Nei, Atmos er en gedigen skuffelse.....det er lagt på hylla...blir litt som 3D film......kult en liten stund.....blir historie etter kort tid......Gulvstående Atmos høyttalere også...?
Nei, Atmos er en gedigen skuffelse.....det er lagt på hylla...blir litt som 3D film......kult en liten stund.....blir historie etter kort tid......Gulvstående Atmos høyttalere også...?
Har ingen musikkstrømmetjenester av flere forskjellige grunner, men mest for at jeg har et firesifret antall CD'er.Har du testet ut Atmos mixene på Apple Music? Nedmixes automatisk til 5.1 på prossessoren din.
Ikke alt er like godt mixet - men mye er veldig bra - men det beste er at nyere musikk har DR10 og høyere i stedet for ihjelkomprimert på DR5.
Det har kommet en del og det fylles stadig på med nye mixer, nesten daglig - lytter selv nesten ikke på annet enn dette for tiden, veldig moro.
(hehe, siterte først feil innlegg )
viser seg faktisk at Revel bruker falske høyttalerelementer også :/
Forresten enig, funker fint med stereo og har ikke behov for å vanne ut kvaliteten med flere kanaler selv. Sorry at jeg var så provoserende i går, det var sent og jeg var i en modus med litt for mye vin, bør holde meg for god til å legge inn unødvendige provokasjoner under "diffuse" forhold.Begge deler er viktig til film, men syns det funker fint med stereo. Heller best mulig kvalitet innenfor et gitt budsjett til to kanaler, enn å vanne ut kvaliteten i fem eller flere kanaler. 55" oled, men hadde vært kult med større bilde etterhvert.
Muligens noe av forklaringen til min misnøye av F36.viser seg faktisk at Revel bruker falske høyttalerelementer også :/
Ikke tenk på det, no hard feelings. Lot meg sikkert rive med litt jeg også, og jeg hadde ikke vin å skylde på engang. ;PForresten enig, funker fint med stereo og har ikke behov for å vanne ut kvaliteten med flere kanaler selv. Sorry at jeg var så provoserende i går, det var sent og jeg var i en modus med litt for mye vin, bør holde meg for god til å legge inn unødvendige provokasjoner under "diffuse" forhold.
Over og ut med Revel da, KEF neste gangviser seg faktisk at Revel bruker falske høyttalerelementer også :/
Vis vedlegget 823635
Kjedelig å ha høyttalere med falske elementer. Hva er det da som lager lyd?Over og ut med Revel da, KEF neste gang
Når de 6 første kanalene styres til "store nok" høyttalere......så dekkes KRINGLYDEN tilnærmet 100%Fatter egentlig ikke at folk snakker negativt om 3D lydformater, jeg er rimelig avhengig av å høre musikk RUNDT meg og ikke på en vegg, flatt.
Men jeg regner med at de IKKE virkelig har opplevd god lyd i mange kanaler...
Bra samling, og enig i at 3D lyd er ekstremt viktig (jeg er en del ganger litt frustrert over manglende fokus på dette fra de som gir ut filmer til hjemmemarkedet). Vanligvis er surround lyden veldig bra; bruk av takhøyttalere er ofte en ettertanke som egentlig ikke er gjort skikkelig - heldigvis begynner dette å bli bedre.Her er absolutt LYDEN viktigst, men på en god andreplass kommer bilde!
Jeg har 7 650 originale filmer på 4K, BLu-ray og DVD (tar ikke med LD nå). Dette er filmer som jeg har sett minimum en gang, de fleste har jeg sett flere ganger.
Koser meg akkurat nå med ny forsterker; Denon AVC-X8500HA og har et høyttaler-oppsett 9.1.4 bestående av Arendal 1723 THX. Lave frekvenser får hjelp av en SVS PB16 ULTRA subwoofer.
Dette i manne-hula her på litt over 20 kvadratmeter..Seeravstand til min gamle LG OLED65E6V er rundt 2,5 meter...
Fatter egentlig ikke at folk snakker negativt om 3D lydformater, jeg er rimelig avhengig av å høre musikk RUNDT meg og ikke på en vegg, flatt.
Men jeg regner med at de IKKE virkelig har opplevd god lyd i mange kanaler, en gjenganger er jo de helsikes 'lyd-plankene' som ødelegger både lyd og folks tanker om Auro 3D, Atmos og DTS-X.
Med andre ord: ja takk, begge deler!
Siden jeg ikke har 3D støtte på TV lengre, så har jeg begynt å fase disse ut av samlingen min. Har kun denne filmen i UHD bluray med Atmos - må innrømme at jeg faktisk ikke har sett den ennåEksempel på filmutgave jeg har sans for - 3D bilde & Atmos lyd. Passer veldig godt for en slik spektakulær film.
Alkoholholdig fludium & snacks anbefales ved siden av.
Luc Besson filmet den med 3D i tankene - så kanskje det dveles noe på visse ting som ikke virker særlig fornuftige, men skal ikke være noe problem.Siden jeg ikke har 3D støtte på TV lengre, så har jeg begynt å fase disse ut av samlingen min. Har kun denne filmen i UHD bluray med Atmos - må innrømme at jeg faktisk ikke har sett den ennå
Fatter egentlig ikke at folk snakker negativt om 3D lydformater, jeg er rimelig avhengig av å høre musikk RUNDT meg og ikke på en vegg, flatt.
Men jeg regner med at de IKKE virkelig har opplevd god lyd i mange kanaler
Apropos dårlig lyd: Det er ganske mange filmer (Netflix, DVD) hvor talesporet har altfor lavt volum i forhold til omgivelses- og bakgrunnslyder. Kan det skyldes en dårlig nedmiksing av flerkanalslyd til stereolyd?Hvis man lytter en del til musikk på dvd, blu ray osv - så bør man være obs på at stereosporet som regel er av dårligere kvalitet enn surroundsporet.
Jeg laget til og med en tråd her inne for å finne noen gode konserter på disc med bra stereolyd - det ble veldig vanskelig, selv om jeg sjekket flere hundre discer. Surroundpsoret var derimot bra på nesten alle.
Jeg har ikke sjekket for film, tviler på at samme problem finnes der - er vel mest musikk som er rammet av The Loudness War.
Det kan det nok være, jeg har ikke særlig erfaring med stereospor på film til streaming & discer. Men talesporet er veldig lavt på en del filmer i surround.Apropos dårlig lyd: Det er ganske mange filmer (Netflix, DVD) hvor talesporet har altfor lavt volum i forhold til omgivelses- og bakgrunnslyder. Kan det skyldes en dårlig nedmiksing av flerkanalslyd til stereolyd?