Ønsker anbefaling Hva gjør man???

Status
Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Er det verre å svindle folk på uføretrygd enn meg som lønnsmottaker :confused:
Svindel er svindel uansett.
Forfølg saken Rocker og ikke gi deg.
For meg er det beint ut umulig å forstå at folk kjøper Malmin forsterkere. De er sikkert gode, men ..........
Hvis forsterkeren du har kjøpt skulle ryke og samtidig bli behandlet som Rocker, da sliter man egentlig litt

Haavard
vennetråden fremstår mer og mer som et mysterium med tanke på ymse postinger rundt samme tema de siste årene.

triste greier egentlig.
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Er det verre å svindle folk på uføretrygd enn meg som lønnsmottaker :confused:
Svindel er svindel uansett.
Forfølg saken Rocker og ikke gi deg.
For meg er det beint ut umulig å forstå at folk kjøper Malmin forsterkere. De er sikkert gode, men ..........
Hvis forsterkeren du har kjøpt skulle ryke og samtidig bli behandlet som Rocker, da sliter man egentlig litt

Haavard
Jeg mente selvsagt ikke at det var "verre" for den ene eller andre å bli svindlet slik.
Det jeg mener er at jeg, som "ung ufør" har svært lite/ingen albuerom rent økonomisk, så dette opplegget svir nok litt ekstra for meg, i forhold til lønnsmottakere generelt...som nok har både 1, 2,3 osv ganger min inntekt, men det er nå bare min mening såklart :)
 

QWERT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2012
Innlegg
323
Antall liker
136
Torget vurderinger
0
Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk kjøper dette "såkalte" merket som denne karen bygger. Det er en ny modell omtrent hver dag som er bygd inn i et eller annet annet kabinett fra EC, Parasound o.l. Lett å komme i kontakt med når det passer han.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.041
Antall liker
2.139
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
I beste mening rocker. Skjønner godt at det svir for deg, mer enn for oss andre kanskje. Men norsk kan være vanskelig noen ganger. Som sagt fortsett å purre han på mail.

Du bor nordpå? Det har nettopp landet en pre her som lar seg finansiere på et lavt budsjett. Den kommer nordfra og er aldeles glimrende. Burde vurderes i en pre og effektrinn kombinasjon.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.777
Antall liker
11.442
Torget vurderinger
2
Hei alle,

Jeg er generelt skeptisk til gapestokkmentalitet; vedkommende som her får sitt pass påskrevet så tydelig, har ikke lagt frem sin versjon av saken det er tale om, så andre som henger seg på, bør vel være litt forsiktige med udokumenterte påstander. Det er fler som kan ha vanskeligheter i livet, noe man også bør ta stilling til før man ender som del av en skruppelløs mobb. Saken det er snakk om bør definitivt løses mellom partene, ikke gjennom udokumenterte påstander i all offentlighet.
(NB: Med dette tar jeg ikke stilling til saken det er snakk om, jeg har kun generelle innvendinger mot hekseprosesser i offentlig rom)

Mvh
Håkon Rognlien
 

QWERT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2012
Innlegg
323
Antall liker
136
Torget vurderinger
0
Når en produsent av utstyr, som faktiskt kan låte bra, får så mye negativ omtale vedrørende ustabilitet i levering og økonomi, bør vedkommende "pensjonere" seg. Har noen kjøpere fått kvittering f.eks.?
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Hei alle,

Jeg er generelt skeptisk til gapestokkmentalitet; vedkommende som her får sitt pass påskrevet så tydelig, har ikke lagt frem sin versjon av saken det er tale om, så andre som henger seg på, bør vel være litt forsiktige med udokumenterte påstander. Det er fler som kan ha vanskeligheter i livet, noe man også bør ta stilling til før man ender som del av en skruppelløs mobb. Saken det er snakk om bør definitivt løses mellom partene, ikke gjennom udokumenterte påstander i all offentlighet.
(NB: Med dette tar jeg ikke stilling til saken det er snakk om, jeg har kun generelle innvendinger mot hekseprosesser i offentlig rom)

Mvh
Håkon Rognlien
Jeg forstår og aksepterer ditt syn på dette, men jeg har forsøkt både mail og sms til RM (senest i dag) og han gir konsekvent f.. i å svare.
Dette er jo et problem ikke bare jeg, men mange andre har/har hatt også.
Jeg har både bilder og mailer, så dokumentasjonen er det ingen problemer med.
At han ikke bryr seg med "små-beløp" er jo også en vedtatt sannhet, siden stadig flere står frem her i tråden, og på pm, til meg og sier de har gitt opp.
Skal han da bare få styre på i all evighet med dette opplegget sitt, uten at man kan si fra?
Alternativet er i såfall å dra hjem til han, og banke på døra....?
Jeg tar avstand fra det du kaller "mobb", for mannen har alle muligheter å kommentere fritt her, hvis han i det hele tatt gidder å bry seg.
At folk er frustrert og forbannet må de jo ha mulighet til å kommentere, uten at det blir en mobb plutselig
Sykdom og diagnoser er OVERHODET ingen unnskyldning for å beholde penger som ikke er hans.....
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.319
Antall liker
1.182
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Jeg fatter ikke at halleluja-gjengen i Musical Innovation-tråden ikke varsler RM om denne tråden på en slik måte at han ordner opp og minimaliserer skadene på hans renome.

Jeg fatter det ikke....
 

Billbob

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.04.2011
Innlegg
500
Antall liker
110
Joda skjønner hva du mener der Haakon.Klart det kan være(tydeligvis) div grunner til at dette skjedde.Det jeg og andre reagerer på er hvorfor ta på seg oppdrag(betalte) visst man sliter,for så å ikke gi lyd fra seg.Det selges da amper fra han etter denne hendelsen skjedde.Det har etter hvert blitt ganske mange som har negative opplevelser med han.
-Dette løser seg nok.
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Jeg fatter ikke at halleluja-gjengen i Musical Innovation-tråden ikke varsler RM om denne tråden på en slik måte at han ordner opp og minimaliserer skadene på hans renome.

Jeg fatter det ikke....
Han har fått beskjed om tråden, via en felles kamerat som bor rett i nærheten av han.....
 

QWERT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2012
Innlegg
323
Antall liker
136
Torget vurderinger
0
Som sagt er han tilgjenglig når man skylder han penger, men utilgjenglig hvis du har noe til gode eller ting til modding/rep. Han tør heller ikke svare og informere i den sekten kalt Musical Innovations venner.
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Synes det er helt greit at slike ting kommer frem, også her på forumet.

Dette er intet annet enn brukererfaringer - i dette tilfelle slett brukererfaring.

Personen kan på eget initiativ registrere seg som ett selskap hvis han driver stort nok - i så fall ville selskapet fått på pukkelen.


Regner med at eventuelle brukererfaringer vedrørende leamikk fra GB og Kina ville blitt tatt godt i mot hvis erfaringene var att dette løsnet i alle sine deler - som det ofte jo gjør.....

At en da skulle slippe unna fordi en er Norsk, eller / og bruker sitt eget navn ved forretningsmessig drift - synes nå jeg da ikke er noe grunnlag.

Her har ( hvis vi skal stole på trådstarter ), en som ikke har fått det han har betalt for.
Faktisk fikk han ikke tilbake dèt han en gang sendte heller, men en platespiller i deler tilbake som ubrukelig.

Ingen hadde vel hatt noe å si på en klage der kjøper mottok noe helt annet enn dèt han/hun bestilte fra det store utland.
Her fikk ikke trådstarter det han betalte for i følge ham selv - han fikk ikke tilbake engang det han sendte.
En hel platespiller hadde blitt vrak, riktignok grunnet posten.
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
576
Torget vurderinger
46
Er det verre å svindle folk på uføretrygd enn meg som lønnsmottaker :confused:
Svindel er svindel uansett.
Forfølg saken Rocker og ikke gi deg.
For meg er det beint ut umulig å forstå at folk kjøper Malmin forsterkere. De er sikkert gode, men ..........
Hvis forsterkeren du har kjøpt skulle ryke og samtidig bli behandlet som Rocker, da sliter man egentlig litt

Haavard
vennetråden fremstår mer og mer som et mysterium med tanke på ymse postinger rundt samme tema de siste årene.

triste greier egentlig.
Har selv hatt MI 10.1 SE fra Malmin, forøvrig et godt effekttrinn og gode erfaringer med produsenten men når jeg nå ser utviklingen på begge sider må jeg si meg enig med Haavard, dette fremstår som et mysterium ja. Har stor sympati med trådstarter!
Morten
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
uansett er det en smule unødvendig å poste i hytt og gevær i vennetråden.

Skjønner godt Rognliens innsigelser, men det er er mer enn en smule betimelig at slike tråder som det her har sett dagens lys på sentralen før. (ingen røyk uten ild og alt det der) Korriger meg hvis jeg husker feil, men sensuren tidligere har vært strengere(?) tror ikke Høvdingen eller modsa følger mindre med nå.


Hvem er rette instans? Forbrukerrådet? Lokalpresse? TV2 Hjelper Deg? Han hyggelige ex-jugoslaven på hjørnet?
For meg kan det ihvertfall virke som at "butikken" blir drevet på skjønn, ubehagelige henvendelser blir lagt til sides med øyne og ører godt lukket.

trist, for å gjenta meg selv.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.041
Antall liker
2.139
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Jeg er helt enig med deg Haakon, jeg er også skeptisk til gapestokkmentaliteten. Man skal være forsiktig med å henge ut folk slik som det blir gjort i denne tråden.
Jeg vi allikevel påstå at det ikke er udokumentert det som kommer fram. Synes at Rocker har dokumentert godt med bilder hva som har skjedd. Og ja, alt er ikke RM sin skyld. Posten må sin skyld også.

Jeg er også enig med deg at dette må løses mellom partene og ikke i offentlighet. Men dette er faktisk prøvd slik jeg ser det. Og det er nå en gang slik at det ikke er første gangen eiere av utstyr har opplevd det som Rocker erfarer. Hva skal Rocker gjøre da når han ikke får kontakt? Klart politianmeldelse er en løsning.

Det er interessant at det på sentralen eksisterer en tråd der lignende episoder som denne er nevnt og med samme person. Og det er interessant at den fortsatt eksisterer. Hvorfor lar Høvdingen den stå? En tråd som fungerer som gapestokk på lik linje med denne.

Jeg har stor respekt for RM og hans produkter. La det være sagt. Men når det stadig vekk med jevne mellomrom dukker opp episoder som denne, har jeg og andre valget mellom å bli skruppelløs mobb eller bli lurt. Holder vi kjeft kommer vi ingen vei. Sier vi ifra så er det også galt, for det er det faktisk.

Haavard
 

viddivaddi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.10.2012
Innlegg
56
Antall liker
14
Sted
Oslo
Min erfaring i lignende saker er at dersom det ikke er snakk om veldig store beløp blir de nedprioritert i alle instanser, og man må stå på egne ben i konfliktløsingen desverre.

Posten er greie med å utbetale erstatninger, og paypal er gull i kjøp/salg-tvistesituasjoner. De tilbakebetaler utlegget ditt dersom man klager til dem innen en gitt frist (tror det er en måned) dersom selger ikke er å få tak i (som ofte er tilfellet i slike situasjoner).
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Var lydmessig fornøyd med mitt mi sett når til slutt ting var ordnet opp i men! arcam remote til mi12 pre! denne er du avhengig av for å slå av "mute" som pre står i ved oppstart! ksn ikke bruke mi pre uten arcam remoten! ingen powerknapp! må manuelt dra ut strømkontakt! merking på bakside, cd/phono etc stemte ikke overrens med fremside! Ingenting av dette ble opplyst av produsent før salg!. Mosfet ble levert med mindre strømforsyning og 4 kg lavere vekt enn andre! Dette ble etter klaging fra meg ordnet opp i. ingen manual eller kvitering på produktene etc etc etc. Dette er jo ikke annet enn diy prosjekt som blir fornyet/omgjort hver mnd! De som handler mye får vist ok service mens andre blir glemt! så har vi de som leverer produktet til "oppgradering" flere ganger i året til tusenvis av kroner som allkevel støtter dette! og de mener dette er verdens beste produkt som sagt i 2 mnd før det kommer noe som er bedre ;) var jo gudestatusen til dette merket som gjorde at jeg handlet! nå har jeg gått over til en xindak kina forsterker som spiller bedre på de fleste punktet på klipsch til en brøkdel av prisen g alt ser ut til og være i orden ;)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.352
Torget vurderinger
1
Forsiktig, Haavard. Uførepensjonister har svært begrensa- om noen- mulighet for å spe på inntekta med en ekstra jobb. Det er IKKE tilfelle med ordinære lønnsmottagere- bare så du husker på det til en annen gang. Utgifter og inntekter står IKKE i proporsjon til hverandre om uførepensjon er eneste inntekt for en nordmann i dag. Det er dog en annen diskusjon. Men, du har rett i en ting- svindel er svindel. Den påvirker oss alle, selv om jeg ikke tror det -tilsiktet eller ikke- er tilfelle her.

. Posten skal ha for velvilje og ansvarstagen der, Rocker. Håper du får alt igjen. Men Posten eier Pioneeren din nå, og den vil bli destruert..huff. Du kan trøste deg med at 1210 spiller nåla av Pioen- med eller uten Piomodding- det er nemlig tilfelle:cool:
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.041
Antall liker
2.139
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Jeg kjenner utmerket godt til uføre sin hverdag Auditor.
Det var siste setning i innlegget jeg reagerte på, Tenk å svindle folk på .......
Har ingen tanker om å gå inn på en uførediskusjon her, ville bare presisere at svindel er svindel uansett hvem som utsatt for det.
Føler meg Rocker så det holder. I hans situasjon hadde jeg sett meg etter en Lenco spiller. Plukket den fra hverandre og laget ny plinth. Jeg veit ikke hvor kapabel Rocker er til litt DIY, men det er en spiller som kan dras langt med hjelp fra mange på sentralen.

Haavard
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
548
Antall liker
1.482
Torget vurderinger
2
Hei,

Jeg ser at dette har kommet litt ut av de proporsjonene det for tjener. Saken sett fra mitt synspunkt er som følger:

