Hei,
Jeg ser at dette har kommet litt ut av de proporsjonene det for tjener. Saken sett fra mitt synspunkt er som følger:
Ronny Tramell ble anbefalt, fra en felles kjenning i Vikersund, å sende meg sin Pioneer PL-530 for oppjustering, smøring og generelt ettersyn, samt også montering av phonosokler og avtagbar nettledning. Jeg utførte alt, unntatt de to siste postene, som jeg rett og slett glemte. Årsaken til det skal søkes i det faktum at det gikk en stund fra jeg mottok spilleren, til arbeidet ble utført. Dette også på grunn av RTs økonomiske situasjon. Det er helt og holdent min feil. Etter at reparasjonen ble betalt, gikk det også noen uker før spilleren ble sendt i retur. Fremdeles min feil, som jeg også selvsagt beklager. Spilleren kommer omsider frem til mottager, og den viser seg å vært "knust" i transporten. Jeg fikk bilder og melding på mail, og skrev tilbake og uttrykket min medfølelse, samt at jeg bad mottaker om å kontakte posten umiddelbart, enten medbringende spilleren eller sende bilder av "restene". Jeg tilbydde meg også å hjelpe til med en eventuell verdifastsettelse, slik at han kunne rette et mest mulig økonomisk krav mot befrakter. Svaret på den mailen var ganske enkelt at jeg ikke måtte tro at jeg skulle kunne lure meg unna denne saken. Spilleren fungerte ikke, jeg hadde ikke gjort noe etc. Kanskje mye av årsaken til dette utbruddet er det faktum at jeg glemte det mest synlige, nemlig å montere nevnte sokler? Uansett ble jeg mektig irritert over reaksjonen. Spilleren fungerte utmerket da den gikk herfra. At den heller ikke fungerte mekanisk da den kom frem, knust, kan vel egentlig ikke forundre noen, trodde jeg. Jeg ble avkrevd 5000.- + beløp for reparasjonen + utlagt frakt. Jeg syns dette kravet var fullstendig meningsløst. Det var tross alt ikke meg som hadde knust den. Jeg hadde da allerede tilbudt min hjelp, men det var ikke som mottager ville ha det, så jeg svarte ikke noe mer. Noen dager etterpå fikk jeg sms med trussel om offentliggjøring via hfs, med mindre jeg betalte det han ville ha. Trusler liker jeg veldig dårlig, spesielt når jeg føler meg særdeles lite skyldig, så jeg foretok meg ingen ting. Resultat kjenner dere alle. Som en ekstra bonus, har det også fremkommet mye annet som jeg gjerne skulle vært foruten, men sånn er nå engang livet.
Jeg utførte ikke jobben etter avtale, og er selvsagt villig til å kompensere det, men etter som stemningen her har utviklet seg, er det kanskje like greit at jeg tilbakebetaler HELE beløpet, inkludert frakt begge veier. Jeg er så heldig at det, fremdeles bør jeg kanskje si, tross alt er mange som er godt fornøyd med det arbeidet jeg utfører samt de produktene jeg lager. De personene vil jeg gjerne beholde, og helst legge nye til listen. I motsetning til RT, har jeg heller ingen fysiske skavanker, så også der stiller jeg sterkt. Derfor vil jeg beklage hans situasjon, og skal heretter være mer lydhør for klager, også de jeg syns blir feil vinklet. Denne situasjonen kunne sikkert vært unngått med bedre oppfølging fra min side.
Etter som jeg skjønner, har det fra postens side blitt utbetalt en erstatningssum, og sammenlagt med mitt lille "returbidrag", håper jeg Rocker kan skaffe seg en verdig arvtager til å gi han masse vinylglede i tiden som kommer.
Roar Malmin