P
parafinoksen
Gjest
Og særlig indrefilet, som omtrent ikke smaker noe i det hele tatt. "Men fy så mør den er!"Begge må jo krydres for å smake godt, så det spiller ingen rolle.
Og særlig indrefilet, som omtrent ikke smaker noe i det hele tatt. "Men fy så mør den er!"Begge må jo krydres for å smake godt, så det spiller ingen rolle.
I 1994 kjøpte jeg Tecnichs sin nest største forsterker 90 Watt SU-900 mkII for 4000kr med Rcore trafo og virtual battery operation.
Skulle ønske jeg hadde kjøpt toppmodellen , da hadde jeg kanskje spilt på den ennå. SU-900 står pensjonert i skapet, tar den frem ved tekniske tester.
Vis vedlegget 782487
Siden har jeg brukt mer og mer på forsterkere , mest fordi jeg fikk bedre råd og prøvde ulike designprinsipper og til slutte ønsket noe pent og gullbelagt og klassisk, at det er dyrt å prestisjefylt er i seg selv en del av produktet.
Tviler egentlig på om den siste låter så veldig mye anderledes enn den første selv om prisen helt hinsides. En dag skal jeg sammenligne nøyere, men orker ikke løfte ut monsteret jeg har nå.
Forsterkeren jeg har nå koster dobbelt så mye internasjonalt som i opprinnelseslandet , det gjør den ikke dobbelt så god bare dobbelt så dyr.
Luksusmarkeder er ekstremt lønnsomme om produsenten lykkes , derfor prøver mange seg med høye priser =luksus=prestisje . Det er lettere å tjene lenker på selge noen få rådyre saker enn mange billige.
Hadde jeg kjøpt dette i 1994
Vis vedlegget 782490
Hadde jeg kanskje ikke kjøpt denne i år.
Vis vedlegget 782491
Bare tull å bruke så mye penger selvsagt. Hadde fått samme ytelse for 1/4…
Men det var ikke helt det samme å se på.
Dette beviser jo at «luksusstrategi «og høy pris funker for produsentene
"... it may seem an interesting time to review the $95,000 Audio Note UK Ongaku "Mener jeg så en Peter Quortrup kreasjon til ca 500.000,- integrert tror jeg. Stup umulig at den kan ha kostet mer enn 50.000,- å bygge. Så ca 450.000,- i fortjeneste…
Apropos overpriset og hue i egen ræv.For design er det bedre å putte greiene bak dørene i et USM Haller.
Jeg synes alle som kaster bort penger på turer til Granca og andre feller er nedrullede hakeslepere.
Alltid lett å kritisere andre for deres verdisyn og prioriteringer, for som jeg har sagt flere ganger i det siste. De fleste har hodet trygt plassert i egen ræv.
Glemte å nevne at for over 20 år siden så ble mørheten i kjøttstykkene målt i 164 profesjonelle slakterier (altså på produsentsiden) når man ikke vet den anerektiske responsen i stekepannene (på forbrukersiden) på under, over eller på Hellstrøm blir det så og si umulig å få en troverdig måling av dette uten å sette det opp som en ligning med 2 ukjente (kokker, viktig at det ikke er flere for da kan det bli mye søl) anbefaler flerpunkts målinger i munnen...Og er kjøttstykker skåret flatt på slakterier uten å ta hensyn til den anekoiske/anorektiske kurven i panna på forbrukersiden (målt rett under Hellstrøm)
Fjell og svingete veier har du jo hjemme, sol er vel det eneste du savner? Hvor mye betalte du for disse bildene? Billigere å kjøpe noen postkort?Vis vedlegget 782561 Vis vedlegget 782562
Vis vedlegget 782563
Jepp, alt jeg fant av interesse på granca..
Husker også en test i High Fidelity av B&W Matrix 3 (største i serien) fra rundt 1987, hvor høyttaleren fikk en del kritikk. Formuleringen var omtrent noe som at "når man kjøper en høyttaler til 15 000 kroner bør man kunne forvente perfekt lyd". Inflasjonsjustert tilsvarer det omtrent 35 000 kroner, danske riktignok. Pristerskelen for "perfekt lyd" anses nok for å ligge langt høyere i dag.Har fremdeles eldre danske High-Fidelity fra 80-tallet. Praktisk talt alt som ble testet der kostet under 50 000kr inflasjonsjustert til dagens pengeverdi. Alt over var skikkelig eksotisk.
Der er en test av en Yamaha platespiller med tangensialarm, hvor det hevdes at salget ville bli svært lavt pga av den svært høye prisen - 35 000kr inflasjonsjustert...
Jeg kjøpte en B&O 8002 platespiller med tangensialarm i 1983. Det var en svært dyr platespiller i sin tid. Jeg betalte 16 204 kr for den inflasjonsjustert.
Du fant nå noe. Enkelte reiser til syden, bare for å ta bilde av føttene sine..Vis vedlegget 782561 Vis vedlegget 782562
Vis vedlegget 782563
Jepp, alt jeg fant av interesse på granca..
Tja, en uke på hotell inkludert fly tur-retur og leiebil kom på 14 700 kr.Fjell og svingete veier har du jo hjemme, sol er vel det eneste du savner? Hvor mye betalte du for disse bildene? Billigere å kjøpe noen postkort?
Poenget mitt er vel at du ikke trenger rasjonalisere dine valg ovenfor meg. Du har sikkert mange grunner til å gjøre som du gjør, mine drømmer og behov er overflødige faktorer i din ligning.Tja, en uke på hotell inkludert fly tur-retur og leiebil kom på 14 700 kr.
Bildene kostet vel 6-7000 kr i form av en helt ubrukelig Samsung S20. Noen hundrelapper i solkrem og en tusenlapp i bensin.
Vi er enkle i matveien, så en roughly 1000 kr dagen går med på mat + shopping totalt sett.
Det gikk vel ca 25k på den turen, røft regnet to stk kjappe lyskryss-starter med kebabtrallen din
Hmmm... William Golding rant meg i hu da jeg så bilde..Poenget mitt er vel at du ikke trenger rasjonalisere dine valg ovenfor meg. Du har sikkert mange grunner til å gjøre som du gjør, mine drømmer og behov er overflødige faktorer i din ligning.
Jeg tok selvsagt poenget ditt. Poenget mitt var å berike denne meningsløse tråden med noe pent å se på. Fant dessverre ingen bilder av meg selvPoenget mitt er vel at du ikke trenger rasjonalisere dine valg ovenfor meg. Du har sikkert mange grunner til å gjøre som du gjør, mine drømmer og behov er overflødige faktorer i din ligning.
Øde landskap, et tomt blikk. Skjønner...Fant dessverre ingen bilder av meg selv
Entrekått er best, berre kjøtet har fått henge litt, og eg får skjere skivene sjølv.With all due respect, så smaker entrecote best. Synes jeg.
Jepp. Fett er smak! Fettfritt kosthold er for kjerringer eller de som sitter igjen med bare gommer....Entrekått er best, berre kjøtet har fått henge litt, og eg får skjere skivene sjølv.
Vil på ingen måte betegne dem som bruker penger på HiFi som idioter, snarere synes jeg at å bruke penger på HiFi det er en god investering og økt livskvalitet. Men er enig i at vi hifi-interesserte er en lettlurt rase, meg selv inkludert da jeg har vært naiv flere ganger, vi har nok alle betalt for noe som i liten eller ingen grad er lydforbedrende (også uten å en gang ha testet produktet).Naboen syns jeg er enlettlurt idiot som kaster bort penger på Hifi. Antagelig har naboen rett
For høyt når forsterkere kan koste hva en nybil koster eller flere ganger det også, og små toveis stativhøyttalere kan koste 80-120.000 kroner... For å nevne noe... Det blir for dyrt synes jeg, i den grad at prisene ikke kan forsvares slik jeg ser det - det har virkelig tatt av.Husker også en test i High Fidelity av B&W Matrix 3 (største i serien) fra rundt 1987, hvor høyttaleren fikk en del kritikk. Formuleringen var omtrent noe som at "når man kjøper en høyttaler til 15 000 kroner bør man kunne forvente perfekt lyd". Inflasjonsjustert tilsvarer det omtrent 35 000 kroner, danske riktignok. Pristerskelen for "perfekt lyd" anses nok for å ligge langt høyere i dag.
Særlig de 10-15 siste årene har prisene tatt helt av. Eksempler hvor det er lett å sammenlikne tilsvarende produkter: Spendor, Harbeth, Audio Note, Electrocompaniet og SME. Ikke for å henge ut disse; mange andre er også rammet av galopperende priser med mye høyere økning enn den generelle prisutviklingen skulle tilsi.
En positiv ting er at det ikke lenger er systematisk høyere priser i Norge enn i andre land. På 80-tallet var det ikke uvanlig at hifi kostet nær det dobbelte i Norge sammenliknet med f.eks. England. Det var først og fremst et resultat av at varene gikk gjennom for mange omsetningsledd.
Jeg ser nå for meg en nudist, sittende på en krakk foran sin nydelige Accuphase amp.Ikke har jeg fin bil, ikke har jeg båt, heller ikke hytte, har hverken sykkel eller ski… klær bryr jeg meg ikke om.
…Kroatia, Igrane er det godkjent?Jeg synes alle som kaster bort penger på turer til Granca og andre feller er nedrullede hakeslepere.
Du kledde den singleten iallfall, det skal du ha.…Kroatia, Igrane er det godkjent?
Vis vedlegget 782646
Et lite morgenminne fra før Covid…Reiser og Hifi det tillater jeg meg,,
Er ikke dette to sider av samme sak? Opplevelser.. Som vi alle vektlegger ulikt heldigvis. At det jamres over høy pris er jo tegn i tiden, vi lar krenke over at andre bruker penger på noe de er interessert i.. Noe så lavpanna dumt!…Kroatia, Igrane er det godkjent?
Vis vedlegget 782646
Det er muligens rimeligere å handle kjøtt lokalt?Vis vedlegget 782646
Vil på ingen måte betegne dem som bruker penger på HiFi som idioter, snarere synes jeg at å bruke penger på HiFi er en bra investering som gir økt livskvalitet.Naboen syns jeg er enlettlurt idiot som kaster bort penger på Hifi. Antagelig har naboen rett
Kona? Ja...særlig....nei den må du nok dra lenger sydover med.....Jeg nyter medbrakt, Kaller du kona mi kjøtt?
Her har du et eksempel fra 2022Som sagt har jeg ingen problemer med å betale for kvalitet. Byggekvalitet og håndverk.
Hva jeg ikke vil betale mye for er billig skrot. Ja, men det låter jo bra er argumentet. Mulig det, men det er likevel billig skrot.
Nedenfor er en CD-spiller som kostet 55 000kr. Det må vel være ti år siden. Det er en billig OEM DVD-spiller fra Kina som selges for hundrelapper på butikker som Elkjøp i et annet kabinett. Det er mye slikt i denne bransjen desverre...
Vis vedlegget 781976
Perverst.Her har du et eksempel fra 2022
Her er en Western Electric 203 CD spiller som selges hos en av de mest profilerte High-End butikkene i Norge.
Pris: 152.000,-
Vis vedlegget 782758
Samme spilleren selges i USA under navnet Canary Audio CD-300 til $4000. Forskjellen er blå kondiser i stedet for gule.
Vis vedlegget 782759
Når du kjøper en Western Electric CD spiller til 152 høvdinger, så vet du i det minste at du får vintage digitalteknologi, spilleren var utviklet i 2013..
Der ser du hvordan merkenavnet "Western Electric" er villig til å degradere navnet sitt. Samme som Goldmund i Sveits var villig til å gjøre det da dem satte navnet sitt på innmaten til en Pioneer CD/DVD spiller. Det morsomste var å lese unnskyldningene fra GoldmundWestern Electric er jo vintage, - så da så... Forøvrig enda et glimrende eksempel på hvordan humbugen dessverre utvikler seg i bransjen... Audio Note forsterkere til flere hundre tusen oser humbug hele veien....der er det ikke mange deler, - eller utvikling for den del. Utviklinga ble gjort av andre på 50-tallet...
Uansett, 152 lapper for det der? Qualmt!Her har du et eksempel fra 2022
Her er en Western Electric 203 CD spiller som selges hos en av de mest profilerte High-End butikkene i Norge.
Pris: 152.000,-
Vis vedlegget 782758
Samme spilleren selges i USA under navnet Canary Audio CD-300 til $4000. Forskjellen er blå kondiser i stedet for gule.
Vis vedlegget 782759
Når du kjøper en Western Electric CD spiller til 152 høvdinger, så vet du i det minste at du får vintage digitalteknologi, spilleren var utviklet i 2013..