Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Pug: Gammal, den, men den har tre huer. Så det bør kunne gå å få 2-2500 kr for den..

    BritFi: Tipper du kan rydde bra nå, og så at inn litt nyere Audiolab istedet:cool:
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    961
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    4
    BritFi: Etpar tusen tilsammen burde vel gå. Jeg fordeler det sånn:

    350: 500 kr
    521: 200 kr
    M73: 1300 kr. De er fortsatt svært gode, disse her:cool: Tilogmed såpass at de kan forsvare bruk med det beste fra Huntingdon..eller nyere Cyrus.
    Når det gjelder hva som kvalitativt står seg over tid, tar jeg en budsjettNAD over billigste rakkelkasser fra mission any day of the week. M7* låt i 1998- til nød OK for prisen. Jeg har hatt m71, og tatt de fra hverandre - så vet hva som er inni der.

    Har du hørt moderne budsjetthøyttalere? De soper gulvet med langt dyrere greier fra 10+ år tilbake. Slakter konkurranse om de i tillegg har en iceblokk eller to innabords.
    Det har skjedd langt mer innenfor høyttalerdesign enn på forsterkerfronten de siste 25 år, og spesielt merkbart er det i budsjettsegmentet.

    1500,- for amp. 3-500,- for 521 og høyttalerene kan Auditor få kjøpe billig :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Pelsjeger: Det har jeg, ja---opptil flere titalls par. Og jeg er FULLT klar over hva som er mulig å få for 2-3000 kr nytt i høyttalerøyemed. Vær du bombesikker på det. Men det var ikke det som her var spørsmål. Missions holder seg godt, de. Det gjør NAD også. Det finnes de som setter såpass pris på Missions at den vurderinga der holder stikk. Om jeg ikke visste- og har opplevd- det selv, svarte jeg med en lavere vurdering. Om da kjøperen er i Norge eller verden forøvrig vites ikke.

    Jorwed: Originalkassettene kan gå for en tier stykket, vel. Opptakene avhenger av kvaliteten på kassetten. Jeg vurderer det sånn:

    Agfa LNS: 15 kr stk. Pga sjelden tape. Ikke mange sånne igjen nå..
    BASF CM2: 20,/stk
    BASF Ferro Extra, forseglet: 50 kr stk
    Resten: 10,-/stk..
    You do the math...
     
    Sist redigert:

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.107
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har et Bose PA-anlegg jeg vurderer å selge, men sliter med å sette pris på;

    Anlegget er fra 2001-2003, og består av 9 stk (8+1) 802 III - fulltone/topper, 4 stk MB4 modulære subbasser, 4stk Bose mod 1800 forsterkere (2x600w), 1 stk Bose Panaray prosessor, samt flightcaser og Speakon-kabler. Ingen feil, spiller strøkent, innendørs tørt lagret. Ikke vært i bruk siste året.

    Noen som har en fornuftig priside for dette anlegget?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.593
    Antall liker
    10.071
    Jeg har et par Advent/1 stående. OK stand. Er de verd 100,- eller 10,000,- eller kanskje noe midt i mellom?
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.314
    Antall liker
    3.433
    Torget vurderinger
    3
    Nad m51?
    Auralic aries (femto) ?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hva tenker dere er fornuftig pris på et par Bohlender Graebener RD75?
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    2
    Kan man stole på at "hifishark"gir en pekepinn på hva
    brukt hifi-utstyr kan gå for?
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.878
    Antall liker
    6.573
    Sted
    Holmestrand
    Kan man stole på at "hifishark"gir en pekepinn på hva
    brukt hifi-utstyr kan gå for?
    Det er vel like pålitelig som finn.no vil jeg tippe?

    Rogers.jpg


    Med all tydelighet demonstrert:

    Grovt regna 9.000 18.000 og 30.000
    Nå er jo prisene på mine ungdomskjærester LS3/5a alltid litt ute på tur, men like vel.
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    2

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.525
    Antall liker
    1.688
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da jeg kjøpte meg en brukt platespiller så fulgte det med en Pro-Ject Phono Box SE. Hva kan den være verd?
    Iflg pricespy.co.uk så lå den på £200 frem til 2019.
    Jeg har ikke emballasje.

    20200321_104318.jpg

    20200321_104324.jpg

    20200321_104331.jpg
     

    Frode.R.N

    Medlem
    Ble medlem
    07.11.2019
    Innlegg
    19
    Antall liker
    12
    Hva er en Denon DCD-S1 verdt i dag?

    Når vinylen nå tar all oppmerksomhet, vurderer jeg å selge min Denon DCD-S1.
    Den blir ikke brukt og selv om den også er et "smykke" visuelt .. tja.. vurderes..
    Noen idé om verdi på en slik? :confused:

    Denon DCD-S1 1.jpg

    Denon DCD-S1 2.jpg
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.156
    Antall liker
    1.153
    Torget vurderinger
    10
    Ortofon Cadenza Bronze kjøpt høsten 2018, men brukt mindre enn 50 timer pga. overgang til Cadenza Black?
     

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    716
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    sony cdp x202es

    Har en slik med fjernkontroll intakt. Er det noe verdi i denne saken. Fungerte utmerket når jeg brukte den, nå står det bare i kjelleren å samler støv. Kjøpt rundt 1993 tenker jeg.
     

    Vedlegg

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.022
    Antall liker
    18.005
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Mellom 700,- og 1.000,- tenker jeg.

    Har en slik med fjernkontroll intakt. Er det noe verdi i denne saken. Fungerte utmerket når jeg brukte den, nå står det bare i kjelleren å samler støv. Kjøpt rundt 1993 tenker jeg.
     

    Frode.R.N

    Medlem
    Ble medlem
    07.11.2019
    Innlegg
    19
    Antall liker
    12
    Ca 10-12.000,- tipper jeg.
    Når vinylen nå tar all oppmerksomhet, vurderer jeg å selge min Denon DCD-S1.
    Den blir ikke brukt og selv om den også er et "smykke" visuelt .. tja.. vurderes..
    Noen idé om verdi på en slik? :confused:
    Takk for estimat, men når jeg nå ser at den ligger på Finn til 18.900,- (selv om den ikke er solgt), håper jeg nok på litt mer.. :cool:
    Men.. den skal nok selges..
    Denon DCD-S1.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.428
    Antall liker
    11.294
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Gikk en for 12k for 1 år siden. De begynner å bli gamle og skulle noe skje vil jeg anta at reparasjon kan bli vanskelig. Synes å huske at en gikk veldig billig for kun kort tid siden. Hva er historikken på din?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.180
    Antall liker
    8.561
    Torget vurderinger
    1
    Gamle CD spillere er ikke verdt noe særlig i praksis, da de vanskelig lar seg reparere (vel, de er alltid verdt hva folk villige til å betale - og denne er jo attraktiv). Denne er vel omtrent 25 år gammel, og bruker laser fra Sony (KSS-151a), som ikke lenger er å få tak i ny. Det er fine saker, bevares, men bør nok finne en kunde som ikke har bedre vett....;)
    F.eks får du en ny Denon DCD-2500NE, med topp finish og SACD på kjøpet, for 22 000kr. Antakelig er den bedre også, og har garanti.
     
    Sist redigert:

    Frode.R.N

    Medlem
    Ble medlem
    07.11.2019
    Innlegg
    19
    Antall liker
    12
    Gikk en for 12k for 1 år siden. De begynner å bli gamle og skulle noe skje vil jeg anta at reparasjon kan bli vanskelig. Synes å huske at en gikk veldig billig for kun kort tid siden. Hva er historikken på din?
    Jeg kjøpte den brukt på slutten av 90-tallet.
    Har vært utrolig fornøyd, men innser at den (og CD'ene) faktisk ikke har vært i bruk de siste 2-3 årene.. :rolleyes:

    Mulig dere har rett.. vurderer å sende den til eksperter for overhaling og eventuelt salg.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.022
    Antall liker
    18.005
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gikk en for 12k for 1 år siden. De begynner å bli gamle og skulle noe skje vil jeg anta at reparasjon kan bli vanskelig. Synes å huske at en gikk veldig billig for kun kort tid siden. Hva er historikken på din?
    Jeg kjøpte den brukt på slutten av 90-tallet.
    Har vært utrolig fornøyd, men innser at den (og CD'ene) faktisk ikke har vært i bruk de siste 2-3 årene.. :rolleyes:

    Mulig dere har rett.. vurderer å sende den til eksperter for overhaling og eventuelt salg.
    Her er siden hifishark nyttig. Forhandlere som skal selge ting de har tatt i innbytte ser gjerne på hva de ligger utlyst til i utlandet, men som privat er det mer interessant å se hva privatpersoner har lagt dem ut for. Bildet sier lite om hva de blir solgt for, men sier litt om hvor lenge utstyret har lagt ute og hvor mange ganger selger har fornyet annonsen.

    Skjermbilde 2020-04-11 kl. 17.23.38.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Frode N: Den spilleren har vært oppe her før. Problemet med Norge nå er digitaliseringen. ALT skal digitaliseres, og det gis ofte en god F i kvaliteten på det resultatet man får derav. Fakta er at du har den prisen HELT riktig: I riktig marked kan du glatt få 20 000 for den Denonen der. Fordi den er ett av tidenes beste drev for sølvskivene. Klassikere som den- med tilbehør og emballasje intakt- er svært ettertraktet ute i verden. Så hvis du legger den ut med et noe breiere, internasjonalt marked..da går prisen også opp..Vent bare litt---til viruskrisen går over..
     

    Frode.R.N

    Medlem
    Ble medlem
    07.11.2019
    Innlegg
    19
    Antall liker
    12
    Frode N: Den spilleren har vært oppe her før. Problemet med Norge nå er digitaliseringen. ALT skal digitaliseres, og det gis ofte en god F i kvaliteten på det resultatet man får derav. Fakta er at du har den prisen HELT riktig: I riktig marked kan du glatt få 20 000 for den Denonen der. Fordi den er ett av tidenes beste drev for sølvskivene. Klassikere som den- med tilbehør og emballasje intakt- er svært ettertraktet ute i verden. Så hvis du legger den ut med et noe breiere, internasjonalt marked..da går prisen også opp..Vent bare litt---til viruskrisen går over..
    Takk for svar :)
    Det du beskriver er det inntrykket jeg også har, både personlig og etter hva jeg leser. Så etterspørselen er nok der. ;-)
    Jeg har absolutt ikke dårlig tid, så forsøker meg vel på eBay når krisen er over :)

    Takk igjen!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Frode R.N: Var den min, hadde jeg ALDRI solgt..Japan har EN CD-spiller som imo er entydig bedre enn din: Siste versjon Denon S1, hvis alder ikke er mer enn ca fem år idag..Honourable mentions også til Onkyo, Marantz og Accuphase, dog...Alle toppsakene derfra er absolutt deilige, de også...
     

    juster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2003
    Innlegg
    511
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    1
    Har en VPI 16.5 vinyl vasker i veldig bra stand. Ble litt usikker på alder men 10 år +-
    Den er kjøpt ny av meg og har vel vasket en 300 til 400 lp sider.
    Hva kan den være verdt?
    Mvh. Tom-Erik
     

    Bjørn 66

    Medlem
    Ble medlem
    14.04.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    6
    Sted
    Trondheim
    SILK balanserte signalkabler

    Hei
    Jeg vurderer å kjøpe et par Silk signalkabler av en kompis. Kablene er 80cm lange med Neutrik kontaker. De er merket pmaudio.no. Hvilket prisnivå blir riktig slik at jeg beholder kameraten og ingen blir "lurt"

    Hilsen Bjørn
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn 66: De der er terminert hos Paul og Marion Mortensen på Nodeland. Ring PM, fortell Paul hvilke kabler det er snakk om, så hjelper han deg videre:cool:
    www.pmaudio.no
     

    th2020

    Fersking
    Ble medlem
    21.04.2020
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Fidelity Research FR-64S

    Hei,

    I ett flyttelass dukket det opp en Fidelity Research FR-64S tonearm komplett i eske. Jeg er ingen stor vinylentusiast så jeg vet ikke helt hva jeg sitter på.

    Er det noen verdi på bruktmarkedet for noe sånt?

    tonearm.JPG



    Mvh, Torkel
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.022
    Antall liker
    18.005
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    th2020 Dette er vel en av de mer ettertraktede vintage armene. De annonseres til høye priser ute i verden og jeg tenker at her på berget burde den gi mellom 7-10k. Men markedet er litt ustabilt om dagen, så ikke godt å si.
    Så det er nok flere enn meg som kunne tenkt seg denne armen :)


    Hei,

    I ett flyttelass dukket det opp en Fidelity Research FR-64S tonearm komplett i eske. Jeg er ingen stor vinylentusiast så jeg vet ikke helt hva jeg sitter på.

    Er det noen verdi på bruktmarkedet for noe sånt?

    Vis vedlegget 581205


    Mvh, Torkel
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Har hifisentralen blitt et «gjerrigknarksted» hvor vi bare forsøker å «berge pengene» ved kjøp og videresalg? Det vil si at vi forventer at bruktprisen, selv for tilnærmet nye produkter, er halv pris eller under. For litt eldre en tredjedel av nyprisen. Hvis denne trenden fortsetter vil tilførselen av nye produkter tørke ut og til slutt sitter vi bare å bytter oss imellom. Vi påstå at hifisentralen har fått en usunn prisutvikling. I utlandet er dette markedet sunnere. Vi trenger en generell prisveileder som er mer i varetagende for alle.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn