Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sinus72

    Fersking
    Ble medlem
    18.06.2019
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Prissjekk Nautilus HTM2

    Lite plass til slikt i leiligheten om dagen, så lurte egentlig på om noen kunne guide litt hva man kan legge ut en B&W senter (Nautilus HTM2) for uten å være hverken grisk eller dum :D

    Uten riper og merker. Mener den ble kjøpt ny rundt 2009'ish.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Sinus72: Den er verd ca det halve nå, skulle jeg tro. Men den kan ikke brukes med hva som helst- til det er den altfor avslørende og krevende på forsterkeri. Det begrenser markedet en smule..
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    EUR 1150 + mva og frakt for kit fra https://www.diyclassd.com/product/nc400-mono-kit-(complete-kit)/24
    USD 1900 + mva og frakt for ferdig produkt fra Hypex NCore NC400 Build Service: Stereo, Mono, Bridged Mono – James Romeyn
    NOK 23800 for ferdig produkt fra Forsterkere (Produktliste) []

    Dette er eksempler på hva det koster i butikk. Jeg har ikke oversikt over hva disse har gått for på bruktmarkedet. Hvis det er fine kabinetter, gode plugger og bra arbeid så er det vel ingen upris om det ligger på nivå med kitet? Jeg driver ikke så mye med handel og komponentbytte, så det er mulig at andre har bedre svar.
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.212
    Antall liker
    6.126
    Sted
    Under stjernene
    EUR 1150 + mva og frakt for kit fra https://www.diyclassd.com/product/nc400-mono-kit-(complete-kit)/24
    USD 1900 + mva og frakt for ferdig produkt fra Hypex NCore NC400 Build Service: Stereo, Mono, Bridged Mono – James Romeyn
    NOK 23800 for ferdig produkt fra Forsterkere (Produktliste) []

    Dette er eksempler på hva det koster i butikk. Jeg har ikke oversikt over hva disse har gått for på bruktmarkedet. Hvis det er fine kabinetter, gode plugger og bra arbeid så er det vel ingen upris om det ligger på nivå med kitet? Jeg driver ikke så mye med handel og komponentbytte, så det er mulig at andre har bedre svar.
    Takk for svar JENO
     

    alphaalpine

    Fersking
    Ble medlem
    03.02.2017
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    20190713_230724.jpg
    20190713_232002.jpg
    20190713_230619.jpg


    Hva kan to Thule pa 200 effekttrinn gå for. Finner svært lite info om disse på nett. Det ser ut som det er blitt byttet kondensatorer på et eller annet tidspunkt....

    Å ja, de fungerer. God lyd å nok av krefter. De virker noe varmere i klangen enn Ncore som står ved siden av
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Alphaalpine: Førstegenerasjons Thule, før de fikk navnet Spirit. Aller første kabinettversjon, med de firkanta, hvite knappene. 1200 kr pr blokk bør være OK..Men finn en pre og en CD fra samme kant, så har du et anlegg så bra at du revurderer å noen gang kvitte deg med dem, dersom du kjører dem i biamp stereo...Anders Thule kunne nemlig sitt fag, hva bygging angikk..
     
    Sist redigert:

    alphaalpine

    Fersking
    Ble medlem
    03.02.2017
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Alphaalpine: Førstegenerasjons Thule, før de fikk navnet Spirit. Aller første kabinettversjon, med de firkanta, hvite knappene. 1200 kr pr blokk bør være OK..Men finn en pre og en CD fra samme kant, så har du et anlegg så bra at du revurderer å noen gang kvitte deg med dem, dersom du kjører dem i biamp stereo...Anders Thule kunne nemlig sitt fag, hva bygging angikk..
    Se der ja. Takk for svaret. Disse fant jeg faktisk på El skroten. Tenkte egentlig ikke at de fungerte, å tenkte at kabinettene kunne brukes til noe gøy. Så fikk meg en liten overraskelse når jeg koblet de opp🙂 tror jeg legger de på hylla til jeg får en større plass å bo😂 er ikke vits å selge de for småpenger...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Alphaalpine: De er altfor gode til å ikke brukes. En Thule PR100 og en Thule CD150, samt et par høyttalere fra Dali eller PMC, så får du anlegg som virkelig smaker fugl:cool: Prøv dem gjerne med PMC DB1 Gold...i biamp;) Klubben solgte MASSE Thule i Norge, sjekk etter Spirits her og i Danmark. Tipper du har fått pakka i hus under fem tusen. Og da tåler anlegget høyttalere oppe i PMC-klasse..Tips: De første Spirits hadde gullfargede knapper, seinere modeller hadde knapper i sølv. Ligger en integrert IA60 ute nå- på Finn- men den er iallefall tre tusen for dyr:( Ikke det at den forsterkeren ikke låter knall- det gjør den så absolutt- men selger prøver å få mer enn nypris, og den er 10-15 år gml...Jeg ville budt selger 2500,- for den, det er den verdt..CD150 har en bonus til: Den er DVD-spiller også. Og det en meget god en. En av de få multimaskiner som i utgangspunktet er laget for habilt å spille CD. Du trenger en komposittvideokabel dertil, men den gjør faktisk jobben sin da også. Svært bra, tilogmed:cool: Jeg har sjekket Ebay...begge de andre deler nevnt her oppe liggger ute..henholdsvis fra Italia og Frankrike. Ca 5000 totalt, pluss toll.

    www.norskaudioteknikk.no
    www.hifiklubben.no
     
    Sist redigert:

    karlhungus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.11.2012
    Innlegg
    61
    Antall liker
    16
    Sted
    Frankrike
    Hva med en Doxa 72, modifisert i 2011 fra en Doxa 70B anno 1995. Virker som ny, får neppe hva den er er verdt...
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    742
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Holder på å rydde i kabelskuffa.
    Har en Synergistic Research A/C Master Coupler strømkabel med C19 kontakt og ekstern veggvorte for skjermen.
    Hva kan man legge noe sånt ut for?
    Hva kostet denne når den var ny?

    --
    Martin
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Prisantydning for:

    Hegel P30
    Classe CP-500
    Classe CP-800
    Classe SSP-600
    Classe SSP-800
    Mcintosh C48
    Mcintosh C41

    Noen som vet?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MartinSandvik: Jubileumsutgaven 20th Anniversary Edition ligger på rett i underkant av 500 dollar ny , du kan nok ta 25% av den omregna prisen for originalen..Rett over tusenlappen...Den er tross alt 15-20 år gammel.
     

    mrluni

    Fersking
    Ble medlem
    17.08.2019
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Verdi på JBL Model L65?

    Har et par JBL Model L65 fra et dødsbo,
    Disse skal selges, men jeg har ingen aning på verdi i norge. Jeg er ikke noe expert, men syns lyden var veldig "ren og fyldig". Ser strøkne ut.
    Her er link til samme type (ikke mine).
    https://www.stereo.net.au/forums/topic/125655-fs-jbl-l65-speakers/

    Legger ved forsterker som driver dem,
    Er disse av noe verdi?
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.080
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei og velkommen til HFS. Vi har en egen tråd som omhandler denne type spørsmål. Din tråd er flyttet dit
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bea

    3jarne

    Fersking
    Ble medlem
    07.11.2014
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei,

    Har eit par Dynaudio Focus 160, der minstemann har trykka inn diskanten så disse må byttes ut (sjå bilde). Ellers i meget god stand.

    Kva ville dokke betalt for desse?

    Resized_20190814_183135.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.465
    Antall liker
    7.375
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Har et par JBL Model L65 fra et dødsbo,
    Disse skal selges, men jeg har ingen aning på verdi i norge. Jeg er ikke noe expert, men syns lyden var veldig "ren og fyldig". Ser strøkne ut.
    Her er link til samme type (ikke mine).
    https://www.stereo.net.au/forums/topic/125655-fs-jbl-l65-speakers/

    Legger ved forsterker som driver dem,
    Er disse av noe verdi?


    Verdi på høyttalerne avhenger veldig av tilstand...... er de reconet, er filterne gjort noe med, er frontene hele og ikke minst i hvilken farge er det på frontene,(de røde og de blå har høyere etterspørsel = høyere pris enn de brune og de svarte, de beige vil ingen ha) er de originale glass-toppene hele, hvilken finish har høyttalerne og ikke minst hvor de befinner seg...... det er vel i hovedsak hva man trenger opplysninger om....... Men på generell basis hvil jeg si ca 3-4000 for renoveringsobjekter og opptil rundt 10k for høyttalere i topp tilstand.
    Jeg solgte et renovert sett her på HFS for 6500 for ca 10 år siden, men prisen på strøkne ex har steget noe siden den gangen.
    Vedr fosterkerne vil jeg ikke våge meg på noen pris gjetting før jeg hadde testet de ordentlig.
    Bor du på østlandet, kan jeg sikkert hjelpe deg om du vil.
     

    mrluni

    Fersking
    Ble medlem
    17.08.2019
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Har et par JBL Model L65 fra et dødsbo,
    Disse skal selges, men jeg har ingen aning på verdi i norge. Jeg er ikke noe expert, men syns lyden var veldig "ren og fyldig". Ser strøkne ut.
    Her er link til samme type (ikke mine).
    https://www.stereo.net.au/forums/topic/125655-fs-jbl-l65-speakers/

    Legger ved forsterker som driver dem,
    Er disse av noe verdi?


    Verdi på høyttalerne avhenger veldig av tilstand...... er de reconet, er filterne gjort noe med, er frontene hele og ikke minst i hvilken farge er det på frontene,(de røde og de blå har høyere etterspørsel = høyere pris enn de brune og de svarte, de beige vil ingen ha) er de originale glass-toppene hele, hvilken finish har høyttalerne og ikke minst hvor de befinner seg...... det er vel i hovedsak hva man trenger opplysninger om....... Men på generell basis hvil jeg si ca 3-4000 for renoveringsobjekter og opptil rundt 10k for høyttalere i topp tilstand.
    Jeg solgte et renovert sett her på HFS for 6500 for ca 10 år siden, men prisen på strøkne ex har steget noe siden den gangen.
    Vedr fosterkerne vil jeg ikke våge meg på noen pris gjetting før jeg hadde testet de ordentlig.
    Bor du på østlandet, kan jeg sikkert hjelpe deg om du vil.
    Legger ved bilde på hvordan dem står. Ganske nedstøvet nå. Glassplaten ser fin ut.
     

    Vedlegg

    • 46.7 KB Visninger: 896

    Bea

    Fersking
    Ble medlem
    17.08.2019
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Noen som kan fortelle meg verdien?

    Jeg har arvet stereoanlegget etter faren min, men har ikke plass i ny leilighet.. Vet han var glad i god lyd, og lurer på hva de ulike komponentene kan være verdt. Alt er pent brukt og i god stand.
    Audio physic Tempo 3i høyttalere,
    S.A.T. Amplifix forsterker
    Rotel RQ-970BX phono equalizer
    Arcam CD192 CD-spiller
    Kenwood KD-500 platespiller
    Rotel RT-961 AM/FM Tuner

    Har også fjernkontroller til forsterker og Cd-spiller, antar at de virker med nye batterier;)

    Takknemlig for svar:)
     
    Sist redigert:

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Jeg ville starta med https://www.hifishark.com/ Der kan man enkelt se hva ting har blitt anonnsert for her hjemme , selv anonnser som ikke er tilgjengelig lengre.. velg produkt , så land , så tilsalgs eller utløpte anonnser.. enkel guide til å finne ut hva andre har solgt produktene for.. kjapt salg ,legge seg litt under gjennomsnitt, god tid mtp salg ,legge seg litt over..

    Jeg har arvet stereoanlegget etter faren min, men har ikke plass i ny leilighet.. Vet han var glad i god lyd, og lurer på hva de ulike komponentene kan være verdt. Alt er pent brukt og i god stand.
    Audio physic Tempo 3i høyttalere,
    S.A.T. Amplifix forsterker
    Rotel RQ-970BX phono equalizer
    Arcam CD192 CD-spiller
    Kenwood KD-500 platespiller
    Rotel RT-961 AM/FM Tuner

    Har også fjernkontroller til forsterker og Cd-spiller, antar at de virker med nye batterier;)

    Takknemlig for svar:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bea

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bea: SAT Amplifix er stamfar til dagens Bladeliusforsterkere. Den kan du glatt ta tre-fire tusen for. RQ970 burde gå for omtrent det samme, da den fortsatt er noe av det beste Rotel har bygget noensinne. CD192: Ca 1000. Tuneren bør du selge utenfor Norge. Tempo 3i går for ca 600 pund internasjonalt og dersom KDen er i god stand er det vel snakk om fire tusen NOK- kanskje mer- for den... Greit nok, det?

    3jarne: Et par strøkne Focus 160 i original emballasje går for rundt 7000 nå, de der kan vel kanskje gå for 2500 kr. Tross alt bør du bytte TO diskanter. Har opplevd samme problemstilling på et par Dynaudios jeg hadde, og de er idag i topp stand teknisk...iallefall var de det da jeg solgte dem. Men så fikk de da også to nye diskanter:cool:
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Bea

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bea: Helt OK:rolleyes: Omfattende liste, alt er nok greit salgbart. Sånn bortsett fra tuneren , da. I Norge. Dog er den Rotelen såpass god at du burde kunne legge den ut på Ebay for europeisk salg for rundt tusenlappen. Det er nemlig bare Norge som har gått 100% i digitalfella mht radio. Så langt. Og både Amplifix, RQ og Tempo 3i er komponenter med masse potensial, tross noe høy alder. Skal for eksempel fortsatt svært mye til for å konkurrere med Amplifix hva gjelder musikalitet og dynamikk i segmentet "integrert på budsjett",. De 105 watt den rår over pr kanal er for eksempel en mer enn god match til høyttalere i den mindre ende fra engelske PMC..og det sier ikke lite:rolleyes: Grunnet sin 650VA trafo, solid kondisbank og de samme lydmessige attributter Mikael har lagt inn i forsterkerne som idag bærer hans navn. Om enn i en noe rå form i tilfellet Amplifix. Vurdert å beholde den, for matching med feks. PMC DB1 Gold?
     
    Sist redigert:

    custin

    Medlem
    Ble medlem
    12.05.2007
    Innlegg
    33
    Antall liker
    14
    B&W sub

    Har en B&W ASW850, som jeg ikke bruker.
    Jeg kjøpte den ny, og den er knapt testet, (kun på 2 filmer). På grunn av boligbytte har den stått innepakket i en dyne siden 2010.
    Den er sort, og i fullstendig perfekt stand. Ingen hakk eller riper.
    Kan noen si meg hva som er en fornuftig salgspris for denne?
     

    Vedlegg

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Custin: 50% av nypris hvis du har emballasje og instruksjoner. 30% hvis den mangler.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Mange som har handlet brukt av meg har faktisk spurt pent om å få slippe å ta med emballasjen hvis jeg skulle ha spart på noe. Kaster den som regel etter en kort stund.
    Så ta den emballasje tvangstanken til Auditor med en stor klype salt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Ingen tvil om at original emballasje er en fordel hvis man f.eks. skal sende eller transportere noe langt, som under flytting eller hvis kjøper kommer langveisfra. Jeg foretrekker emballasje selv og tar alltid vare på den til det jeg kjøper nytt.

    Men at mangel på emballasje skal tilsvare et verditap på 20% av halv pris? Det er såklart lov å mene det, men det er bare en mening fra èn person og ikke på noen som helst måte en fasit.

    Når man samtidig snakker opp verdien på ting man selv eier og muligens skal selge så hjelper ikke det heller på troverdigheten.
     

    juster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2003
    Innlegg
    500
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    1
    Verdi på signert LP ?

    Hei

    Lovet en bekjent å sjekke ut her om noen har en formening om verdien av denne signerte lp av Bjørn Afzelius, coveret er vg og venylen vg++

    IMG_20190822_213932.jpg
     

    Lassegas

    Fersking
    Ble medlem
    25.08.2019
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hjelp med verdi - Clearaudio Emotion Satisfy

    Hei!

    Kjøpte en pakke med rørforsterker Cayin (Spark) TA-30, Dynaudio Focus 160 og en Clearaudio Emotion Satisfy platespiller.

    Jeg skulle bare ha høyttalerne, så forsterker og platespiller skal selges, men jeg vet ingenting om platespillere. Så jeg spør derfor her.
    Hva er en slik spiller verdt?

    Det er også med en Clearaudio Smartphono, som vel er en forforsterker slik jeg har forstått det?

    Hva kan jeg forvente og selge dette utstyret for? :)

    Lik denne:
    19594-1.jpg


    Smartphono:
    clearaudio-12.gif



    Mvh
    Lasse
     

    Lassegas

    Fersking
    Ble medlem
    25.08.2019
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hjelp med verdi Cayin(Spark) TA-30 rørforsterker

    Hei!

    Jeg er ny her på forumet, og ny innen dette med rørforsterkere.

    Kjøpte en pakke hvor denne Cayin(Spark) TA-30, Dynaudio og en Clearaudio Emotion Satisfy platespiller var med.
    Jeg skal bare bruke høyttalerne, så forsterker og platespiller skal selges.

    Lurer derfor på om dere kloke hoder kan gi noe info om verdi på en slik forsterker?
    Jeg har koblet opp og testet den så den fungerer som den skal.

    Vet ikke noe om dette med driftstid på rør osv om det er vesentlig.
    Den har også noen skjønnhetsfeil pga lagring av forrige eier.

    Bilder:
    68874285_1078714079185960_7618318242666250240_n.jpg
    69167063_428291901120714_4861389953818427392_n.jpg
    69455473_460560114793275_129917460714356736_n.jpg
    69518557_369164314014847_7994855182238220288_n.jpg


    På forhånd takk for alle svar :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.080
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, denne tråden har til hensikt å samle spørsmål om prissetting mm. Noen tråder/innlegg er flyttet inn.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    El-Retur: Tipper mellom to- og tre og et halvt tusen hver kan være bra , avhengig av markedet. Fransistorblokka- altså ei pen, fransk AM100 transistorblokk- gir nok iallfefall 2K. Er det en Nordic, den kineseren? I din by bør jo den gå som varme skillingsboller i Bergen...Haugalandet har etter det jeg veit landets største Ming Da tetthet. Ikke så veldig rart, ettersom Audiofoni og Ove S. hadde importen. Tips: Rørtilstand og evt rørdempere har mye å si på prisen. En regel du kan applikere til ethvert rørbasert apparat i musikktjeneste. Komplett- eller delvis nytt rørsett trekker selvfølgelig opp. Men det kan også fort koste mer enn den aktuelle komponenten er verdt. Alder, antall andre, tilstand...alt har sin innvirkning på pris.

    Hi-Rex: Prisen for den Bowersen kommer an på alder, tilstand og evt tilgjengelig emballasje. Sistnevnte-eller det å bevare den- pleier å være en mer enn god indikator på resten av eierskapet. Forsiktige eiere vet dette, og tar så vare på pakningen. Det er min erfaring. Derfor den-eventuelt- noe harde prosenten.

    Juster: Hvis bekjenten din vil selge, prøv 500-750...Björn var en av Nordens største, han...og har fortsatt sin hengivne fanskare.

    Lassegas: Et par tusen burde du kunne få for TA30. Den er tross alt fra 2003, men bruker et fint rørformat.. Og Cayin/ Zhuhai Spark er et merke som tidligere har hatt bunnsolid dekning i Norge, via Norsk Audioteknikk og Morten. Så han veit mer om denne enn de aller fleste nordmenn. Og det inkluderer både deres rør og partnerutstyr. Finner du en kjøper med en liten Klipsch, Triangle eller Pylon...kjempesuksess!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn