Høyttalere Hva gjør vi når WAF faktoren har en avgjørende rolle ved kjøp av store høytalere?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.080
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Artig med fysikk, fortell gjerne hvilken fysisk lov du henviser til når du påstår at tredimensjonaliteten i lydbildet faller sammen.

For en ting kan jo være at du merker endring hos deg når du trykker høyttalerene inn i det hjørnet/fakk'et i veggen hos deg.
    Men å generalisere effektene du opplever og så definere de som en fysisk lov, er vel litt i overkant.
    Men det er jo veldig haifai å ha det slik da.🤭

PS: Ser du også har lydplanke; kan man anta et kompromiss har vært inngått?
    Det du benekter tas opp i denne videoen av Erin’s Audio Corner (lagt ut i dag), så du kan jo investere noen minutter fra 8:19 her:

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.955
    Sted
    Horten
    Det du benekter tas opp i denne videoen av Erin’s Audio Corner (lagt ut i dag), så du kan jo investere noen minutter fra 8:19 her:
    Håper ikke det var et ømt punkt dette med plassering av høyttalerene langt utpå gulvet?
    -For jeg sier ikke noe om at folk ikke kan plassere høyttalerene hvor de vil, aka akkurat der de synes de låter aller best.

Men når man definerer egen preferanse som en fysisk lov, "så enkelt er det" og "ingenting å diskutere", (aka som om det er universale regler som gjelder alt/alle) ja så får man tåle å få respons og kommentarer. :cool:

PS: Som nevnt før, til tross for at man selv synes høyttalerene låter aller best plassert langt utpå gulvet og gjerne med noen amp'er på gulvet i mellom også, så tror jeg at det er flere ikke-haifai-entusiaster som foretrekker at de er plassert langs veggen.

kjetilrosand

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2003
    Antall liker
    9
    Kjøpte nye høytalere nå i januar, hadde med kone på avgjørelsen og har titt og ofte vist henne bilder av aktuelle høytalere.
    I desember stod det mellom ett par i valnøtt fra PMC og ett i grå metallic lakk. Jeg regnet med hun ville si valnøtt siden vi allerede hadde valnøtt tv benk, men hun valgte de grå til min overaskelse og ikke minst glede siden det var de jeg hadde mest lyst på.
    Så en generell WAF tror jeg ikke på 😜

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    847
    Torget vurderinger
    5
    Kjøpte nye høytalere nå i januar, hadde med kone på avgjørelsen og har titt og ofte vist henne bilder av aktuelle høytalere.
    I desember stod det mellom ett par i valnøtt fra PMC og ett i grå metallic lakk. Jeg regnet med hun ville si valnøtt siden vi allerede hadde valnøtt tv benk, men hun valgte de grå til min overaskelse og ikke minst glede siden det var de jeg hadde mest lyst på.
    Så en generell WAF tror jeg ikke på 😜
    Gratulerer! Tyder på at dere begge har god smak og så hvor riktig det var med kontrast for å fremheve og for å skape en helhetlig god løsning! Og cred for godt samarbeid. ;)

mvh Olav E

Sist redigert:

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    414
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Man kan foreslå et bryllup, om man ikke er gift fra før.
    Eller motsatt om man er gift

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn