Classic46
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 22.11.2017
- Antall liker
- 315
Har du jobbet med plater, kassetter og CD plater siden 1961 til slutten av 90 tallet ?
Solgt min for 1000 for noe år siden. MvhPioneer SG-9800.
Hva er den verdt?
Er noen riper i chassis selvfølgelig, men fronten er pen.
Sent fra min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
Jeg vet ikke nå, men for et par år siden så det ut som v2 gikk for <10000 brukt når jeg bytta ut min for en a31Ingen som har en formening om hva som er fornuftig pris på en brukt Parasound NC 5250? Den er en plass mellom 8-14 år gammel. Ser at mange hifi-produkter selges for ca. halv pris bare etter få år, men skjønner jo at det som er mer ettertraktet holder seg bedre i pris. Vil under halv pris være fair for denne?
Jeg vet ikke nå, men for et par år siden så det ut som v2 gikk for <10000 brukt når jeg bytta ut min for en a31Ingen som har en formening om hva som er fornuftig pris på en brukt Parasound NC 5250? Den er en plass mellom 8-14 år gammel. Ser at mange hifi-produkter selges for ca. halv pris bare etter få år, men skjønner jo at det som er mer ettertraktet holder seg bedre i pris. Vil under halv pris være fair for denne?
Sent from my iPad using Tapatalk
Litt under 10000 var det noen for da for v2 versjonen, men det svinger sikkert endel, tror det var en veldig dårlig brukt forsterker periode.Jeg vet ikke nå, men for et par år siden så det ut som v2 gikk for <10000 brukt når jeg bytta ut min for en a31Ingen som har en formening om hva som er fornuftig pris på en brukt Parasound NC 5250? Den er en plass mellom 8-14 år gammel. Ser at mange hifi-produkter selges for ca. halv pris bare etter få år, men skjønner jo at det som er mer ettertraktet holder seg bedre i pris. Vil under halv pris være fair for denne?
Sent from my iPad using Tapatalk
Vet ikke om jeg forstod helt hva du mente der, men at v2 gikk for minus 10.000 ifht ny pris når du bytta ut din?
Prisen på den jeg ser på har ligget ute for 16.000. Jeg synes det er noe i overkant mtp alder.
Tror vel du får rundt 10 000.-Jeg har en Micro Seiki BL 71 jeg lurer på om jeg skal selge. Men hva er den verdt? Den har en Micro Seiki CF-1 arm,og er veldig fin,bortsett fra litt riper i lokket.
Jeg har søkt litt på nett,men prisene varierer så veldig. Alt fra 1000 USD,til 2500 USD. Den jeg så til 1000 ISD hadde riktignok ikke arm,men var ellers veldig strøken,og med metal armboard.
Ok,takk. Det var vel noe sånt jeg tenkte ogsåTror vel du får rundt 10 000.-Jeg har en Micro Seiki BL 71 jeg lurer på om jeg skal selge. Men hva er den verdt? Den har en Micro Seiki CF-1 arm,og er veldig fin,bortsett fra litt riper i lokket.
Jeg har søkt litt på nett,men prisene varierer så veldig. Alt fra 1000 USD,til 2500 USD. Den jeg så til 1000 ISD hadde riktignok ikke arm,men var ellers veldig strøken,og med metal armboard.
Men hvorfor selge en så bra spiller?Ok,takk. Det var vel noe sånt jeg tenkte ogsåTror vel du får rundt 10 000.-Jeg har en Micro Seiki BL 71 jeg lurer på om jeg skal selge. Men hva er den verdt? Den har en Micro Seiki CF-1 arm,og er veldig fin,bortsett fra litt riper i lokket.
Nydelig spiller. Hvilken pickup følger med? Min erfaring er at det er veldig mye lettere å få god pris om du selger "en pakke". Du når et bredere publikum.Men hvorfor selge en så bra spiller?Ok,takk. Det var vel noe sånt jeg tenkte ogsåTror vel du får rundt 10 000.-Jeg har en Micro Seiki BL 71 jeg lurer på om jeg skal selge. Men hva er den verdt? Den har en Micro Seiki CF-1 arm,og er veldig fin,bortsett fra litt riper i lokket.
Plass,og prioriteringerMen hvorfor selge en så bra spiller?Ok,takk. Det var vel noe sånt jeg tenkte ogsåTror vel du får rundt 10 000.-Jeg har en Micro Seiki BL 71 jeg lurer på om jeg skal selge. Men hva er den verdt? Den har en Micro Seiki CF-1 arm,og er veldig fin,bortsett fra litt riper i lokket.
Det sitter en Denon DL 103R på den,og er i spillende funksjon daglig,så sånn sett er den ganske lettvinn å kjøpe.Nydelig spiller. Hvilken pickup følger med? Min erfaring er at det er veldig mye lettere å få god pris om du selger "en pakke". Du når et bredere publikum.Men hvorfor selge en så bra spiller?Ok,takk. Det var vel noe sånt jeg tenkte også
Jeg håper du får 10k, men tror du få litt mindre uten PU.
Ett tips er å sjekke hifishark.com og se på historiske priser der. Danmark har alltid vært ett Micro Seiki land og der ligger prisene fra 6.500,- og oppover avhengig av utstyr (Pickup bl.a.) Der ser du ogaå at det ikke er så langt opp til BL-91 i pris.
Lykke til med salget
Jeg vet ikke hva den kostet ny, men en så gammel amp,tenker jeg max en tredjedel av nypris.Ingen som har en formening om hva som er fornuftig pris på en brukt Parasound NC 5250? Den er en plass mellom 8-14 år gammel. Ser at mange hifi-produkter selges for ca. halv pris bare etter få år, men skjønner jo at det som er mer ettertraktet holder seg bedre i pris. Vil under halv pris være fair for denne?
Det var det jeg prøvde meg på, men da ville han ikke selge. Regner med at egen nytteverdi talt mer da. Ser på en annen effektamp også som trolig fort er 10 + år, men tipper det ender også der med at selger ikke vil selge for 1/3 av prisen.Jeg vet ikke hva den kostet ny, men en så gammel amp,tenker jeg max en tredjedel av nypris.Ingen som har en formening om hva som er fornuftig pris på en brukt Parasound NC 5250? Den er en plass mellom 8-14 år gammel. Ser at mange hifi-produkter selges for ca. halv pris bare etter få år, men skjønner jo at det som er mer ettertraktet holder seg bedre i pris. Vil under halv pris være fair for denne?
En kamerat av meg har 2 sett m JBL 4333 monitorer. De første kostet rundt 35000 ny på tidlig 80 tallet. og de siste brukte betalte han ca 20000 for noen år siden. Får du den siste prisen for dem, og de er strøkne, så tror jeg ikke det er urimelig. Import fra USA blir veldig dyrt nå! Jeg har handler mye stort og dyrt fra USA. Frakten blir nesten like høy som prisen på varen( da ikke biler). Men skjeldenheten og samlerverdien blir en annen vurdering, Kvaliteten på vintage JBL overgår det meste av det som er ''overpriset'' i dag.Vurdere å selge mine jbl studiomonitorer 4333A . Aner ikke vilken pris klasse dem ligger på, noen som vet ca pris. Blei gjort oppgradering oss neby hifi ca 1999