N
Ehhh..... jeg har nok hørt MYE mer utstyr enn deg, men det har ingenting å si siden INGEN av oss sto i studio under opptaket og kan si om det vi hører hjemme er korrekt gjengivelse eller ikke. Dette med "nøytralt" blir en floskel. Og jo jeg er MEGET bevisst på balansen i mitt eget oppsett. Fordi jeg fant bedre opptak av nevnte sang på youtube så betyr det ikke at jeg er hverken bevisst eller ikke vet hvordan ting skal lydeEnig i at musikk er musikk og at man kan akklimatisere seg til diverse typer produkter. Men å påstå at et nøytralt fonogram som er fri for støy og andre forvrengninger er pill råttent faller på sin egen urimelighet. Ikke rart at der er så mye forvirring innen denne hobbyen når kun et fåtall vet hvordan nøytralt låter og de færreste er bevisst på balansen på eget utstyr.
Det kan godt hende du har hørt MYE mer utstyr enn meg, men hvor mye av dette utstyret var nøytralt og hvordan vet du at det var nøytralt? Fikk du se specs på dette ustyret? Frekvensrespons målinger fra rommet og ikke minst on & off axis målinger fra et anaechoic Chamber? Og er du en trent lytter på noen som helst måte?Ehhh..... jeg har nok hørt MYE mer utstyr enn deg, men det har ingenting å si siden INGEN av oss sto i studio under opptaket og kan si om det vi hører hjemme er korrekt gjengivelse eller ikke. Dette med "nøytralt" blir en floskel. Og jo jeg er MEGET bevisst på balansen i mitt eget oppsett. Fordi jeg fant bedre opptak av nevnte sang på youtube så betyr det ikke at jeg er hverken bevisst eller ikke vet hvordan ting skal lydeEnig i at musikk er musikk og at man kan akklimatisere seg til diverse typer produkter. Men å påstå at et nøytralt fonogram som er fri for støy og andre forvrengninger er pill råttent faller på sin egen urimelighet. Ikke rart at der er så mye forvirring innen denne hobbyen når kun et fåtall vet hvordan nøytralt låter og de færreste er bevisst på balansen på eget utstyr.
Det er noe jeg også kan bli litt flinkere til og tar meg selv litt ofte i å sitte å lytte etter clipping eller annen distortion, (Edit: lytter ikke aktivt etter disse tingene, men legger ofte merke til det dersom det er der og da er det vanskelig å se bort fra det videre i fonogrammet) istede for å leve seg inn i musikken, men det er også en av grunnene til at jeg i hvert fall selv mener jeg begynner å bli flinkere til å vurdere lydkvalitet. Kan godt kose meg med musikk selv om lydkvaliteten er dårlig og har en gammel reiseradio i kjelleren som er langt unna hifi, men som jeg koser meg mye med så snart jeg glemmer av at lydkvaliteten er dårlig.@Matsgyver:
Slapp av litt! Jeg, koser meg noen ganger med 80 talls musikk - måler sikkert dritt, låter som dritt ( på bra utstyr ) men, jeg koser meg. Med musikken
Er sikker på at det er beibsa i videoen som trigger deg!!K-POP! (。‿。) (@^▽^@)