Ronny Tramell ble anbefalt, fra en felles kjenning i Vikersund, å sende meg sin Pioneer PL-530 for oppjustering, smøring og generelt ettersyn, samt også montering av phonosokler og avtagbar nettledning. Jeg utførte alt, unntatt de to siste postene, som jeg rett og slett glemte. Årsaken til det skal søkes i det faktum at det gikk en stund fra jeg mottok spilleren, til arbeidet ble utført. Dette også på grunn av RTs økonomiske situasjon. Det er helt og holdent min feil. Etter at reparasjonen ble betalt, gikk det også noen uker før spilleren ble sendt i retur. Fremdeles min feil, som jeg også selvsagt beklager. Spilleren kommer omsider frem til mottager, og den viser seg å vært "knust" i transporten. Jeg fikk bilder og melding på mail, og skrev tilbake og uttrykket min medfølelse, samt at jeg bad mottaker om å kontakte posten umiddelbart, enten medbringende spilleren eller sende bilder av "restene". Jeg tilbydde meg også å hjelpe til med en eventuell verdifastsettelse, slik at han kunne rette et mest mulig økonomisk krav mot befrakter. Svaret på den mailen var ganske enkelt at jeg ikke måtte tro at jeg skulle kunne lure meg unna denne saken. Spilleren fungerte ikke, jeg hadde ikke gjort noe etc. Kanskje mye av årsaken til dette utbruddet er det faktum at jeg glemte det mest synlige, nemlig å montere nevnte sokler? Uansett ble jeg mektig irritert over reaksjonen. Spilleren fungerte utmerket da den gikk herfra. At den heller ikke fungerte mekanisk da den kom frem, knust, kan vel egentlig ikke forundre noen, trodde jeg. Jeg ble avkrevd 5000.- + beløp for reparasjonen + utlagt frakt. Jeg syns dette kravet var fullstendig meningsløst. Det var tross alt ikke meg som hadde knust den. Jeg hadde da allerede tilbudt min hjelp, men det var ikke som mottager ville ha det, så jeg svarte ikke noe mer. Noen dager etterpå fikk jeg sms med trussel om offentliggjøring via hfs, med mindre jeg betalte det han ville ha. Trusler liker jeg veldig dårlig, spesielt når jeg føler meg særdeles lite skyldig, så jeg foretok meg ingen ting. Resultat kjenner dere alle. Som en ekstra bonus, har det også fremkommet mye annet som jeg gjerne skulle vært foruten, men sånn er nå engang livet.

Jeg utførte ikke jobben etter avtale, og er selvsagt villig til å kompensere det, men etter som stemningen her har utviklet seg, er det kanskje like greit at jeg tilbakebetaler HELE beløpet, inkludert frakt begge veier. Jeg er så heldig at det, fremdeles bør jeg kanskje si, tross alt er mange som er godt fornøyd med det arbeidet jeg utfører samt de produktene jeg lager. De personene vil jeg gjerne beholde, og helst legge nye til listen. I motsetning til RT, har jeg heller ingen fysiske skavanker, så også der stiller jeg sterkt. Derfor vil jeg beklage hans situasjon, og skal heretter være mer lydhør for klager, også de jeg syns blir feil vinklet. Denne situasjonen kunne sikkert vært unngått med bedre oppfølging fra min side.

Etter som jeg skjønner, har det fra postens side blitt utbetalt en erstatningssum, og sammenlagt med mitt lille "returbidrag", håper jeg Rocker kan skaffe seg en verdig arvtager til å gi han masse vinylglede i tiden som kommer.

Roar Malmin
 

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.982
Antall liker
1.875
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Hei,

Jeg ser at dette har kommet litt ut av de proporsjonene det for tjener. Saken sett fra mitt synspunkt er som følger:

Ronny Tramell ble anbefalt, fra en felles kjenning i Vikersund, å sende meg sin Pioneer PL-530 for oppjustering, smøring og generelt ettersyn, samt også montering av phonosokler og avtagbar nettledning. Jeg utførte alt, unntatt de to siste postene, som jeg rett og slett glemte. Årsaken til det skal søkes i det faktum at det gikk en stund fra jeg mottok spilleren, til arbeidet ble utført. Dette også på grunn av RTs økonomiske situasjon. Det er helt og holdent min feil. Etter at reparasjonen ble betalt, gikk det også noen uker før spilleren ble sendt i retur. Fremdeles min feil, som jeg også selvsagt beklager. Spilleren kommer omsider frem til mottager, og den viser seg å vært "knust" i transporten. Jeg fikk bilder og melding på mail, og skrev tilbake og uttrykket min medfølelse, samt at jeg bad mottaker om å kontakte posten umiddelbart, enten medbringende spilleren eller sende bilder av "restene". Jeg tilbydde meg også å hjelpe til med en eventuell verdifastsettelse, slik at han kunne rette et mest mulig økonomisk krav mot befrakter. Svaret på den mailen var ganske enkelt at jeg ikke måtte tro at jeg skulle kunne lure meg unna denne saken. Spilleren fungerte ikke, jeg hadde ikke gjort noe etc. Kanskje mye av årsaken til dette utbruddet er det faktum at jeg glemte det mest synlige, nemlig å montere nevnte sokler? Uansett ble jeg mektig irritert over reaksjonen. Spilleren fungerte utmerket da den gikk herfra. At den heller ikke fungerte mekanisk da den kom frem, knust, kan vel egentlig ikke forundre noen, trodde jeg. Jeg ble avkrevd 5000.- + beløp for reparasjonen + utlagt frakt. Jeg syns dette kravet var fullstendig meningsløst. Det var tross alt ikke meg som hadde knust den. Jeg hadde da allerede tilbudt min hjelp, men det var ikke som mottager ville ha det, så jeg svarte ikke noe mer. Noen dager etterpå fikk jeg sms med trussel om offentliggjøring via hfs, med mindre jeg betalte det han ville ha. Trusler liker jeg veldig dårlig, spesielt når jeg føler meg særdeles lite skyldig, så jeg foretok meg ingen ting. Resultat kjenner dere alle. Som en ekstra bonus, har det også fremkommet mye annet som jeg gjerne skulle vært foruten, men sånn er nå engang livet.

Jeg utførte ikke jobben etter avtale, og er selvsagt villig til å kompensere det, men etter som stemningen her har utviklet seg, er det kanskje like greit at jeg tilbakebetaler HELE beløpet, inkludert frakt begge veier. Jeg er så heldig at det, fremdeles bør jeg kanskje si, tross alt er mange som er godt fornøyd med det arbeidet jeg utfører samt de produktene jeg lager. De personene vil jeg gjerne beholde, og helst legge nye til listen. I motsetning til RT, har jeg heller ingen fysiske skavanker, så også der stiller jeg sterkt. Derfor vil jeg beklage hans situasjon, og skal heretter være mer lydhør for klager, også de jeg syns blir feil vinklet. Denne situasjonen kunne sikkert vært unngått med bedre oppfølging fra min side.

Etter som jeg skjønner, har det fra postens side blitt utbetalt en erstatningssum, og sammenlagt med mitt lille "returbidrag", håper jeg Rocker kan skaffe seg en verdig arvtager til å gi han masse vinylglede i tiden som kommer.

Roar Malmin
Der ble saken straks litt mer nyansert, og tosidig. Begge parter kan kritiseres: RM for dårlig og sendrektig kundeoppfølging, og RT for å avkreve RM et urimelig beløp. Posten var jo også en part i saken.

Jeg håper at denne saken nå er løst i minnelighet.

Mvh Salty
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Litt mer nyansert kanskje?
Da jeg avkrevde RM for hele beløpet var det i rent sinne!!!
Jeg modererte meg etterpå via sms, og sa jeg ville ha tilbake arbeidspenger + frakt t/r såfremt jeg fikk erstatning fra Posten.
Dette synes jeg er rimelig da, som RM selv sier, han hadde ikke utført de 2 siste punkter på lista....jeg har testet spilleren senest i går, og hastigheten er fremdeles ustabil, på samme måte som før....
Uansett...jeg har ingen intensjoner om å diskutere mer ang dette, så lenge RM gjør opp for seg.
Det var alt jeg i utgangspunktet ville, ikke sant....
Saken her er nok mer nyansert enn RM skriver over her, men det får bare ligge....

Jeg takker RM for å ha svart her på forumet, og vist at der kanskje er håp for framtida, både for hans bedrift, og "uheldige" kunder som meg :)

Mvh
Ronny Tramell
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.983
Antall liker
1.056
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Ikke at jeg har noe fornuftig å si om denne saken, men, SMS er generelt dårligste måte å handle eller krangle på...det hender at en melding ikke kommer frem, eller kan lett bli slettet med uhell, eller forsvinne totalt om tlf. byttes, siden SMS blir vanligvis lagret i tlf-minne, og ikke på SIM.

Arne K

(personlig er jeg av formening at SMS har en STOR feil; de tillot mer en 10 tegn)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Sett fra mitt ståsted er dette nok et godt eksempel på at en bør holde slike saker unna forumet. Alle saker har to sider, og inntil en sak er godt belyst, og vi kan bekrefte at en sak er fremlagt sannferdig og fra alles sider, så kommer vi til å være ekstra strenge med slike tråder fremover.

Mvh
Høvdingen
 

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.982
Antall liker
1.875
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Kjære Høvding!
I denne tråden linker trådstarter til en annen tråd fra 26.11.2010, hvor vedkommende leverandør henges ut i all offentlighet som svindler, og som inneholder mange virkelige stygge innlegg. Skikkelig utrivelig lesning, imo.

Hvorfor blir sånne tråder stående "i all evighet", sånn at de kan linkes til i ettertid, og dermed holdes "varme"?
HFS har jo ellers et ganske strengt reglement; finnes det noen policy angående "offentlige gapestokker"?

I dagens tråd er det også en del innlegg som er godt over streken, imo.
Disse blir jo stående, selv om saken jo straks ble mer nyansert når begge parter hadde uttalt seg.

Du sier i ditt innlegg at slike saker bør holdes unna forumet. Hvorfor blir de da stående der...?

Mvh Salty
 
Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Jeg kjenner ikke RM selv, men jeg har selv fått utstyr reparert av han ved ett tilfelle, og det gikk helt etter boka. Det har derimot kommet veldig mange rapporter fra brukere som har ulike erfaringer med RM, og vårt ståsted er at den informasjon som kommer frem på sidene bør gi et sannferdig bilde av en gitt sak. Vi foretrekker at brukere rapporterer saker til moderator først, så kan vi ta stilling til om saken bør offentliggjøres eller ikke. I de fleste saker er det 2 sider (ofte nokså forskjellige), mens i andre saker så viser det seg at saken fremstår nokså lik fra begge parter, og er saken sannferdig så tillater vi det på trykk. Det blir vel litt som en avis som skal få en historie bekreftet før den blir trykket.

Vi har flere eksempler på saker som går mot forretninger, og vi har slettet mange slike saker, da vi etter å han undersøkt har funnet ut at historiene blir fremlagt veldig subjektivt, og at sakene gjerne løser seg med litt mekling. Ofte så kan en bruker bli noe urimelig når noe går galt, og andre ganger så har forretninger innrømmet at de har gjort en feil, og da har vi tillatt tråder som kritiserer dem.

Ettersom det har kommet såpass mange saker frem for oss opp gjennom årene mot RM, så synes vi det ble feil å slette denne tråden, men etter å ha sett RM sin forklaring, så viser det seg nok en gang at alle saker har to sider, og fremover så synes jeg det er både riktig og nødvendig å sjekke slike saker før de kommer på trykk.

Jeg finner ikke noe link til i denne tråden til en annen tråd, men det er mulig jeg har oversett det. Send meg gjerne linken pr. PM, så skal jeg se på tråden. Det er ikke noe hyggelig for en bransjeaktør å ha en negativ tråd liggende ute for all tid, og dette er kanskje noe vi bør vurdere å fjerne. Alle kan gjøre feil, og jeg er enig i at det ikke er riktig at vedkommende skal ha slikt hengende over seg i all fremtid.

Mvh
Høvdingen
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Det virker på meg som denne saken nå er løst, og jeg stenger derfor tråden.

Jeg vil til slutt si at det er fint om brukere som har negative erfaringer med forretninger eller privatbrukere tar kontakt med en Moderator før saken blir publisert. Det som ofte er kjernen i slike saker er at en ønsker å komme frem til en løsning, og offentlig gapestokk fungerer som regel nokså dårlig.

Mvh
Høvdingen
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn