Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.872
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Syntes da jeg før har sett ho dama der nede til høyre, ikke gammel på dette tidspunktet.:)

Fikk lyst på mer countryrock

Reckless Kelly - Somewhere in Time (2010)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lightnin Slim - It's mighty crazy (Ace, 1995)

Samler på Ace med tidlige Excello singler fra Lightnin Slim. Jæla bra shait! Suveren swampblues i all sin pomp og prakt. Ønskemusikk til Hortenmessa såg eg en tråd om. Tjah, ka med noe klaassisk Excello blues? :D

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Jim Lauderdale - Old Time Angels (Sky Crunch Rec., 2013)

519ufsa2riL._SL500_AA280_.jpg

Ønsker ikke å legge skjul på at jeg har stooor sans for denne fyren. Hørte på albumet for et par uker siden og ble skuffet. Jeg ønsker meg et "Patchwork River"-lignende album pånytt. Dette er reinspikka Bluegrass/Country og selvfølgelig suverent fremført. Noen ganger er det som om dette er fra 50-årene. Jeg vil ha ham elektrisk. Dette ligner for mye på andre musikere og album i samme sjanger.

[video=youtube;OlEyX6KNU8k]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=OlEyX6KNU8k[/video]

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.058
    Sted
    Sortland
    Holder meg til dagens Albumstafett, og etter å ha spillt en av de samtidige, (et album som nok hadde større historisk betydning enn RAtM)

nemlig: The Disposable Heroes of Hipophrisy: Hypocrisy Is The Greatest Luxury, før det blir Beastie Boys resten av kvelden.

Denne blir jeg aldri lei.

Beastie_Boys_Ill_Communication.jpg

Mange turer tur/retur Fauske - Tromsø med denne og RAtM på repeat i spilleren. (..jada, det gikk litt fort innimellom; fikk fartsbot i 50-sone i Bodø senere på sommeren, men klarte ikke annet enn å smile, såpass hadde jeg faktiskt fortjent!)

men R Basse - 8 album? er alle like gode? Kjenner bare de 5 første, mulig jeg undervurderer 'Hello Nasty', ''Licensed To Ill'' er ok, men blekner i sammenligning.
    Har de gjort noe bra etter det, mens jeg var voksen en liten stund?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    @Kjetil_M
    Pompel & the Pilts kunne jeg tenkt meg. Oppnåelig kanskje, lokalt blant de sju fjell?
    Sarina Nut Company har jeg tre dubletter av :rolleyes:

Hva med Radiofantomene, svingte bra av de i sine hine hårde dager. Husker jeg feil viss jeg sier at Lars Vaulars "Solbriller" er sample av "Søster Sol". Gode minner fra ´92 den gang jeg bodde i Åsane (!) Ble fantomskiva utgitt bare på ølbrikke som jeg har, ikke vinyl?

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    @Kjetil_M
    Pompel & the Pilts kunne jeg tenkt meg. Oppnåelig kanskje, lokalt blant de sju fjell?
    Sarina Nut Company har jeg tre dubletter av :rolleyes:

Hva med Radiofantomene, svingte bra av de i sine hine hårde dager. Husker jeg feil viss jeg sier at Lars Vaulars "Solbriller" er sample av "Søster Sol". Gode minner fra ´92 den gang jeg bodde i Åsane (!) Ble fantomskiva utgitt bare på ølbrikke som jeg har, ikke vinyl?
    Radiofantomene ble dessverre bare utgitt på cd. Selv om jeg:rolleyes: maste på Ole (barndomskamerat og trommisen, og senere trommisen til blant andre unge frustrerte menn, chocolate overdose og Sondre Lerke) om at de måtte trykke den på vinyl. Super fin plate det. Det stemmer med Lars Vauler.

Tror ikke det er så veldig lett å få tak i Pompel & Pilts på vinyl, men mener å ha sett at det er greit å skaffe de på cd(i hvertfall den samleren). Har en skjeldent gang sett et eksempel på qxl..... Men om du skal til Bergen (på konsert?) kan du jo tråle brukt sjappene og se om du finner et eksemplar.

siste plate i dag, så e det puten.
    En sranglete fin blues plate.
    Feel Like Doin' Something Wrong - CeDell Davis | Songs, Reviews, Credits, Awards | AllMusic
    CeDell Davis - Feel Like Doin' Something Wrong(1994)

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Tror ikke det er så veldig lett å få tak i Pompel & Pilts på vinyl, men mener å ha sett at det er greit å skaffe de på cd(i hvertfall den samleren). Har en skjeldent gang sett et eksempel på qxl..... Men om du skal til Bergen (på konsert?) kan du jo tråle brukt sjappene og se om du finner et eksemplar.

hvor er så de? De beste tipsene taes på PM hvis de er for gode til å være sanne. ;)
    Har en lang fredag å slå ihjæl. Alternativet er lugubre vannhull og en strekk på hotellet.

G

Gjestemedlem

Gjest

hvor er så de? De beste tipsene taes på PM hvis de er for gode til å være sanne. ;)
    Har en lang fredag å slå ihjæl. Alternativet er lugubre vannhull og en strekk på hotellet.
    Fretex i Åsane pleier å ha et par kasser med slikt. Ja, og så er det vel en sjappe i Hollendergaten fremdels?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo

Fretex i Åsane pleier å ha et par kasser med slikt. Ja, og så er det vel en sjappe i Hollendergaten fremdels?
    Buss ut til Åsane kan jo frembringe minner (Bodde i Myrdalskogen) :rolleyes:
    Hollendergaten var ganske bra for 20 år siden (kjøpte bla. original Star-press av Real Kids der i sin tid), noen år siden sist, men siste gang jeg var der, temmelig fuktig, rått og falleferdig. Engelen har platebar i ordets rette forstand, bar, med alle rettigheter? (kun nyskiver?). Markveien er vel for lengst borte vekk? Eilifen og hans Kippers vet jeg er good gone dessverre.

blir bra uansett :D

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.872
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Willie Nile - American Ride (2013)

mer NYC roots rock. Flere bra låter på denne.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hollendergaten var ganske bra for 20 år siden (kjøpte bla. original Star-press av Real Kids der i sin tid), noen år siden sist, men siste gang jeg var der, temmelig fuktig, rått og falleferdig. Engelen har platebar i ordets rette forstand, bar, med alle rettigheter? (kun nyskiver?). Markveien er vel for lengst borte vekk? Eilifen og hans Kippers vet jeg er good gone dessverre.

Ja Apollon har fulle rettigheter, og mye bra øl på tap! som du sier platebar i ordets beste forstand. Helt fin plass å ta noen glass på dagtid. Pleide å være noen gode bruktsjapper litt lenger oppe i Nygårdsgaten også, men jeg aner ikke om de er gått inn til regjeringen nå. er ikke lange spaserturen i alle fall. Bra platebutikk i Skostredet også!

Ellers er jo loppemarkedsesongen i full gang nå, men da må man jo være der når de åpner og med spisse albuer. Det har jo også den ulempen at de stort sett åpner kl. 10 (på morgenen).

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo

Ja Apollon har fulle rettigheter, og mye bra øl på tap! som du sier platebar i ordets beste forstand. Helt fin plass å ta noen glass på dagtid. Pleide å være noen gode bruktsjapper litt lenger oppe i Nygårdsgaten også, men jeg aner ikke om de er gått inn til regjeringen nå. er ikke lange spaserturen i alle fall. Bra platebutikk i Skostredet også!

Ellers er jo loppemarkedsesongen i full gang nå, men da må man jo være der når de åpner og med spiss albuer. Det har jo også den ulempen at de stort sett åpner kl. 10 (på morgenen).
    høres ut som en god avrunding av nachspiel lørdag morra. Kanskje ikke like mange innfule, uvaskede vinylhoardere som dessverre forpester Oslo-regionen. (stygt sagt, men litt sant)
    Får høre med Josh Styles om vi skal ta et grappanachspiel og begi oss ut i Bææærgenshøsten. :rolleyes::D

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Belle Adair - The Brave and the Blue (Skybucket Rec., 2013)

belle-adair.jpg

Alabamakvintett. Starter i LysergSyreDietylamin-land, men så utvikler det seg til noe helt annet. Fine melodier og eksemplarisk fremført. Litt småsarkastisk den betegnelsen, men de kunne vært mer agressive og rockete. Og så er de sååå like mange andre. Har bestilt rundt 20 vinyl idag og disse folkene er ikke der nei. Men, OK nattmusikk. Ellers bare drittvideoer som er ute av sync.

Ekstrakommentar:

Egentlig merkelig hvor likt de(t) høres ut, en del utgivelser nå om dagen. Dette er jo proffe musikere som har gehøret sånn passelig intakt. De vet jo hva de gjør stort sett og hører på en masse musikk hver eneste dag, gjør de óg. Som vi også bedriver.

En oppfinner sa en gang på 40-tallet (1940 altså): "Nå er det vel ikke mer å oppfinne?".

Min avdøde far, en kreativ mann som har mange patenter innen kabler og ledninger, og som overhodet ikke likte rock, spurte meg en gang: "Er ikke alle melodier oppbrukt?. Kan man fortsatt komponere noe helt nytt, noe banebrytende?". Jeg kikket ned i Entrecôte´en og svarte at det er jo en uendelighet av muligheter når det gjelder sammensetning av lyd og toner. Det gjelder bare å være kreativ. Men, vi trenger noen som brøyter vei i retninger hvor vi aldri har vært tidligere.

Han slo seg faktisk til ro med dét.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Prøver meg igjen på litt blues, noe jeg ennå sliter med å like.

MI0001608564.jpg

Ikke helt hakke ille denne... Bra lyd om ikke annet.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Er ikkje den borte for lengst da??? Møllen spiste vel opp alt og alle der. Søkke ta for ei tvilsom sjappe. Og når man stabler vinylen sin, og det i tillegg lukter inneklemt fis på boks, nei vettu ka...Der var det mye rart.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Er ikkje den borte for lengst da??? Møllen spiste vel opp alt og alle der. Søkke ta for ei tvilsom sjappe. Og når man stabler vinylen sin, og det i tillegg lukter inneklemt fis på boks, nei vettu ka...Der var det mye rart.
    Stemmer sikkert. Har ikke sett så nøye etter når jeg har gått forbi.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.872
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Heirlooms of August - Down at the 5-Star (2013)

en av de positive overraskelsene av året. Nydelig sak.

[video=youtube;5DWAFQAHQUY]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5DWAFQAHQUY[/video]

espege

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    The Disposable Heroes of Hipophrisy: Hypocrisy Is The Greatest Luxury
    :) betalte 9 kroner for et eks. på Fretex for noen uker siden… har bare noe småtteri på en various/samler fra før (eller var det som beatnigs? usikkert.). hadde forventet greit nok status, men ble positivt overrasket.

e

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.872
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Micky and The Motorcars - Raise My Glass (2011)

Brødrebandet til Reckless Kelly er ikke noe dårligere

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    The Boondogglers - Hats Off (Egen label, 2013)

theboondogglers2_large.jpg

Fra Columbus, OH. Kickstarter-finansiert. Hestejazz, kupunk med mye bra gitarspilling. Gjennomført, fin skive. Ingen videoer som er gode nok.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Nobunny - Secret songs (Goner, 2013)

Kan Nobunny følge opp fabelaktige First blood, tro? Første snurr til denne - forventer superfengende snappy garagepoppunk.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.872
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    T. Rex - T-Rex (1970)

Vi hørte da en god del på T. Rex i 70-åra, men ble etter hvert metta og har vel knapt nok vært innom dem siden.
    Kanskje det var dumt?

• Liker
    Reaksjoner: tno

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Sonny Boy Williamson - Down and Out Blues (1959)

Blues, sånn det skal være.

[video=youtube;I2zkQ1htRfE]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=I2zkQ1htRfE[/video]

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.872
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    rennestensblues ja:)

T. Rex - The Slider (1972)

Flacs til matlaginga, får få i gang vinylmaskinen når det lir på

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Paul Revere & the raiders - Hungry for kicks - Singles & choice cuts 1965-69 (2009)

Samling med nettopp singler ja, far Paul Revere & the raiders. Samt en del andre "utvalgte" kutt.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    I anledning stafetten

Litte Feat - Little Feat (1971)

little feat - litte feat.jpg

Bør vel ikkje si ka eg syns om den da, siden anmelderne uteblir foreløpig :D

sed la albumo estas malbenita bona

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.872
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    en ny sjanse fortjener de, kanskje den har utviklet seg, fått en eim av Austin-jord:)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn