Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Prisen på teigen plata er det den er lagt ut til. Om det er det den et verdt vil jo vise seg. Blir den ikke solgt så er den jo ikke verdt den prisen for de som kjøper.

    Ta lista di og søk opp på discogs. Ha gule postit lapper (ja må vere gule) skriv betdienpå de. De som ikke er verdt stort. Gi de til fretex el noen som skal ha loppis for inntekt til en god sak. Evnt heng de som pynt på rommet.
     

    BKaz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2007
    Innlegg
    427
    Antall liker
    305
    Sted
    Farsund
    Torget vurderinger
    1
    .
    Til dere som kjenner Klipsch - er dette et bra kjøp? Klipsch RP-280F for syv lapper.

    Og hvordan er disse kontra Klipsch RP-260 Limited Edition?

    Har solgt høyttalerne mine, så nå har jeg penger som brenner i lomma. Men jeg har null erfaring med Klipsch. Men kanskje litt lyst på.. :)

    uif.png


    kdkdys.png
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    7000 er en grei pris for RP280. Lot mine gå for rundt den prisen og hadde aldri greid å la dem gå for mindre.
    RP280 har mye mer kapasitet enn RP260, så jeg hadde gått for 280. Hvis du aldri har hatt Klipsch før, er RP280 en god introduksjon til merket. :)
     

    evhel83

    Medlem
    Ble medlem
    08.02.2009
    Innlegg
    40
    Antall liker
    2
    Sted
    Askvoll
    Vurderer å selge eit par System Audio XP60 og lurer på verdien på desse?

    Har eit par SA XP60 som eg tenker legge ut for salg..

    Veit at nypris var 14000 ein gong i tida og lurer på om nokon kan fortelle meg sånn ca kva pris eg kan ta for dei?
     

    Vedlegg

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Hva med de gamle CD platene?

    Hei.
    Har et par tusen CD plater på loftet og i forbindelse med flytting lurer jeg på hva jeg skal gjøre med dem.
    I disse streaming tider er de jo ikke mye verdt lenger. Er det så bare å gi dem vekk til Fretex el.l?
    Jeg har kvittet meg med CD spiller for lenge siden og vet med sikkerhet at jeg aldri vil ta fram disse platene lenger.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hei.
    Har et par tusen CD plater på loftet og i forbindelse med flytting lurer jeg på hva jeg skal gjøre med dem.
    I disse streaming tider er de jo ikke mye verdt lenger. Er det så bare å gi dem vekk til Fretex el.l?
    Jeg har kvittet meg med CD spiller for lenge siden og vet med sikkerhet at jeg aldri vil ta fram disse platene lenger.
    I hvilken sjanger er platene? eller er det alt mulig? sikkert mange her inne som hadde gitt deg en god pris for hele greia :)

    Skulle gjerne kjøpt dem av deg men har dessverre ikke plass

    mvh
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Har et par tusen CD plater på loftet og i forbindelse med flytting lurer jeg på hva jeg skal gjøre med dem.
    I disse streaming tider er de jo ikke mye verdt lenger. Er det så bare å gi dem vekk til Fretex el.l?
    Jeg har kvittet meg med CD spiller for lenge siden og vet med sikkerhet at jeg aldri vil ta fram disse platene lenger.
    Avhenger av hvor gamle de er. Dersom du har CDer fra før innspillingene ble remastret til det ugjenkjennelige i forhold til originalen, kan disse være verdt en del. CDer fra 1980-1990, første utgivelser, osv.
    Sjekk gjerne på Discogs utfra utgivelsesnr på CDen. Om det er tidtrøytemusikk og nyere gjenutgivelser er de mindre interessante.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Da er det nok bare å sette av en dag for å kikke igjennom samlingen.
    Mange er fra før remastringens tidsalder.
    Dylan, Miles Davis, Neil Young, Tom Waits, King Crimson, Elvis Costello osv osv. Tom litt klassisk.
    Bokser med alt fra Cash til The Who. Velvet Underground. The Band boks med fyldig bok. The Beatles Complete.
    Osv Osv..
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Fant også det danske High Fidelity's Reference CD'er fra 90-tallet. Nesten komplett.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Følge litt med på Finn så får man et inntrykk av hva CDer går for i bulk. Har selv kjøpt noen CDer som kassevare og titter innom en gang i blant for å se om det er noe interessant. Snakker vi om et par tusen CDer så får du i alle fall noen tusenlapper for dem, så det er verdt bryet med å avertere. Det er jo bare å legge dem ut og se om det blir respons.

    .. med mindre det er bare Mr. Music, svensktoppar, DDE, generisk listepop og annen heismusikk da.

    Selv var jeg lenge på kun ripping og streaming, men gikk plutselig til innkjøp av en ren RedBook-spiller i fjor til bruk med øretelefoiner, så om jeg hadde sett noe slikt for rundt 5K hadde jeg sikkert slått til.

    Kan kan også gjøre gode kjøpe av DVD-er i sekker og kasser om man samler på slikt.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Her var det mye sprøyt. De første CD utgivelsene ble mastret fra taper til bruk for LP utgivelse. Med litt ekstra innlagt diskant, og kutt i basse.
    Det tok noen år før plateselskapene fikk orden på dette, så CD med tittel remaster er akkurat det. At man plukket fram den ene originale mastertapen, og brukte den når man mastret til bruk for CD.
    Etterhvert ble hele den digitale kjeden hos masteringfirnaene oppgradert til 24bit/96 kHz.
    Derfor for noen artister ennå en remaster, som såklart hadde en helt annen lyd enn en ullen LP plate.
    Dette gjorde også at de fleste plateselskap og artister sørget fornå digitalisere hele sin katalog, slik at den kunne bevares for ettertiden. At noen artister og grupper ble utsatt for mastering av typen Loudness Wars er jo en kjensgjerning, men mange slapp unna.
    Og så skal man ikke glemme at LP plater, før og nå, som CD plater er et masseprodusert produkt for de store masser.
    Skal man ha et premium produkt i 2019, bør man nok kikke til Japan og andre plateselskap som lager produkt på en litt annen måte. Det meste av min CD samling kommer fra USA , som alltid har laget de beste mastere på CD og LP.
    De første remasterne av f. eks LED Zeppelin ble gjort i USA, de fra 2014 ble laget i England.
    Og det er 64 år siden 1955.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Her var det mye sprøyt. De første CD utgivelsene ble mastret fra taper til bruk for LP utgivelse. Med litt ekstra innlagt diskant, og kutt i basse.
    Det tok noen år før plateselskapene fikk orden på dette, så CD med tittel remaster er akkurat det. At man plukket fram den ene originale mastertapen, og brukte den når man mastret til bruk for CD.
    Etterhvert ble hele den digitale kjeden hos masteringfirnaene oppgradert til 24bit/96 kHz.
    Derfor for noen artister ennå en remaster, som såklart hadde en helt annen lyd enn en ullen LP plate.
    Dette gjorde også at de fleste plateselskap og artister sørget fornå digitalisere hele sin katalog, slik at den kunne bevares for ettertiden. At noen artister og grupper ble utsatt for mastering av typen Loudness Wars er jo en kjensgjerning, men mange slapp unna.
    Og så skal man ikke glemme at LP plater, før og nå, som CD plater er et masseprodusert produkt for de store masser.
    Skal man ha et premium produkt i 2019, bør man nok kikke til Japan og andre plateselskap som lager produkt på en litt annen måte. Det meste av min CD samling kommer fra USA , som alltid har laget de beste mastere på CD og LP.
    De første remasterne av f. eks LED Zeppelin ble gjort i USA, de fra 2014 ble laget i England.
    Og det er 64 år siden 1955.
    Her var det også mye tøys. Men vi har fine tråder her inne som kan hjelpe deg.

    Trådstarter spurte bl.a. om verdi og der er det greit å finne ut av hva som gjelder.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Man skal aldri si aldri, men jeg ser ikke for meg at jeg slutter å spille CDer med det første. Kjøpte nettopp en Pioneer SACD-spiller og den spiller utrolig bra.
    Oppdaget nå at jeg har 5 CD-spillere (1 Pioneer, 2 Sony, 1 Rega og 1 Krell). Akkurat nå er det Pioneeren som brukes mest.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Har du jobbet med plater, kassetter og CD plater siden 1961 til slutten av 90 tallet ?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.229
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har flyttet tråden til Hi-Fi generelt pga. trådens innhold.

    bjornh, moderator
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg har en haug med CDer og de spilles aldri. Lagret dem i kjelleren og der forblir de. Å selge dem er ikke aktuelt. Fine minner.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.842
    Sted
    Hus
    ^Samme her. Har masser av CD fra gullalderen på 80 tallet, og de står i hylla, men spilles skjelden. :)
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Joda, cd'ene står trygt i hyllene, og må nok bæres ut etter meg. Det er blitt noen tusen, men jeg kvitter meg ikke med historien min. Når det kommer besøk har vi innført en metode for random play. Gjesten peker på en reol og sier to tall. Det betyr hylle-nummer og cd-nummer fra venstre. Dermed får jeg spillt skiver som ellers vill blitt oversett og glemt. Dæven hvor my bra musikk som står og som burde blitt hørt oftere!
     
    Sist redigert:

    dozer

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    70
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Pioneer SG-9800.
    Hva er den verdt?
    Er noen riper i chassis selvfølgelig, men fronten er pen.


    Sent fra min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
     

    tjoste

    Medlem
    Ble medlem
    23.07.2014
    Innlegg
    11
    Antall liker
    2
    Denon AH-A100 verdi

    Hei,

    Har et par Denon AH-A100, 100th jubileums hodetelefoner liggende som jeg lurte på om jeg skulle selge.

    Noen som har noen tanker om hva disse er verdt?

    Ser de ligger ute noen steder i utenlandet for 4-6 tusen. Nypris var jo 4, har de gått opp i verdi?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Verdi på Gerrard sp25 mk3? Ikke topplokk, usikker på tilstand, ser de er billige på hifishark, usikker på pickup. Tenker en hundrings selv, hvis den spinner, er det en grei pris?
     

    Christianko

    Medlem
    Ble medlem
    01.05.2019
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    hva kan dette for noe være verdt?
    Energy connoisseuer c-5 fronthøyttalere
    Energy connoisseuer c-1 bokhøyttalere
    Energy connoisseuer c-c1 senterhøyttaler
    energy s10.3 sub
    + en gammel reciever.

    alt i grei stand
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Hva kan være en OK pris for et sett Dynaudio Special 25 av siste utgave, altså kjøpt av meg i 2011? De er i den karakteristiske spraglete, lyse fineren. Høyttalerne er blitt pent behandlet og fremstår som nye. De er heller aldri spilt på høyt volum. Leveres i solid original emballasje. I tillegg medfølger Skylan stativer laget spesielt for høyttalerne. Disse er med Soundcare spikes. Jeg har prøvd å sjekke Hifishark for å danne meg et bilde av prisnivået, men ble ikke så veldig mye klokere, da annonsene er på ukjente språk, som ofte gjør forutsetningene mht. alder, tilstand, med eller uten stativ osv., vanskelig å forstå.
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Jeg arvet en Nakamichi RX 505 E kassettspiller fra en onkel som tidligere var veldig interessert i hifi og musikk. Nakamichi var (og er?) bra saker og dette var en veldig spesiell kassettspiller. Har denne noen verdi lenger?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ca 6.000,- ++ (bonus er manualer og original eske) etter service er tatt. Før service, kanskje halvparten.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Har sett de til 1500 til 2000 kr noen ganger mener jeg å ha sett. Noe som burde være en ganske riktig pris tenker jeg da :)

    Destiny :)
     

    fjoggis

    Fersking
    Ble medlem
    11.04.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Bruktpris på Parasound NC 5250

    Hei.

    Tiden er kommet for å lage til en hjemmekino i kjelleren med et ordinært 5.1 oppsett til å begynne med. Planen er å kjøpe mest mulig brukt for å begrense budsjettet. Har ikke bestemt meg helt for valg av høytallere enda, men mulig det blir Klipsch. Vurderer også XTZ. Har mulighet til å få kloa i en Parasound NC 5250. Selger er usikker på årsmodell, men det er ikke en V2. Noen som har en formening om hva som er en fornuftig pris på denne effektforsterkeren? Vurderer en Marantz AV8802A prosessor som jeg også kan få fatt i brukt til en god pris. Vil det være en grei match med Parasound'n?

    På forhånd takk for alle innspill.
     

    Leemix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    323
    Antall liker
    59
    Dobbeltsjekk om den marantzen er fullt 4k kompatibel (oppgradert med HDCP2.2, tror det er kort oppgradering ikke bare firmware)

    Kombinasjon marantz pre-pro og parasound effekt fungerer veldig bra, mange som bruker det. Jeg brukte en av7005 penge med en parasound hca2205 og senere en nc5250v2 men byttet ut den med en a31, så byttet ut av7005 med en av8805. Alt har spilt veldig bra.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     

    fjoggis

    Fersking
    Ble medlem
    11.04.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Ingen som har en formening om hva som er fornuftig pris på en brukt Parasound NC 5250? Den er en plass mellom 8-14 år gammel. Ser at mange hifi-produkter selges for ca. halv pris bare etter få år, men skjønner jo at det som er mer ettertraktet holder seg bedre i pris. Vil under halv pris være fair for denne?
     

    Leemix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    323
    Antall liker
    59
    Ingen som har en formening om hva som er fornuftig pris på en brukt Parasound NC 5250? Den er en plass mellom 8-14 år gammel. Ser at mange hifi-produkter selges for ca. halv pris bare etter få år, men skjønner jo at det som er mer ettertraktet holder seg bedre i pris. Vil under halv pris være fair for denne?
    Jeg vet ikke nå, men for et par år siden så det ut som v2 gikk for <10000 brukt når jeg bytta ut min for en a31


    Sent from my iPad using Tapatalk
     

    fjoggis

    Fersking
    Ble medlem
    11.04.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Ingen som har en formening om hva som er fornuftig pris på en brukt Parasound NC 5250? Den er en plass mellom 8-14 år gammel. Ser at mange hifi-produkter selges for ca. halv pris bare etter få år, men skjønner jo at det som er mer ettertraktet holder seg bedre i pris. Vil under halv pris være fair for denne?
    Jeg vet ikke nå, men for et par år siden så det ut som v2 gikk for <10000 brukt når jeg bytta ut min for en a31


    Sent from my iPad using Tapatalk

    Vet ikke om jeg forstod helt hva du mente der, men at v2 gikk for minus 10.000 ifht ny pris når du bytta ut din?
    Prisen på den jeg ser på har ligget ute for 16.000. Jeg synes det er noe i overkant mtp alder.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn