Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.302
    Kings of Leon - Youth and Young Manhood (2003)

kings-of-leon.jpg

Å fy faen, jeg kom i skade for å sjekke ut den nye plata til denne gjengen. Måtte bare sette på denne for å verifisere at de faktisk var tøffe en gang i tiden. Siden debuten har det gått i jevn, relativt bratt, nedoverbakke. Det er nesten så man heller setter på U2 - om man måtte velge.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.832
    Sted
    Bartistan

Å fy faen, jeg kom i skade for å sjekke ut den nye plata til denne gjengen. Måtte bare sette på denne for å verifisere at de faktisk var tøffe en gang i tiden. Siden debuten har det gått i jevn, relativt bratt, nedoverbakke. Det er nesten så man heller setter på U2 - om man måtte velge.
    Hahaha - en slemmere variant av innlegget mitt (#4800) ;D

Edit: Hvor knøttliten er han syngekongen egentlig? Den ES33x'en er jo nesten større enn fyren

Edit II: Er det ufint å peke på eget innlegg på denne måten?

Sist redigert:
    U

utgatt60135

Gjest
    Whitney - Light Upon the River

Billetter bestillt til John Dee ....

U

utgatt60135

Gjest
    Hopper litt...

Kenny Anderson kommer også til Oslo:

King Creosote - Astronaut Meets Appleman (2016)

Nydelig album ....

Sist redigert av en moderator:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.298
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hollis Brown - Cluster Of Pearls (2016)

overraskende frisk og bra fra NY-bandet, spesielt til å være en sammenraska RSD-skive (recordstoreday). De har jo ellers hatt en svakt fallende kurve siden 2013, syns jeg.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Plukket tilfeldig denne fra CD-hylla. Mange år siden sist. Egentlig veldig bra skive:cool:.

IMG_0459.JPG

https://tidal.com/album/57275843

Ikke prøvd denne remaster-en fra TIDAL, men forhåpentligvis er den helt grei.

Phil Collins i Oslo Spektrum i ca 1997 er vel en av de friskeste konsertene jeg har vært på;)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Hollis Brown - Cluster Of Pearls (2016)

overraskende frisk og bra fra NY-bandet, spesielt til å være en sammenraska RSD-skive (recordstoreday). De har jo ellers hatt en svakt fallende kurve siden 2013, syns jeg.
    Meget bra konsert på Audiotree. Sjekk den.
    -------
    Ethan Fogus - Southbound (Tooth Monster Rec., 2016)

a2923188697_10.jpg

Kan intet om denne fyren fra Columbia, SC. Men, denne sitter. Noe Country, noe R&R og noe midt i mellom. Han gir full gass. Videoer fant jeg ikke.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Hellbillies - Søvnlaus (2016)

Ute i dag. Hør på gitaren til LHH i Gammal Lærdom. Bare hør på den.
    Jepp, masse bra gitar fra bror Haugen. På mange kutt. Men, dette bandet liker jeg ikke og har aldri gjort det. De spiller meget bra, men dustetekster ødelegger. Det jævlige allikevel er at folk fortsatt tror at Haugen-karene skrev (både melodi og tekst) til Krasafaren Steinbu. Litt som folk tror at Marie Bergman komponerte Ingen Kommer Unna Politiken. Sorry, men disse karene liker jeg dårligere og dårligere.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.298
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    syns den nye skiva hans, den nedstrippede, kommer seg. Men nu den forrige. Med mer musikk i seg. Men ikke så veldig. Jo kanskje, men stemmen er fortsatt naken og bærende.

Conor Oberst - Upside Down Mountain (2014)

flink kar

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.298
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    4 timer i Marka, en kjapp pizza og en øl og på med trilleren. Kommet til kveldens tredje Cave, og fire til står klar. Har det med å overdrive ja:)

Nick Cave And The Bad Seeds ‎– Let Love In (1994)

20161016_174005451_iOS.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.298
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    får inn for landing med Henry's Dream, som den sjuende Cave-LP'n i kved. Kunne godt fortsatt, men halvanna mil i marka i dag har gjort meg ekstra slapp, det blir digitalt utover natta:)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Vært en godknall søndag med haugevis av musikk, glade unger og god mat. Denne tittelen får stå i kontrast til dagen som har vært.

Aften!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Admiral sir cloudesley shovell - Keep it greasy (Rise above, 2016)

Fra fredagens utgivelser. Plater eg preordrer liker eg å spare til de er på plass i fysisk format. Men i helga kom det mail om at siste schallplatten fra denne fine gjengen var jaffal minst 3 uker forsinket. Lurer på om det har skjedd med Rise above utgivelser før også...

Så derfor gidder eg ikkje vente. Det coveret der sier meg at denne kommer til å bli en høgdare.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 405169

Tror eg klarte en halv låt. Eller kanskje bare en kvart. Gav dem opp på andreskiva egentlig, uten å være klar over kor ille det faksik skulle bli.
    Y&Y manhood står seg bra imidlertid.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.298
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    har de platestudio på gamlehjemmet også nå?

Leonard Cohen - You Want it Darker (2016)

i samme leia, men på hans 14. skive høres han vel litt bedre ut enn på ei god stund.

de siste par skivene har ikke fått mange runder her, tipper allerede no at denne får flere enn de to tilsammen

Og hvem vet, kanskje ligger det en nobelpris begravd nede i lyrikken.:)

Fjellreven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Blackie Farrell - Cold Country Blues

Det tysk-kinesiske bordellet av en CD-spiller har åpnet gluggen for første gang på mange måneder i anledning storfint besøk fra Amerika.
    Jeg kjøper nødig cder, men når mannen bak perler som Sonora's Death Row ( mesterlig gjort av Dave Alvin på West of the West), Mama Hated Diesels (tidenes sløyeste truckdriverballade, komplett med snakkevers og det hele) og Rockabilly Funeral ( put a lot of echo on the preacher's mike) albumdebuterer i en alder av nærmere søtti år, da kan man ikke være kresen på formatet.
    Når han i tillegg har fått med seg sin gamle makker Bill Kirchen på gitar, ligger det vel i kortene at det her kan bli bra. Aldeles utmerket beina-på-bordet-musikk er det.

Signerte eks fås kjøpt fra blackiefarrel.com. Og da signerer han til og med tolldeklarasjonen.

image.jpg

Fjellreven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Commander Cody and his Lost Planet Airmen - Lost In The Ozone

Litt Bill Kirchen av fin årgang, Down To Seeds And Stems Again er også utmerket beina-på-bordet-musikk.

Heme igjen ja, og lengste turen med det første blir nok til postkontoret for å hente plater. Og øl, de selger jo det også, livet på solsiden er faen ikke verst!

image.jpg

Fjellreven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Luther Dickinson - Blues & Ballads

På så mange plan var det litt av en arv han etterlot seg, den godeste Jim Dickinson. Junioren gjør en strålende jobb her.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Får aldri tid til å sjekke alle de gode forslagene som dukker opp her, kanskje når jeg får roet meg ned litt? Men jeg klarer da å finne fram til noen gullkorn på egenhånd. Denne av Merle fra for noen år tilbake har forlystet meg den siste halvtimen. Eksemplarisk countryplate med hensyn til lengde, såvidt over den gamle Nashville-regelen om maks 30 minutter.

Merle-Haggard.jpeg

Working In Tennessee. Nå er det ferdig, og jeg tar fatt på den som Svein Arne spilte i posten før denne på Tidal.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn