Hva hører du mye på for tiden via ditt head-fi anlegg?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    The Next best thing to pinknoise. Tracey Chapman - Fast Car. ;)

    Spiller ditt lydsystem denne sangen på høyt nivå uten distortion, kan du spille ALT.
     

    satch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.12.2010
    Innlegg
    97
    Antall liker
    14
    Lush er et av de bandene jeg alltid kommer tilbake til, og Desire Lines er noe av det fineste de laget. Ren nytelse!

     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Finner det litt fascinerende å tenke på hva det er de forsøker å få fram. Artpop...! ;)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Lydmessig, en pill råtten versjon :eek:
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Haha. Pill råtten enda. :eek: ;D Likte den bedre enn originalen. Hva hører du på av utstyr?

    Bruker forresten HD800 og er ingen hørbar plagsom distortion eller jitter selv på relativt høyt lyttenivå 85dBA. Tonaliteten på instrumentene er også spot on og topp lydkvalitetsmessig på studiomonitorene. Er der jitter, farging eller annen forvrengning må det komme fra utstyret du bruker.

    Hvis ikke du mener at du liker en annen versjon artistisk sett og da må jeg bare si meg uenig med deg. Og det er greit.
     
    Sist redigert:

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Finnes MYE bedre versjoner av denne på Youtube, tror vel ikke det har med jitter, farging eller forvrengning å gjøre når du ser i signaturen min..
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Vet ikke hva du vil frem til, men låter fantastisk på høyttalerne og er ingen distortion å høre på HD800 i fonogrammet. Er lysere på sistnevnte men det er mer en artefakt av hodetelefonene som ikke er nøytral og som har en merkelig tonalitet. Audeze LCD-X er ikke akkurat nøytral den heller.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Så det låter bedre på andre youtube-opptak pga. at LCD-X ikke er nøytrale?
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Hvordan den og andre låter på LCD-X vet jeg ikke. Det er korrekt, LCD-X er ikke nøytral.

    Tonalitet spiller en stor rolle på hvordan de ulike fonogram låter. Låter det for lyst er det selvfølgelig ikke bra. Låter det for mørkt like så.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Musikk, er musikk!

    Noen lytter til utstyret, og noen til musikken, men denne tråden er neppen den rette til å diskutere <distortion>


     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Enig i at musikk er musikk og at man kan akklimatisere seg til diverse typer produkter. Men å påstå at et nøytralt fonogram som er fri for støy og andre forvrengninger er pill råttent faller på sin egen urimelighet. Ikke rart at der er så mye forvirring innen denne hobbyen når kun et fåtall vet hvordan nøytralt låter og de færreste er bevisst på balansen på eget utstyr.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Enig i at musikk er musikk og at man kan akklimatisere seg til diverse typer produkter. Men å påstå at et nøytralt fonogram som er fri for støy og andre forvrengninger er pill råttent faller på sin egen urimelighet. Ikke rart at der er så mye forvirring innen denne hobbyen når kun et fåtall vet hvordan nøytralt låter og de færreste er bevisst på balansen på eget utstyr.
    Ehhh..... jeg har nok hørt MYE mer utstyr enn deg, men det har ingenting å si siden INGEN av oss sto i studio under opptaket og kan si om det vi hører hjemme er korrekt gjengivelse eller ikke. Dette med "nøytralt" blir en floskel. Og jo jeg er MEGET bevisst på balansen i mitt eget oppsett. Fordi jeg fant bedre opptak av nevnte sang på youtube så betyr det ikke at jeg er hverken bevisst eller ikke vet hvordan ting skal lyde :eek:
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Enig i at musikk er musikk og at man kan akklimatisere seg til diverse typer produkter. Men å påstå at et nøytralt fonogram som er fri for støy og andre forvrengninger er pill råttent faller på sin egen urimelighet. Ikke rart at der er så mye forvirring innen denne hobbyen når kun et fåtall vet hvordan nøytralt låter og de færreste er bevisst på balansen på eget utstyr.
    Ehhh..... jeg har nok hørt MYE mer utstyr enn deg, men det har ingenting å si siden INGEN av oss sto i studio under opptaket og kan si om det vi hører hjemme er korrekt gjengivelse eller ikke. Dette med "nøytralt" blir en floskel. Og jo jeg er MEGET bevisst på balansen i mitt eget oppsett. Fordi jeg fant bedre opptak av nevnte sang på youtube så betyr det ikke at jeg er hverken bevisst eller ikke vet hvordan ting skal lyde :eek:
    Det kan godt hende du har hørt MYE mer utstyr enn meg, men hvor mye av dette utstyret var nøytralt og hvordan vet du at det var nøytralt? Fikk du se specs på dette ustyret? Frekvensrespons målinger fra rommet og ikke minst on & off axis målinger fra et anaechoic Chamber? Og er du en trent lytter på noen som helst måte?

    Hva som er nøytralt innen hodetelefoner skal jeg ikke uttale meg for bastant om da jeg ikke vet det med sikkerhet, selv om jeg har en anelse om produkter som er i nærheten. HD800 er ikke en av dem så det er sagt. Problemet er at ingen andre med sikkerhet vet det heller, men jeg tror Harman er i ferd med å finne ut av det.

    At du fant et annerledes opptak i youtube utelukker jeg ikke.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Kan legge til at anmeldere av hifi-utstyr har hørt MYE mer utstyr enn deg, men de er også blant de som kommer dårligst ut når det kommer til å vurdere tonalitet, forvrengninger og andre artefakter ved lydreproduksjon i blindtester. Så akkurat det argumentet har ingen verdi oss meg. Jeg vet ikke en gang alderen din, men jeg vet at jeg er ung nok til at hørselen min ikke har begynt å forringes nevneverdig og jeg vet av tester på legevakten at jeg er godt innenfor det som klassifiseres som normal hørsel. Hører vel opp mot 19khz.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    @Matsgyver:

    Slapp av litt! Jeg, koser meg noen ganger med 80 talls musikk - måler sikkert dritt, låter som dritt ( på bra utstyr ) men, jeg koser meg. Med musikken:)
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    @Matsgyver:

    Slapp av litt! Jeg, koser meg noen ganger med 80 talls musikk - måler sikkert dritt, låter som dritt ( på bra utstyr ) men, jeg koser meg. Med musikken:)
    Det er noe jeg også kan bli litt flinkere til og tar meg selv litt ofte i å sitte å lytte etter clipping eller annen distortion, (Edit: lytter ikke aktivt etter disse tingene, men legger ofte merke til det dersom det er der og da er det vanskelig å se bort fra det videre i fonogrammet) istede for å leve seg inn i musikken, men det er også en av grunnene til at jeg i hvert fall selv mener jeg begynner å bli flinkere til å vurdere lydkvalitet. Kan godt kose meg med musikk selv om lydkvaliteten er dårlig og har en gammel reiseradio i kjelleren som er langt unna hifi, men som jeg koser meg mye med så snart jeg glemmer av at lydkvaliteten er dårlig. ;)

    Vi mennesker er utrolig adaptive og kan tilvenne oss til det meste, også musikk med dårlig lydkvalitet og feil tonalitet. Heldigvis.
     
    Sist redigert:
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Sean Olive fikk spørsmål om det som musikkinteressert er noen bakdeler med å trene seg opp slik man blir en trent lytter, og svarte med glimt i øyet at "Well, it basically ruins your life". ;) Og der ligger nok noe sannhet i akkurat det.
     
    Sist redigert:

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    En låt som masserer membranene på LCD 2 litt i bassen.

    Låten er en fortsettelse på siste låt som er 8,53 min på albumet men som youtube ofte deler i 2 eller helt utelater denne delen av låten.

    Hentet fra albumet Steve Vai - The 7th song, og som han kaller et balade album. Steve Vai – The 7th Song – Enchanting Guitar Melodies, Archives Vol. 1
    Steve Vai-The 7th Song-S.jpg


    En litt jazzy sak fra samme album.

    Når en har sløva litt med ballade albumet kan en våkne litt igjen med denne fra albumet "Alien Love Secrets"
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Dette er ei skive jeg ofte lytter til når jeg ønsker topp lydkvalitet!

    Skjermbilde 2014-04-16 kl. 00.20.48.jpg
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    HD800-extreme makeover og denne radiokanalen er en utenomjordisk kombinasjon. Har ikke vært på klassisk konsert på ekte men dette må være så nært man kan komme med hodetelefoner.

    NRK Radio - NRK Klassisk - Direkte

     

    satch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.12.2010
    Innlegg
    97
    Antall liker
    14
    Det tok 22 år, men gjenhørsgleden var desto større :)

    Produksjonen er bevisst tilbakeholdt i diskantområdet, men med desto mer bevegelse i mellomtone og bass. Det skaper en mørk, melankolsk stemning som er deilig å senke seg ned i...

     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    ASIA nyeste utgivelse kan anbefales.

    Synes de har lavet mange sjikkelig bra plater op gennem tiderne.
     

    satch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.12.2010
    Innlegg
    97
    Antall liker
    14
    Gammel (1960), men vellydende innspilling. Og en riktig så fin tolkning er det også!

    513mxGMAjlL.jpg
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    André Bratten
    Med en modulær synthesizer og trommemaskin, spilte vidunderbarnet André Bratten inn sin aller første utgivelse i studioet som består av andre norske toneangivende stoltheter, blant annet Todd Terje, Lindstrøm og Prins Thomas. Det store nye bidraget til den norske elektroniske musikkscenen slapp sin imponerende debutskive Be A Man You Ant på Todd Terje og Lindstrøms første og kjære hjem Full Pupp. Bratten har siden den gang blitt fløyet rundt om i Europa for å spille seg gjennom større og mindre klubber i både utlandet og innlandet. Ikke minst har han fått en rekke kritikerroste omtalelser på papir og nett. Han fanger opp kosmiske omgivelser med mørke, tunge toner som gir deg en viss oversikt over synthenes kraft – toner som tar deg med inn i en dyp skogstranse. Med andre ord er Bratten perfekt for Flekken og musikken kommer til å synkronisere sømløst med de grønne omgivelsene.

    http://www.nd.no/2014/05/naturens-naturlige-nattklubb/

    Andre Bratten – Be A Man You Ant - Original Mix


    Får mine LCD til å skinne (brumme)



     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn