Diverse Hva er lengstlevende komponent i anlegget ditt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Falcon1i

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Den som med varit längst och fortfarande är i daglig drift är McCormack DAC-1 Deluxe,
    börjar närma sig 20 år, ta mig tusan. Har ett par andra 'moderna' dacar också men det slutar alltid
    med att jag ställer tillbaka denna. Vet inte varför, är något med känslan, känns trygg. Analyserar den aldrig,
    bara lyssnar :)
    IMG_20121104_153017.jpg

När det gäller undanstoppade komponenter (att tas fram när tiden är inne) har jag kvar de
    första 'riktiga' hifi-komponenterna jag köpte 1982-1984. Ett par QLN One högtalare samt två skivspelare,
    Thorens TD 166 och SystemDeck II med Hadcock tonarm.

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    3.473
    Sted
    Oslo
    Eldste eksisterende: Technics SL Q303 platespiller fra 1979. Heve- og senkemekanismen er litt treg så den blir ikke brukt.
    Eldste i bruk: ProAc Studio 1 høyttalere fra 1989 (men de fleste elementene er byttet ut).

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.083
    Quad ESL-63 innkjøpt høsten 1986 står fremdeles i anlegget 8)
    Dog moddet i 2 omganger.
    Et lite bilde fra ca.2008

DSC01377.jpg

Nå skifter de bopel for 10x :rolleyes:

Sist redigert:

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.750
    Sted
    Sætre
    Flott bilde, men hvilke høyttalere er dette? kef?
    kef reference 104
    Hadde sånne en gang, måtte selge i trange tider, og savnet dem fra første dag. Spennende konstruksjon, husker dem som knallgode.
    Mine første seriøse høyttalere. Har ofte lurt på hvordan de hadde stått seg idag.
    De spiller veldig bra :) highend klasse mener jeg. veldig stram bass :D

Glemte å nevne at jeg også har Mission 770 Freedom de er enda eldere tror jeg .
    mission 770 freedom side.jpg

Sist redigert:

eldo472

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Antall liker
    300
    Sted
    Tranby
    Sony DTC-77ES DAT fra 1992. Håndlaget av flittige japanske kvinner. Kjøpte en DTC-2000ES med bedre lyd, meningen at den skulle være backup, men den har problemer med knappene som må byttes.

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.618
    Torget vurderinger
    4
    denon_dcd-3560-1[1].jpg

Denon DCD-3560.
    Min kjøpt i 1991.
    En fantastisk mekanisk byggekvalitet. Bare glem å få kjøpt noe sånt i dag.
    Eneste drivverket som kan måle seg er Teac VRDS

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg bytter ikke komponenter hvert år, la nå det være sagt. La oss nå se; For noen år siden, oppgraderte jeg det meste, og kjøpte ny forsterker med separat strømtilførsel ( Densen B-150+ og DNRG ). I forkant, hadde jeg kjøpt demobrukt cd-spiller ( Densen B400XS, og pent brukte høyttalere ( Audiovector Mi3 Signature ). Omtrent samtidig kjøpte jeg vinylspilleren ( Vpi Scout, lettere oppgradert ) med p.u. og RIAA. Deretter ble det head-fi forsterker og ny hodehøyttaler ( brukt Lehmann BCL og ny Beyerdynamic T1 ). Så ville jeg prøve strømrensing, og en brukt Minisub GII kom på plass. Etter litt frem og tilbake, ble alle kabler i oppsettet, bytta til Nordost Frey. Den eldste komponentene i mitt oppsett,må følgelig bli hodehøttaleren AKG K-701, som jeg har hatt i noen år nå.

Jeg tror nok det blir sånn ei tid fremover, såfremt ikke noe ryker. Neste trinn, blir å lære seg mer om nettbasert musikk, og eventuelt investere i en DAC eller anna dings for å få nettmusikken over anlegget.

Korrigering, kom plutselig på at jeg har en cd-spiller fra forrige årtusen ( sony XA3ES ) stående i eska si på loftet, og et høyttalerpar fra sist på -80tallet ( Rauna Njord ). Men de er ikke "i anlegget", så da gjelder vel ikke de...?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Grammofonen min er vel fra tidlig åttitall, en Sota Sapphire. Tonearmen er også en åttitallskuriositet: The Well Tempered Arm i en deluxeversjon med sandfylt armrør og hele to skruer til å holde pickupen på plass.

Fin telefon, eller?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn