Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.498
    Antall liker
    11.454
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, vi har en egen tråd for prissetting spørsmål. Tråd flyttes dit.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.742
    Antall liker
    4.262
    Torget vurderinger
    1
    Ikke godt å si, jeg er stereomann, men der kjøpes brukte varer for 30–60% av ny pris. Avhengig av merke og attraktivitet . Du kan sikre det mot å legge ut for billig ved å skrive «høystbydende over» Eller begynne høyt og trappe ned…
    Høystbydende over, så taper man gjerne de kjøperne som kan gi mest med rett pris og mest sannsynlig dårlig timing med salget. Personlig så skipper jeg bare auksjoner på finn, samme hvor interessert jeg er i produktet. Ingenting av hifi/surround er så veldig unikt, så det kommer alltids et nytt eksemplar ute på finn igjen.
    Begynner man høyt, så virker det som at folk bare sitter på gjerdet og venter til prisen settes ned før de pruter.
    Under halv pris så får man ofte solgt, 1/3 av nypris så er man sikret salg og var mer trenden før covid på brukten på musikk releatert utstyr. Det er blitt kjøpers marked igjen sånn sett nå, det siste året.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.742
    Antall liker
    4.262
    Torget vurderinger
    1
    Desverre så er det sånn at hjemmekinoen som aldri skulle selges, må selges pga andre prioriteringer og penger må skrapes sammen (kjøp av bobåt) og hjemmekinoen er verdt endel og tar mye plass som det er mangel på i båt. Men jeg sliter med og sette en pris på det, jeg vet faktisk ikke hvor mye det har kosta meg siden jeg har kjøpt litt og litt over en periode på 7-8år. Men under her så ser dere hva jeg har fått skrapa sammen av utstyr

    Yamaha cx-a 5100
    Yamaha mx-a 5000
    Yamaha ns-8hx (6stk)
    Yamaha ns-4hx (4stk)
    Yamaha ns-c7hx (2stk)
    Yamaha yst-sw1500 (2stk)

    Følger med 4k prosjektor, dac, blueray spiller, ett lass med kabler. Men siden anlegget står på ett lager og jeg ikke husker helt hva jeg har, så blir det ikke nevnt akuratt nå
    Tror jeg solgte CX-a 5100 for ca. 6-7 år siden, vet ikke om jeg fikk 10K for den engang da (tror det var 8K eller 12K). Burde ikke solgt den. MX-a 5000 og resten er nok også tungsolgt dessverre. Ville prøvd å truffet rett pris med en gang, surround og hifi generelt er noe tungsolgte greier for tiden.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.762
    Antall liker
    10.176
    Torget vurderinger
    2
    Under halv pris så får man ofte solgt, 1/3 av nypris så er man sikret salg og var mer trenden før covid på brukten på musikk releatert utstyr. Det er blitt kjøpers marked igjen sånn sett nå, det siste året.
    Hva mener du . ? at omsetningsprisen nå er lavere enn 30-50%?? da var jeg heldig som solgte dingsen min nå nylig for 61,67% ;). Jo dyrere vare desto mer rabatt vil jeg tro,,

    Hifi er vel neppe det folk prioriterer når økonomien må strammes inn, alt en person trenger for å få hverdagen til å å rundt er jæskla dyrt nå, og lønnen min holder i allafall ikke tritt med inflasjonen
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.742
    Antall liker
    4.262
    Torget vurderinger
    1
    Hva mener du . ? at omsetningsprisen nå er lavere enn 30-50%?? da var jeg heldig som solgte dingsen min nå nylig for 61,67% ;). Jo dyrer vare desto mer rabatt vil jeg tro,,

    Hifi er vel neppe det folk prioriterer når økonomien må strammes inn, alt en person trenger for å få hverdagen til å å rundt er jæskla dyrt nå, og lønnen min holder i allafall ikke tritt med inflasjonen
    Prisene er veldig ymse for tiden ja, noe får man kanskje mer enn man ga pga. Inflasjonen og dobbling av nypris, mens andre produkter får man knapt solgt til gibort priser.
    Skal sies at det er mye av de samme produktene som ligger ute nå som for 10-20 år siden, og det meste av det er knapt verdt tiden man bruker på å lese annonsen engang.
    Men alt selges, så lenge prisen er rett og det ikke er ren elretur.
     

    fluefiskern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2013
    Innlegg
    199
    Antall liker
    57
    Tror jeg solgte CX-a 5100 for ca. 6-7 år siden, vet ikke om jeg fikk 10K for den engang da (tror det var 8K eller 12K). Burde ikke solgt den. MX-a 5000 og resten er nok også tungsolgt dessverre. Ville prøvd å truffet rett pris med en gang, surround og hifi generelt er noe tungsolgte greier for tiden.
    Kansje det var deg jeg kjøpte min av ?

    Jeg får se litt utover mot høsten om det blir salg, har ett par kamerater som vet sånn ca hva det har kosta meg og han ene er iallefall seriøst interessert
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.742
    Antall liker
    4.262
    Torget vurderinger
    1
    Kansje det var deg jeg kjøpte min av ?

    Jeg får se litt utover mot høsten om det blir salg, har ett par kamerater som vet sånn ca hva det har kosta meg og han ene er iallefall seriøst interessert
    Ikke godt å si, det kan jo hende. Men husker ikke om jeg sendte eller om den ble hentet heller. Det er vel enklere å få en bedre pris eller få solgt om man bryter opp pakken, men igjen så kan man også tape på det da man sitter igjen med noen jokere som man ikke nødvendigvis får solgt.
    Men det er nok mye bra lyd for pengene, og pre ampen holder rimelig god stand lydmessig selv fortsatt idag, sammenlignet med mye annet som ligger der ute.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    769
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    AYON CD-3.
    Denne har stått uten å bli brukt nå i over 3 år, så bør finne et nytt hjem har jeg funnet ut, men hva kan den være verdt?
    Kostet skjorta da jeg kjøpte den, og tung som bly, spesielt power-delen.
     

    Vedlegg

    Madmax_1

    Medlem
    Ble medlem
    24.03.2014
    Innlegg
    38
    Antall liker
    26
    Sted
    Moss
    Noen som har noen formening om riktig pris på en Tandberg 3016A i god fungerende stand? Dvs ser bra ut og fungerer fint, men har ikke blitt servet. Vet ikke hvor viktig det er på disse.
    2578157-b231abec-tandberg-3016a-power-amplifier-in-excellent-condition.jpg
     

    EmoBjorn

    Fersking
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Hei,
    Hva er dette verdt i dag?

    Van den hul magnum 2 x 2 meter med argon plugger
    QED Signature RCA 2 x 1 meter
    Emotiva RCA 2 x 0,5 meter

    På forhånd takk!:)

    thumbnail_image2.jpg thumbnail_image3.jpg thumbnail_image4.jpg thumbnail_image1 (3).jpg 70688439_10162257212325635_5093178073084329984_n.jpg
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    540
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Noen som kan hjelpe med en priside for Allnic H-1500 II Pluss LCR riaa? Er fra des 2019 og er lite brukt. Har oppgraderte rør med bla 6 stk we 417.

    1000006783.jpg


    1000006784.jpg

    Har sjekket hifishark, men finner ingen priser fra Skandinavia.

    Mvh Stein Ivar
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.810
    Antall liker
    8.459
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Noen som har noen formening om riktig pris på en Tandberg 3016A i god fungerende stand? Dvs ser bra ut og fungerer fint, men har ikke blitt servet. Vet ikke hvor viktig det er på disse.
    Vis vedlegget 1044754


    Den siste jeg så ble solgt før ferien var en helstrøken en som hadde hatt nylig service, den gikk for 25k, en uservet, men strøken gikk i våres for 18........ ellers begynner det og bli langt mellom hver gang de dukker opp til salgs nå.
     

    nissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    109
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Hva er ca. pris for en brukt 250r med stor gullfarget av/på knapp i dagens marked? Gjelder en strøken orginal ikke oppgradert.
     

    nissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    109
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Hei Rudi
    Jeg kjøpte den av deg for en del år siden da du bodde i blokk i Oslo. Går kanskje an å finne ut med serie nr? Nils
     

    Jannis65

    Fersking
    Ble medlem
    31.08.2024
    Innlegg
    2
    Antall liker
    2
    Sted
    Sandefjord
    Har EC AW250 DMB og en EC4 som jeg lurer på å selge. Men vet ikke helt hvor gamle disse er, finner ikke noe nummer som kan indikere alder. Noen som vet? Vet ikke hvor mye de eventuelt kan selges for men kanskje noen har en ide sånn cirkapris? Som
    AW250 1.jpg
    AW250 2.jpg
    AW250 3.jpg
    EC4 1.jpg
    EC4 2.jpg
    EC4 3.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.810
    Antall liker
    8.459
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Har EC AW250 DMB og en EC4 som jeg lurer på å selge. Men vet ikke helt hvor gamle disse er, finner ikke noe nummer som kan indikere alder. Noen som vet? Vet ikke hvor mye de eventuelt kan selges for men kanskje noen har en ide sånn cirkapris? Som Vis vedlegget 1052606 Vis vedlegget 1052607 Vis vedlegget 1052608 Vis vedlegget 1052609 Vis vedlegget 1052610 Vis vedlegget 1052611

    Settet ditt er vel i fra 1995 om jeg ikke husker helt gæli og det finnes ikke mange av de med stenfronter, Per bestilte vel 10 slike sort larvikkit fronter til 250 DMB, men mener og huske at 6 eller 7 av de knakk enten på vei til EC og et par røyk vel under monteringen.......... så jeg vil tro at det ikke finnes mer enn kanskje 4 stk der ute inkl din. Husker ikke helt hvor mange det var av den gråere larvikkit'en, men ikke veldig mange av de heller.
    En 250DMB er etter min mening værd maks 10k og en EC3 MC eller MM er værd 4k, litt mindre for en EC4 som er uten riaa.......... MEN, så har dine steinfrontene i sort larvikkit og som sagt er de sjeldne....... så settet ditt ville jeg sagt var værd 10k ekstra...... så kanskje 24-25k i dag........ tror det er ganske realistisk pris.
     

    Jannis65

    Fersking
    Ble medlem
    31.08.2024
    Innlegg
    2
    Antall liker
    2
    Sted
    Sandefjord
    Settet ditt er vel i fra 1995 om jeg ikke husker helt gæli og det finnes ikke mange av de med stenfronter, Per bestilte vel 10 slike sort larvikkit fronter til 250 DMB, men mener og huske at 6 eller 7 av de knakk enten på vei til EC og et par røyk vel under monteringen.......... så jeg vil tro at det ikke finnes mer enn kanskje 4 stk der ute inkl din. Husker ikke helt hvor mange det var av den gråere larvikkit'en, men ikke veldig mange av de heller.
    En 250DMB er etter min mening værd maks 10k og en EC3 MC eller MM er værd 4k, litt mindre for en EC4 som er uten riaa.......... MEN, så har dine steinfrontene i sort larvikkit og som sagt er de sjeldne....... så settet ditt ville jeg sagt var værd 10k ekstra...... så kanskje 24-25k i dag........ tror det er ganske realistisk pris.
    Tusen takk for utfyllende svar.
     

    Lancaster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    2.294
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderer å få tak i overnevnte spiller. Ønsker i første omgang å sjekke bruktmarkedet, den kommer jo med flere typer armer, så dette vil naturligvis også påvirke prisen.
    Hva vil være fornuftig pris med/uten Roksan arm?



    Roksan Xerxes 20 plus Sara.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn