.
    Jeg har søkt litt på nett,men prisene varierer så veldig. Alt fra 1000 USD,til 2500 USD. Den jeg så til 1000 ISD hadde riktignok ikke arm,men var ellers veldig strøken,og med metal armboard.
    Tror vel du får rundt 10 000.-
    Ok,takk. Det var vel noe sånt jeg tenkte også
    Men hvorfor selge en så bra spiller?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg har en Micro Seiki BL 71 jeg lurer på om jeg skal selge. Men hva er den verdt? Den har en Micro Seiki CF-1 arm,og er veldig fin,bortsett fra litt riper i lokket.
    Jeg har søkt litt på nett,men prisene varierer så veldig. Alt fra 1000 USD,til 2500 USD. Den jeg så til 1000 ISD hadde riktignok ikke arm,men var ellers veldig strøken,og med metal armboard.
    Tror vel du får rundt 10 000.-
    Ok,takk. Det var vel noe sånt jeg tenkte også
    Men hvorfor selge en så bra spiller?
    Nydelig spiller. Hvilken pickup følger med? Min erfaring er at det er veldig mye lettere å få god pris om du selger "en pakke". Du når et bredere publikum.
    Jeg håper du får 10k, men tror du få litt mindre uten PU.
    Ett tips er å sjekke hifishark.com og se på historiske priser der. Danmark har alltid vært ett Micro Seiki land og der ligger prisene fra 6.500,- og oppover avhengig av utstyr (Pickup bl.a.) Der ser du ogaå at det ikke er så langt opp til BL-91 i pris.
    Lykke til med salget :)
     

    vinyllp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    64
    Antall liker
    61
    Jeg har en Micro Seiki BL 71 jeg lurer på om jeg skal selge. Men hva er den verdt? Den har en Micro Seiki CF-1 arm,og er veldig fin,bortsett fra litt riper i lokket.
    Jeg har søkt litt på nett,men prisene varierer så veldig. Alt fra 1000 USD,til 2500 USD. Den jeg så til 1000 ISD hadde riktignok ikke arm,men var ellers veldig strøken,og med metal armboard.
    Tror vel du får rundt 10 000.-
    Ok,takk. Det var vel noe sånt jeg tenkte også
    Men hvorfor selge en så bra spiller?
    Plass,og prioriteringer :)
     

    vinyllp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    64
    Antall liker
    61
    Ok,takk. Det var vel noe sånt jeg tenkte også
    Men hvorfor selge en så bra spiller?
    Nydelig spiller. Hvilken pickup følger med? Min erfaring er at det er veldig mye lettere å få god pris om du selger "en pakke". Du når et bredere publikum.
    Jeg håper du får 10k, men tror du få litt mindre uten PU.
    Ett tips er å sjekke hifishark.com og se på historiske priser der. Danmark har alltid vært ett Micro Seiki land og der ligger prisene fra 6.500,- og oppover avhengig av utstyr (Pickup bl.a.) Der ser du ogaå at det ikke er så langt opp til BL-91 i pris.
    Lykke til med salget :)
    Det sitter en Denon DL 103R på den,og er i spillende funksjon daglig,så sånn sett er den ganske lettvinn å kjøpe.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ingen som har en formening om hva som er fornuftig pris på en brukt Parasound NC 5250? Den er en plass mellom 8-14 år gammel. Ser at mange hifi-produkter selges for ca. halv pris bare etter få år, men skjønner jo at det som er mer ettertraktet holder seg bedre i pris. Vil under halv pris være fair for denne?
    Jeg vet ikke hva den kostet ny, men en så gammel amp,tenker jeg max en tredjedel av nypris.
     

    fjoggis

    Fersking
    Ble medlem
    11.04.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Ingen som har en formening om hva som er fornuftig pris på en brukt Parasound NC 5250? Den er en plass mellom 8-14 år gammel. Ser at mange hifi-produkter selges for ca. halv pris bare etter få år, men skjønner jo at det som er mer ettertraktet holder seg bedre i pris. Vil under halv pris være fair for denne?
    Jeg vet ikke hva den kostet ny, men en så gammel amp,tenker jeg max en tredjedel av nypris.
    Det var det jeg prøvde meg på, men da ville han ikke selge. Regner med at egen nytteverdi talt mer da. Ser på en annen effektamp også som trolig fort er 10 + år, men tipper det ender også der med at selger ikke vil selge for 1/3 av prisen.
     

    TurboJens

    Medlem
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    26
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    For det første så spørs det om det er noe særlig marked for flerkanals effektforsterkere, og for det andre så tar det ikke lang tid før man i et dårlig marked går under 50% av nypris.

    Ser det ligger en 5250 v2 på ebay, 11500 på buy it now. Mulig de har holdt seg grei i pris, men det er en del alternativer fra f.eks Rotel jeg ser går relativt rimelig. (Er f.eks en 5-kanals til 3000 på finn.no nå, hvis man klarer seg med 100w) Samt en RB-1585 til 20.000 med garanti
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Fjoggis: Mitt tips: 45-50% av nyprisen..
     

    johannes316

    Medlem
    Ble medlem
    25.05.2019
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    JBL STUDIOMONITOR 4333A

    Vurdere å selge mine jbl studiomonitorer 4333A . Aner ikke vilken pris klasse dem ligger på, noen som vet ca pris. Blei gjort oppgradering oss neby hifi ca 1999
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, vi har en egen tråd som omhandler denne type spørsmål. Tråden og spørsmålet ditt er flyttet inn der.
    PS: Store bokstaver er heller ikke nødvendig :rolleyes:
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Sunndalsøra
    Vurdere å selge mine jbl studiomonitorer 4333A . Aner ikke vilken pris klasse dem ligger på, noen som vet ca pris. Blei gjort oppgradering oss neby hifi ca 1999
    En kamerat av meg har 2 sett m JBL 4333 monitorer. De første kostet rundt 35000 ny på tidlig 80 tallet. og de siste brukte betalte han ca 20000 for noen år siden. Får du den siste prisen for dem, og de er strøkne, så tror jeg ikke det er urimelig. Import fra USA blir veldig dyrt nå! Jeg har handler mye stort og dyrt fra USA. Frakten blir nesten like høy som prisen på varen( da ikke biler). Men skjeldenheten og samlerverdien blir en annen vurdering, Kvaliteten på vintage JBL overgår det meste av det som er ''overpriset'' i dag.
    Salg må du selvsagt legge på torget, ellers får du kjeft her:)
     
    Sist redigert:

    johannes316

    Medlem
    Ble medlem
    25.05.2019
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    Det var jeg ikke klar over var ikke ment som kjøp salgs eller skjult annonse, ville bare vite va dem er vert i kr. Så hvor å hvordan skal jeg legge ut et sånt spørsmål mvh Johannes Vesth
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Her er det helt ok å spørre om slikt. Det er det som er navnet på tråden. «Hva er de verdt? tråden»
     

    thesounddaze

    Fersking
    Ble medlem
    23.05.2019
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei godtfolk :) Hva er normal pris nå om dagen på en SME 3009 s2 tonearm i grei stand? Er på utkikk etter en til mitt lenco l75 prosjekt og har dukket opp et par

    Mvh
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Hei,

    Noen som har en anelse om hva denne er verdt. Må rydde litt plass og selge unna diverse enheter som ikke lenger er i bruk. Tror den er fra ca 1993. Heftig sak fra sin tid.

    Mesa Boogie SimulClass 395

    2x100W


    mesaboogieampsimul395stereolb5.jpg

    mesaboogieampsimul395stereolb3.jpg

    mesaboogieampsimul395stereolb2.jpg
     

    humblehum

    Fersking
    Ble medlem
    30.05.2019
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Vi har arvet et HiFi-anlegg og er litt usikre på hva vi skal gjøre. Har ingen kvitteringer og ikke noe særlig kunnskap om HiFi :) Det har ikke vært i bruk siden 2014 og er godt bevart. Håpet kanskje at noen av dere har en mening om hva de forskjellige komponentene kunne være verdt.

    Aerial speakers 7t
    Disse er fra 2012, lite brukt og fremstår som nye

    Bryston 14b sst2
    Tror denne er fra 2010-2011

    Wadia 581
    Denne er nok litt eldre 2008-2010

    Kabler og tilbehør har jeg ikke spesifikasjoner på, men legger ved et bilde.

    IMG_0005.jpg
     

    TurboJens

    Medlem
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    26
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Tipper ca 20.000 for forsterkeren, men er avhengig av litt flaks. Har ligget en til 18.000 på finn.no i flere måneder f.eks.
    Nypris var rundt 70-80k?

    CD-spillere har nok litt mindre marked nå, men sett en del Wadia 581SE avertert til rundt 20.000

    Høyttalerene kjenner jeg mindre til, et sted mellom 20-40k kanskje?

    Kablene kan fort ha en viss verdi, er mye dyre kabler og folk som er villig til å betale for de.

    Det definitivt dummeste man kan gjøre her er å forsøke å selge det samlet.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja, kablene er ikke rusk. Det er veeldig tungt marked fortiden så man kan jo også bruke dem som lokkemat. Hadde ikke markedet vært så stille så hadde jeg helt klart solgt dem separat.
     

    Perspektiv

    Medlem
    Ble medlem
    04.03.2007
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Noen som har aning om hva riktig pris for Audio Physic Virgo (ca 20 år) og Primare i30 (ca 14 år)

    Primare i30.jpg
    Virgo 2.jpg
     

    Vedlegg

    waterfall

    Medlem
    Ble medlem
    11.06.2019
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Verdivurdering av diverse platespillere.

    Hei,

    har diverse platespillere hjemme hos meg som skal legges ut for salg.
    Før dem legges ut hadde jeg satt pris på om noen kyndige kunne gitt meg en verdivurdering av hva jeg kan håpe å få for hver enkelt spiller.
    Fleste fungerer, men trur en eller 2 er defekte.

    SHERWOOD PD-913R OG SAMSUNG INTEGRATED STEREO CASSETTE RECEIVER

    Ser det ikke bare var platespillere. har også en Tandberg Sølvsuper 11 og Tandberg båndspiller (skal prøve å få lastet opp bilder av disse også).

    se vedlagte bilder.

    På forhånd takk og om noen er interesserte så ta kontakt.
    Bor på øvre romerike.

    /OK
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Hei.
    Hva tror dere jeg kan få for disse pene blå kablene? Jeg har fått bekreftet fra Roald Mikkelsen på E-post at dette er et par Renaissance Audio Signature Mk2 interconnect.
    Jeg har ikke anelse, men jeg vet de kostet en god del nye. Derfor hører jeg med dere som kanskje kan ha en pekepinn..?

    RA.jpg
    RA2.jpg
    RA3.jpg



    Mvh. Ole Borgenvik.
     

    waterfall

    Medlem
    Ble medlem
    11.06.2019
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Er alt gis bort eller ingen som har noen formening om pris?
    vet at det ikke er gull jeg sitter på, men er det marked for slike platespillere i dag?
    hva er realistist å få?
    noen hundrelapper for hver spiller?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan ikke hjelpe deg på priser – tviler at det er noen særlig verdi der, men en vet jo aldri.

    Ett forslag er å gjøre søk på https://www.hifishark.com

    Da får du en formening om hva andre prissetter det til. NB: Store variasjoner ute og går. Se ikke bare på hva som er til salgs, men søk også på det som er solgt.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.397
    Torget vurderinger
    2
    Siste Beogram 1000 jeg så til salgs var strøken og gikk for 1000-1500?! Det er en stund siden, dog.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det er uendelig mye mere enn resten er verdt er jeg redd.....
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.397
    Torget vurderinger
    2
    Enig med du i det...resten er i beste fall donorspillere til diverse diy platevaskere etc, bare for å få noe som går rundt, imho.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Beogram1000.
    500-1000 kr. -alt etter hvilken stand den er i.

    Det andre tror jeg ikke man kan forvente å få noe for.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Ole Bogenvik: De kablene der snakker du med Designeren her om. Så får du riktig pris. Bare plugga er verd 200 kr stykket .

    Waterfall: Prøv:

    Sherwood, Samsung: 300 kr hver. De to kan nok reddes med små grep, reimskift osv. Iallefall gjelder det kassettspilleren.
    Philips/Nordmende, Radionette: 350 kr hver
    B&O-pakke, samla; 1700-2000
    Får du solgt alt delt, har du til en anstendig Ortofon MM der:rolleyes: Evt, legg ut hele pakka for 1500 kr samla. Da får du en ny Nagaoka MP110.

    Perspektiv: I30 kan nok gå for rundt 3000 kroner, det dobbelte for Virgoene.

    SvendReidar: Ca 40 % av nyprisen, vel.. De burde fly ut døra med den toppseksjonen der.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn