Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Elder Lore

    Etter å ha vært på Psyco Las Vegas festivalen seiler også Elder opp som et nytt good feeling band!

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.147
    Antall liker
    32.748
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    hvilken fin sol det er ute til å matche denne snøgge skittencountryen

    Gutter Demons - Enter The Demonz (2003)



     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.731
    Antall liker
    5.953
    Er det dette du hører på, 1 time og 20 min. med durelyder?
    Sikkert en kraftig massasje på kroppen, men orker man å høre på dette så lenge?

     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Er det dette du hører på, 1 time og 20 min. med durelyder?
    Sikkert en kraftig massasje på kroppen, men orker man å høre på dette så lenge?

    Jepp, dette hører jeg på! Det er nok ikke for alle og det så jeg også på konserten. Var en god del som gikk underveis. Man kan for øvrig ikke sitte og se dette på Youtube, det gir heller ikke meg noe særlig mening. Man må være på en Sunn O))) konsert for å få den rette følelsen.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.731
    Antall liker
    5.953
    Ja, det var ikke kritikk, men mer nysgjerrighet. Har aldri hørt dette før, og sikkert en heftig fysisk opplevelse på konsert. Fikk meg selv en aha opplevelse første gang jeg var på Rammstein konsert, da forsto jeg hva det hele dreier seg om.;)
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Ja, det var ikke kritikk, men mer nysgjerrighet. Har aldri hørt dette før, og sikkert en heftig fysisk opplevelse på konsert. Fikk meg selv en aha opplevelse første gang jeg var på Rammstein konsert, da forsto jeg hva det hele dreier seg om.;)
    Jeg tok det ikke som kritikk heller. Sunn O))) er ikke et band som jeg vanligvis fronter i øst og vest. Krever en del av lytteren og det er mer med følelsen av lyd enn melodi og låter. På konserten i Vegas var det bare O'Malley og Anderson. Det er de som er kjernen i bandet og som spilte på de første platene. På de sener er det flere med. Jeg anbefaler å sjekke ut White1, White2, Black One one og Hunting and Gathering. Må spiller høyt!

    Don't blame the messanger....
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Earth - Earth 2 - Special Low Frequency Version

    Inspirert av meg selv og den halv tamme her på forumet snurrer jeg Earth sin debut plate. Det var denne som inspirerte Sunn O))) til å starte opp. Earth har ettervert vandret inn i et mer doom-country landskap, men denne er bare drone.

    Dylan Carlson som er sjef her var for øvrig kompis med Kurt Cobain. Var vist nok han som introduserte han til kokain og kjøpte haglen til han. Litt av en kompis...

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Litt Country for oss gamlinger med lakenskrekk. Vi legger oss i hvertfall ikke klokken 21:

    Merle Haggard - Big City (Epic, 1981)


    AR-AE883_MERLE_P_20140121175303.jpg


    En tilbakevendende skive; suverene saker hvis man liker Country. Meget bra tekster. Og en annen tilbakevendende sak: Advarsel på vinflasker i Irland. Vanskelig å sette det på et rullepapir hvis man koser seg med en Jone. Papiret forsvinner jo. Gjør oppmerksom på at jeg ikke røker joner. Faen, advarsler mot alt.

    Tar denne om igjen; suverene saker fra Opplysningskontoret for Et Godt Liv (EGL):

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Tar litt mer Country, men i en annen retning. Noe mer rockete retning. Men, ikke mye. De spiller suverent med alltid meget bra tekster:

    Amazing Rhythm Aces - Burning the Ballroom Down (ABC Rec., 1978 )


    THE_AMAZING_RHYTHM_ACES_BURNING+THE+BALLROOM+DOWN-341735.jpg


    Når jeg nå hører på denne, så synes jeg den er bedre enn Stacked Deck, men det er jo samme faen. Jeg synes Amazing Rhythm Aces aldri gav ut en dårlig plate. Dette er noe å kjøpe for folk under 30. Vin, dama/mannen og litt småguffe på et OK anlegg, så blir kvelden bra.

    Ellers er jo coveret ikke å kimse av: En danske (Kay Nielsen) fikset dette og kalte det The Lovers Perish in Fire. Derav platetittelen.

    Mye detaljprat fra min side, men jeg synes det er viktig å ikke bare sette på en skive og ikke kunne en dritt om vedkommende og bakgrunnen.

    Dere som legger ut mer eller mindre ukjente band/artister (ihvertfall for meg). Skriv om dem! Og skriv om platen. Jeg er dritinteressert i hva som rører seg. Det nytter ikke bare å legge ut et et coverbilde.

    Ha en god natt.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.147
    Antall liker
    32.748
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    En i serien av soul-gamlisers albumdebuter. Ikke så rå som feks Charles Bradley, men ganske fin, lell

    han fant vel endelig ut at tiden var inne, da?

    Ural Thomas & The Pain - The Right Time (2018 )



     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.147
    Antall liker
    32.748
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    det er freddan, Nesten.

    Colter Wall - Songs of the Plains (2018 )



    den unge gamle trubaduren fra Canada med baryton-stemmen fortsetter der han slapp. Trivelig sak, Cobb produserer, selvsagt gjør han det, men ingen killerlåter denne gangen, ingen Kate Mccannon. Får se om noen av de (for det meste) rolige sporene begynner å røre på seg likevel.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.147
    Antall liker
    32.748
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    han har litt for god tid (nesten 80 minutter) på seg, og det er for sjelden han trøkker litt til, for da er det bra, men han er jo en bra fyr

    Kurt Vile - Bottle It In (2018 )



    for en gang skyld er Pitchfork enig med meg, eller var det omvendt

    So over Bottle It In’s 80 minutes, he manages to communicate very little, yet the mood is immediately identifiable: slow, smoky, heady. There’s no rush to get where he’s going, and he rarely checks to see if you’re still following along.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Litt rockete Country mens glasset fylles opp (og fortæres):

    The Bottle Rockets - Bit Logic (Bloodshot Rec., 2018 )


    bs266_bitlogic_cvr_3000.jpg


    Ikke akkurat revvvolusjonerende, men fin-fint en tidlig fredagskveld. Bra melodier og som alltid strøkent spilt. Egentlig sommermusikk, men går på denne årstiden òg.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Boston, Mass.-dama snekrer mye bra også denne gangen:

    Sarah Borges & The Broken Singles - Love´s Middle Name (Bloodshot Rec., 2018 )


    unnamed.jpg


    Mer fra Bloodshot. De har en del bra folk i "stallen" nå om dagen. Dette rocker fint. Bra trøkk. Hun synger meget bra og bandet er det intet å utsette på. Denne er, som med Bottle Rockets, produsert av Eric Ambel. Coverkarakter: Meget.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    2018s svar på Frank Sinatra?

    Elvis Costello - Look Now (Matador Rec., 2018 )


    look-now-artwork.jpg


    Dette er noe av det dårligste jeg har hørt fra denne fyren. Gamlehjemsmusikk og dit bør muligens han også snart sendes. Glatt og usammenhengende dritt. Samarbeidet med Burt Bacharach var kanskje ikke helt smart. Diana Krall får anskaffe en rullator til fyren. På den positive siden, så er stemmen og vibratoen i behold.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.147
    Antall liker
    32.748
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Litt rockete Country mens glasset fylles opp (og fortæres):

    The Bottle Rockets - Bit Logic (Bloodshot Rec., 2018 )


    Vis vedlegget 512891

    Ikke akkurat revvvolusjonerende, men fin-fint en tidlig fredagskveld. Bra melodier og som alltid strøkent spilt. Egentlig sommermusikk, men går på denne årstiden òg.
    er den egentlig ute? ser selskapet påstår det, men i formiddag var den ikke på streaming på bandcamp eller spottern, og cd/vinyl skal være ei uke eller to fram i tiden. Har hørt tre spor, de er vel sånn middels, muligens.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.147
    Antall liker
    32.748
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    bare et kvarter til, men tjyvlytter allerede til denne også. Lovende så det holder, spørs om man må ned på Dipper i morra,

    John Hiatt - The Eclipse Sessions (2018 )
    også Mark Sultan var bare på det jevne, syns jeg. Er det stort sett bare småskuffelser denne fredagen? Men ikke denne da

    20181012_201857.jpg
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.667
    Antall liker
    4.344
    Sted
    Bartistan
    X

    X186841

    Gjest
    RelaxTrio - Don't You Mess With Me

    Rockabilly har de peiling på i Rauma, Finland. Rauma er Finlands 3` eldste by, grunnlagt den 17/5-1442 ved kysten av Bottenhavet.



    Bonus:
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.921
    Antall liker
    1.926
    Sted
    Sortland
    :cool:
    Sunn o void.jpg


    Tror gjerne at dette er best live, men småfull med rystende bass funker det som f! :cool:

    ..litt lettere tilgjengelig enn ''Earh 2'' .... :rolleyes:
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.667
    Antall liker
    4.344
    Sted
    Bartistan
    Live versjon fra 75 av låt 1 på side 1 av min første LP fra 73, Hello!
    Jeg syns fremdeles soundet er drittøft. Særs ærlig null jåleri relentless boogie.
    Videoen må være studiofilma after the fact til soundtracket fra en live-EP

     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.921
    Antall liker
    1.926
    Sted
    Sortland
    Soliloqyui for Lilith

    @evildorf

    Blir kansje å slå inn åpne dører.... men denne er vel regnet som en 'drone' klassiker?
    Soliloquy.jpg


    Steven Stapleton koblet sammen en rad med effekt-bokser og spilte dem som om han spilte på en Theremin.
    Lilith er datteren.
    Blir ikke mer drone enn dette!

    PS: Har vel nevnt tidligere at 'Earth 2' minner meg mye om (tidlig) Steve Reich - værdt å sjekke opp? :confused:
     
    Sist redigert:
    X

    X186841

    Gjest
    Status Quo - In My Chair 1970 Single Version.

    Det var In My Chair singelen fra denne årstiden tiden i 1970 som fikk meg hektet på Status Quo i noen år.

     
    X

    X186841

    Gjest
    Lorelle Meets the Obsolete - Balance

    Litt mer psycha musikk, fra albumet Balance som kom høsten 2016.
    Mexico er landet.

    35397012_2174321799263858_4917531464209268736_n.jpg





     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn