Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Tysk rock n roll

nå må jeg være politisk muzak polizia her Lgrons58

Bee Dee Kay & the Rollercoaster er fratgarage fra Frankrike overhodet ikke sur sauerkraut, så de forøvrig i levende live 4. november 2000 på Camber Sands Holiday Park.

året før

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.747
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Adam Faucett - Blind Water Finds Blind Water (2014)

Swamp opera har jeg sett denne plata beskrevet som, med Southern soul, gritty slow jams på repertoaret til karen fra Arkansas med den fantastiske stemmen. Bra melodiøs rock

dårlig med youtubes, men her er en eldre en
    [video=youtube;aRxIA6lkFe4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aRxIA6lkFe4[/video]

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Det var noe kjent med musikken i den franske serien gjengangere som går på nrk. Jeg kom på at dette har jeg lyttet til flere ganger, så forstod jeg at den franske tittelen er Les Revenants, Mogwai står bak.

mogwai_les_revenants.jpg

X

X186841

Gjest
    @ErosLoveking: Er jeg som roter ja, de har utgitt Lowdown And Dirty på Soundflat records, Køln in Germany.
    I innlegg 1572 av 20/4-2013 har jeg skrevet frankrike som er riktig.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Kveldsblues for å roe ned.

Kveldsblues? Der trodde jeg du køddet, efter en heftig videorunde, men, det stemte jo. Bra kveldsblues. :) Ellers spirer og vokser blomster og planter i hagen så smått, Lgrons. Ganske tidlig vår her på Østlandet. Til helgen er det sommertid!!!!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    @ErosLoveking: Er jeg som roter ja, de har utgitt Lowdown And Dirty på Soundflat records, Køln in Germany.
    I innlegg 1572 av 20/4-2013 har jeg skrevet frankrike som er riktig.
    rett skal faen meg være rett

edit: noen kan jo være så skjøre at de tror jeg er sur, slenger på et ;) for faen

faen

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.747
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Steve Cropper - Dedicated - a Salute to The 5 Royales (2011)

en nytelse av ei plate.

Cropper har med seg et stjernelag, og gjestelista på vokalsida sier ikke lite om statusen hans:
    Lucinda Williams, Sharon Jones, Bettye LaVette, Delbert McClinton, Willie Jones, B.B. King, Shemekia Copeland, Buddy Miller, Dan Penn, Brian May, Steve Winwood, John Popper og Dylan LeBlanc. Slå den, noen!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    X

X186841

Gjest
    Har satt ut litt i drivhuset alt i isoporkasser som vi legger på lokket på om kvelden.
    Får si som kua : Hærlige sommer men Faens sommertid. Bruker ett halvår på å venne meg til klokketullet og så er det plutselig vintertid igjen :)

Kveldsblues? Der trodde jeg du køddet, efter en heftig videorunde, men, det stemte jo. Bra kveldsblues. :) Ellers spirer og vokser blomster og planter i hagen så smått, Lgrons. Ganske tidlig vår her på Østlandet. Til helgen er det sommertid!!!!

X

X186841

Gjest
    Har ikke flere liker , men både Lightning Beat-Man og Steve Cropper er bra saker !

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Har ikke flere liker , men både Lightning Beat-Man og Steve Cropper er bra saker !

vet jo det da lissssssom, hallo?

edit: bare ikke for skjøre mennesker da, vi vet hvor tungt det kan være for de med overutviklet sans for velutviklet navle.

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.747
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Dawes - North Hills (2009)

burde vel spilt vinylen, men 45-plater går ekstra fort på dette tidspunktet.
    Besteplata deres, syns jeg.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Har satt ut litt i drivhuset alt i isoporkasser som vi legger på lokket på om kvelden.
    Får si som kua : Hærlige sommer men Faens sommertid. Bruker ett halvår på å venne meg til klokketullet og så er det plutselig vintertid igjen :)
    Nå har ikke vi andre kyr, sauer, griser og geiter enn en Gordonsetter og den går helt i surr når klokken stilles. "Hvor blir det av maten?". Eller: "Hvorfor mat så tidlig?". Nei, null stilling av klokken er det eneste som nytter.

Her noe gamlinger som jeg digget på 60- og 70-tallet og fortsatt synes er svært bra. Durer i bakgrunnen:

Colosseum - Live (Bronze, 1971)

Colosseum - Live - Sealed - DOUBLE LP-419862.jpg

Clem Clempson (i nystrøket, hvit skjorte til venstre) på gitar. Han er en ener!! Farlow (med ølvom) på vokal, Hiseman på trommer osv. Et livealbum som kan måle seg meg "Waitng for Columbus" når det gjelder fart, melodier og fremføring.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Tar en til før det er på huet:

Procol Harum - Pájaros Y Frutas Exôticas (Chrysalis, 1974)

cover_4820122292009.jpg

40 år på baken har denne utgivelsen. Utrolig. Deres beste, synes jeg. Husker ennå at jeg hørte på Harald Are i Bardufoss, inne på pauserommet, jeg var kokk, på en bedriten møkkaradio da jeg var i militæret og han lanserte denne (jada, jeg har fortalt det tidligere). Albumet er stappet med topp melodier med tekster, som vanlig, av Keith Reid.

Cover-art av Jakob Bogdani.

[video=youtube;23mrLJQRCQ8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=23mrLJQRCQ8[/video]

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Wolfmother - New Crown (2014)

Hatt et par runder med denne nå. Sletts ikkje helt ueffent nei. Som janfrt nevnte, det er tøffe riff her, og det er ganske barskt faktisk. Ikkje helt håpløse melodier heller. Innvendingen er nok at det kan bli for mye Ozzy over vokalist Stockdale ja. En kastert Ozzy. Litt mer kontroll på vokalen og dette hadde vært riktig så fett.

Fet tromming

Har vel hørt på A national acrobat med nettopp Sabbath da de skreiv denne låta :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The baseball project - 3rd (Yep Roc, 2014)

Nytt fra supergruppa med bl.a. Scott McCaughey (minus 5), Peter Buck og en herremann ved navn Steve Wynn.
    Kan vel like så godt reservere en linje til den i Excel-arket mit eins.

Denne satt jo rimelig bra ved første lytt :)

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Fra San Francisco:

Tony Molina - Dissed and Dismissed (Slumberland Rec., 2013/14)

En fyr som vet å fatte seg i korthet. 12 kutt på tilsammen 12 minutter. Topp melodier og mye bra gitar. Ble utgitt for et drøyt år siden, men reutgis på bl. a. vinyl. Dette går det an å ta seg tid til.

[video=youtube;rlzR_3_pDfU]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=rlzR_3_pDfU[/video]

Platens nest lengste kutt.
    Heh!

Hørte på kuttet fra skiva, likte det særs godt. Fikk vibber ala J Mascis og seff gbv/Pollard (mye grunnet låtlengder). Og jaggu f, som nest siste kutt kommer det jo en finfin versjon av Wondering Boy Poet (W.B.P. på Dissed and Dismissed) fra Vampire on titus skiva til gbv.

Dette var en knallplate janfrt!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Wendy Colonna - Nectar (2014)

Sånn syngedame i americana/roots/syngar låtskrivar landskapet. Kanskje noe glætt? Pent og pyntelig er det i alle fall, men litt soula orgel gjør det litt mer intr. Synger bra og alt det der. Verdt en lytt om man liker Eliza Gilkyson, Diana Jones etc.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.747
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jeff Beck - Truth (1968 )

Bra folk med, bla. Ron Wood på bass og Rod Stewart synger, plata er litt metallish, men det får gå.:)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.747
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    småbrutal overgang, men, men

Timber Timbre - Hot Dreams (2014)

bedagelig flytende crooning på tittelkuttet (men litt mer "bite" er det her)

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Hører nå på den nye Motorpsycho skiven Behind the sun.

Synes dette er den beste fra den kanten på flere år. En liten kuriositet er at det faktisk er to ambiente spor på side A på vinylen. Disse er parallelle så det er tilfeldig* hvilket spor man spiller.

*Om man er pinlig nøyaktig og har overnaturlige evner kan det jo være man kan klare å sette på det sporet man ønsker også.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.747
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Både ja og nei, trur jeg. Fikk bare hørt halve, skal ta en ordentlig runde i ettermiddag.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Synes dette er den beste fra den kanten på flere år. En liten kuriositet er at det faktisk er to ambiente spor på side A på vinylen. Disse er parallelle så det er tilfeldig* hvilket spor man spiller.

*Om man er pinlig nøyaktig og har overnaturlige evner kan det jo være man kan klare å sette på det sporet man ønsker også.
    Ka legger du i flere år? Syns du den er bedre enn Heavy metal fruit? Eg har ikkje fått gjort opp endelig mening, men tror eg holder hmf bedre i alle fall (av de senere (ka enn det er))

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen

Ka legger du i flere år? Syns du den er bedre enn Heavy metal fruit? Eg har ikkje fått gjort opp endelig mening, men tror eg holder hmf bedre i alle fall (av de senere (ka enn det er))
    Heavy Metal Fruit er bra den, men jeg synes den nye er hakket bedre. Må vel tilbake til forrige årtusen og Let them eat cake for å finne en som er bedre.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Heavy Metal Fruit er bra den, men jeg synes den nye er hakket bedre. Må vel tilbake til forrige årtusen og Let them eat cake for å finne en som er bedre.
    På denne siden av 2000 syns eg black hole/blank canvas er ganske så bra, og mest sannsynlig den eg holder høyest. Men ja, det begynner å bli lenge siden eg virkelig gledet meg til ny plate fra den kanten. Og en stund der, rundt tusenårskiftet, syns eg de var virkelig på bærtur.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    jeg har ikke fått taket på den siste Motorpsychoskiva enda, i likhet med de to foregående.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Da er det på tide å følge i onkel Uniteds fotspor.. er spent nå..

folder.jpg

Timber Timbre - Hot Dreams (2014) fin vw karmann ghia på coveret i det minste

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Beck - Sea Change 2002.

IMG_0345.JPG

Endelig Beck på Mofi pressing.
    Dette var noe annet. En fryd for øret :)

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    clash: hvordan skiller denne seg fra originalen, og hva er egentlig problemet med den? mvh undrende

edit: takk for PM:)

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.747
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    . er spent nå..

Timber Timbre - Hot Dreams (2014) fin vw karmann ghia på coveret i det minste
    Spent på hva Timberautoriteten syns jeg, ble det for mye Richard Hawley?

Her en som går inn i kategorien "what you hear is what it is"

Faces - A Nod Is As Good As A Wink (1971)

Rod Stewart var allerede blitt stjerne da den kom

[video=youtube;I3gy4gUBd9U]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=I3gy4gUBd9U[/video]

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Grant Lee Buffalo - Fuzzy 1993.

IMG_0343.JPG

Grant Lee Buffalo på vinyl for min første gang.
    I 93/94 var det mye Grant Lee for min del. Hyggelig gjenhør.
    Regner med Mighty Joe Moon også dukker opp.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Rick Dodd & the Dickrods - Tavern Songs (Egen label, 2014)

1391544113_TAVERN_SONGS.jpg

Aldri hørt om denne fyren fra Indianapolis. Country/Americana/Ku-Punk? Bra fremført, bra melodier og tekster og en ivrig bassist. Klart ølmusikk. Dårlige videoer.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn